Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

RJK

Har helt klart notert meg den saken. Så spørs det om noen orker å dra inn advokater for å slippe å betale for CCS-adapter og montering.


Som jeg og skriver, jeg hadde gladelig betalt for dette, og heller gledet meg over alle laderne man da får tilgang til med et slikt adapter.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

AndreasRingdal

For å bruke V3 ladere  (ikke 3. parts CCS) er det tilstrekkelig med adapter da, eller må vi også da ha full oppdatering til CCS?
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

RJK

Det må monteres et kit i bilen for at den skal takle dette, så det er ikke bare å få tak i et adapter, eller låne fra andre.


Du kan få Tesla Servicebil til deg, så installeres dette mens du er på jobb eller annet sted enn bilen. Du trenger dog å fjernåpne bilen for tekniker. Adapter med resterende HW koster mellom 3 og 4 K, dog usikker på om montering kommer inkludert eller i tillegg.  Men det står vel notert tidligere i denne tråden.


Uansett, jeg tror det er mye mer verdi i denne oppgraderingen enn mye annet som folk installerer til en langt høyere kost.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Polestar

Sitat fra: AndreasRingdal på fredag 04. september 2020, klokken 21:41
For å bruke V3 ladere  (ikke 3. parts CCS) er det tilstrekkelig med adapter da, eller må vi også da ha full oppdatering til CCS?
Jeg vet ikke om adapteret alene er nok til å lade på V3-ladere, men vises ladelokasjoner med V3-ladere i biler uten støtte for CCS?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

RJK

Sitat fra: Polestar på fredag 04. september 2020, klokken 23:28
Sitat fra: AndreasRingdal på fredag 04. september 2020, klokken 21:41
For å bruke V3 ladere  (ikke 3. parts CCS) er det tilstrekkelig med adapter da, eller må vi også da ha full oppdatering til CCS?
Jeg vet ikke om adapteret alene er nok til å lade på V3-ladere, men vises ladelokasjoner med V3-ladere i biler uten støtte for CCS?


Som jeg skriver rett over innlegget ditt, så virker ikke CSS-adapteret uten den ekstra HW som er i kittet (og ser ut som pris er inkl. arbeidet), uansett om du skal lade på V3-lader eller 3.parts CCS-ladere.


Når kitet blir installert, så regner jeg med at dette blir bakt inn i informasjonen om bilen, og det åpnes for at du ser rene V3-SuC-stasjoner. For biler uten ombygning, så vil jeg tro disse enten ikke kommer opp, eller vises med varseltrekant, og blir oversett når det viser hvor nærmeste SuC-stasjon finnes.


Men fint om noen med TMS/TMX uten ombygging til CCS kan se om noen av de rene V3-stasjonene dukker opp på lik linje med andre SuC-stasjoner.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trond.Strom

TMS uten ombygning viser ikke V3 SUC på kartet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA