Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2019, klokken 16:14
Hmm, jeg har time på Karihaugen på mandag for CCS-montering. Har ikke hørt noe om at de mangler deler, så jeg håper seriøst de har det som trengs når jeg dukker opp...
Fikk SMS 30 minutter før verkstedavtale om at de måtte kansellere på grunn av manglende utstyr. Da var jeg nesten framme etter å ha kjørt 18 mil. Så da ble det bomtur med 36 mil på telleren, og nesten en hel feriedag i vasken. Er ikke glad i å kjøre bil...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ejo8210

Jeg hadde time på Rud for ca to uker siden. De hadde selvfølgelig ikke delene men fikk ikke noen beskjed før jeg kom dit men jeg har fem minutter å kjøre så ikke det store problemet. To dager før fikk jeg også gul ramme rundt skjermen og det fikset de.

De skulle si fra når det var på lager men vet ikke om jeg stoler helt på det....

kodax

I går bestilte jeg time på Karihaugen for CCS-montering, og fikk denne i dag:
SitatHei ...
Ser at du har booket time for CCS retrofit. Deler er dessverre ikke tilgjengelig for tiden, og vi har heller ikke noe estimat på når dette ankommer.
Beklager ulempene dette medfører og takker for din tålmodighet. Du vil bli booket inn på en time når dette finnes på lager.,
Vi har derfor kansellert servicetimen din på service senteret...
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Bushy

Den meldingen fikk jeg og for en mnd siden. Så gikk det 1 uke. Ny melding som sto de hadde fått inn og booket ny time. Jeg flyttet den 6 dager for så å dra til Oslo. Hadde de inne? Neei.... Bomtur
S75D sept. 17

Storfe

Venter på CCS selv, men det drøyer, mangler deler. Skulle hatt takstativ til bil med fast glasstak, men deler til dette har vært out of stock siden i vår. Skulle bestille touch-up-maling fra tesla i bilens lakkfarge, suprise:out of stock.
Jeg regna med alt dette når jeg kjøpte bil, så jeg klager ikke. Men hvis du som "vanlig" kjøper finner ut dette etter kjøp av bilen, skjønner jeg at lett å bli "lite imponert".

geear

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 05. september 2019, klokken 16:14
Sitat fra: Kim- på torsdag 05. september 2019, klokken 13:08
Sitat fra: ruslebiff på torsdag 05. september 2019, klokken 08:41
Fikk også beskjed fra Skøyen om at CCS-delene kommer tidligst ved overgangen til neste år.
arg. Dummeste.

Hmm, jeg har time på Karihaugen på mandag for CCS-montering. Har ikke hørt noe om at de mangler deler, så jeg håper seriøst de har det som trengs når jeg dukker opp...

Beholder nok CHAdeMO-adapteret som backup.
Ja, hvordan gikk dette?

Det er iallfall dørgende stille fra Tesla for min del.

VegarHenriksen

Vil denne retrofiten være mulig på nosecone-modeller?  :D
Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

krister461

Sitat fra: VegarHenriksen på tirsdag 24. september 2019, klokken 13:04
Vil denne retrofiten være mulig på nosecone-modeller?  :D
Står vel alle tidligere modeller?

kodax

Tesla mobile service kommer hjem til meg og monterer CSS i morgen:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Sitat fra: kodax på onsdag 25. september 2019, klokken 13:36
Tesla mobile service kommer hjem til meg og monterer CSS i morgen:)
Spennende - hold oss orientert. Både med hensyn til montering og hva du får i effekt på de forskjellige laderne.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Hva tenker du på ift montering? Tror ikke jeg får vært hjemme når jobben blir gjort, så må evt få kona til å ta bilder hvis hun tør:)
Ang lading, så håper jeg mest at ikke SC-ladingen ikke blir herpa. Vi drar på Europatur dagen etter, og det føles litt riski å tukle med noe som funker rett før vi drar uten å få testet det. Jeg planlegger at vi ikke skal bruke annet enn SC siden vi har det gratis, men jeg tenker at det fort allikevel kan komme situasjoner der det vil være praktisk å ha. Til senere turer i feks nord-norge vil det jo være veldig fint å ha, så jeg regner med at dette er uansett en bra investering.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

DagfinnN

Tenkte så enkelt at du bekrefter at faktisk får det som avtalt  :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

kodax

Jeg fikk en SMS for to dager siden med forslag til to dager i neste uke. Da jeg svarte at jeg da var dratt på Europa-tur og gjerne skulle hatt det før, ble jeg oppringt og spurt om fredag passet. Da jeg sa at jeg da også allerede var reist, sa hun at hun skulle se hva hun fikk til. Deretter fikk jeg en SMS om at det kommer en i morgen. Veldig bra service, og tviler på at de dukker opp uten ny lader. Men har jeg uflaks så har de ikke med seg selve adapteret..

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Har fått akkurat samme, SMS fra mobile service med forslag til datoer i neste uke, og en mail med kostoverslag som må godkjennes. Får håpe det blir utført denne gang... greit å ha det på plass til høstferien. :-)

kodax

Ny kontrollenhet montert (og adapter levert:)
Fungerer på vanlig Schuko, håper SC fungerer når vi stopper for første lading.
Skal se om jeg får testet CSS ila dagen. Har temmelig full tank, så forventer ikke høye ladehastigheter.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA