Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Fungerte fint på 224kW-laderen på Bekkelaget/Oslo, men som sagt nesten full tank, så kjapp sjekk viste 17kW ved ca 90%.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Kim-

#92
Har min inne til fiks av noe greier og ser i teslafi at de har hurtigladet bilen med combo adapter så da kan det se ut som de har montert det på min også no  :) :) :)

Edit:

Adapteren lå i bagasjerommet når bilen var ferdig 😁
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear


Kim-

Sitat fra: gr på torsdag 03. oktober 2019, klokken 18:19
Da var det "endelig" min tur.  :+1:

Testet min adapter også når jeg fikk den. Kjørte innom en fortum lynlader på veien. Ukjent fenomen for meg når jeg stort sett har brukt superlader var at det hang lapper på begge laderene med «ute av drift». Ble testing på superlader med ccs pluggen og det funket, så da regner jeg med at den funker på andre ccs ladere :))
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

geear

Hehe, da har du vært bortskjemt, ja. Vi startet med e-Golf 24kWh, så vi fikk fort en del erfaring med hurtiglading, og SuC-tilgangen ble derfor vektlagt rimelig tungt da vi bestilte Model X. Har brukt litt chademo med den også, og har en CCS-bil utenom også, så vi har grei kontroll på ladenettverkene. Testet adapteret på en 50kW Fortum-lader, så farten var ikke noe å skryte av (viste vel 124A), men måtte bare sikre meg at det virket. :)

kirky

Fikk tak i et "u/brukt" CCS-adapter på Finn til min bil som hadde klargjøring levert fra fabrikk men ikke selve adapteret. Altså produsert rett før Raven med alt det andre nye.

Funker som bare det. :)  Chademo selges nå. 

Virker som det kommer med når folk kjøper ny UMC, at det ligger i pakken, dermed er det noen som selger det.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Polestar

Kan støtte for CCS-adapteret utføres av Tesla Mobile Service?
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Jejl

Inkluderer prisen på 4873,- adapter også, eller kommer det i tillegg?

Kim-

Sitat fra: Jejl på mandag 27. januar 2020, klokken 23:43
Inkluderer prisen på 4873,- adapter også, eller kommer det i tillegg?
inkludert
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Polestar

Sitat fra: kodax på mandag 27. januar 2020, klokken 23:04
Jepp, ble gjort på min.
Hvordan fikk du ordnet dette?

Jeg ringte Tesla for en uke siden for å spørre, men han jeg pratet med visste ikke om Mobile Service kunne utføre jobben. Avtalen var at jeg skulle bli kontaktet for å få en avklaring, men i dag tikket det inn en sms om at jeg har fått time om to dager på et ordinært servicesenter.

Med reisetid og venting på sikkert 4-5 timer, så blir det i overkant mye bryderi for et adapter jeg knapt nok kommer til å bruke.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

kodax

Sitat fra: Polestar på tirsdag 28. januar 2020, klokken 23:22
Sitat fra: kodax på mandag 27. januar 2020, klokken 23:04
Jepp, ble gjort på min.
Hvordan fikk du ordnet dette?

Jeg ringte Tesla for en uke siden for å spørre, men han jeg pratet med visste ikke om Mobile Service kunne utføre jobben. Avtalen var at jeg skulle bli kontaktet for å få en avklaring, men i dag tikket det inn en sms om at jeg har fått time om to dager på et ordinært servicesenter.

Med reisetid og venting på sikkert 4-5 timer, så blir det i overkant mye bryderi for et adapter jeg knapt nok kommer til å bruke.
Bestilte time i app, fikk etterhvert beskjed på SMS om at arbeidet ville bli utført av mobile service.
Bor i Oslo, så enten ser de de det kanskje mer hensiktsmessig å komme fordi det ikke er så langt for dem å kjøre ift deg, eller så har kanskje ikke dit service senter nok (noen?) mobile service, eller så hadde de ledig plass på SC som burde fylles opp..eller...osv
Jeg fikk det montert før en tur til London for et halvt år siden. Fikk ikke bruk for det da, og har brukt det én gang senere, så foreløpig var den tankingen kostbar:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

#104
Fikk det også montert av mobil service, for rundt et halvt år siden. Bestilte oppgraderingen hos servicesenteret og så tok de kontakt med meg og ønsket å ta det via mobil tekniker.

Men nå må jeg jo si da, at her har de fem minutter å kjøre fra servicesenteret, så jeg kan jo forstå hvis de ikke vil gjøre samme jobben hos Polestar, med 4-5 timers reisevei, for samme pris som de gjorde den her. Alle andre håndtverkere tar betalt for kjøretiden, så å regne med at Tesla skal gå i tap på en slik jobb er vel en smule urimelig.

Har forøvrig også kun brukt det én gang, men brukte chademo noen ganger før det, og etter salg av chademo-adapter så ble det var 1400,- ekstra for CCS. Ikke akkurat billige ladinger, men regner med det blir brukt flere ganger, og håper det vil gi noe ekstra verdi ved salg av bilen også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA