Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

CCS Adapter - Info fra tesla.com

Startet av ejo8210, tirsdag 07. mai 2019, klokken 20:23

« forrige - neste »

ejo8210

Fant denne infoen på Tesla sine sider nå.

Hvordan kan jeg vite om min Model S eller X har teknisk evne til å lades via en CCS Combo 2-adapter?
Alle Model S- og X-Teslaene produsert etter 1. mai 2019 har teknisk evne til å kunne lades ved CCS Combo 2-ladesteder med en CCS Combo 2-adapter.

Jeg har en Model S eller X produsert før 1. mai 2019. Kan jeg ha fordel av CCS Combo 2-lading?
Alle eiere av Legacy Model S og X krever et servicebesøk for ettermontering for å kunne ha fordel av CCS Combo 2-lading via adapter. Du kan avtale et servicebesøk for ettermontering fra og med 1. juni 2019 ved det lokale Tesla-servicesenteret ditt. Besøk nettsiden vår for å finne det nærmeste Tesla-servicesenteret ditt.

Hvor mye koster et servicebesøk for ettermontering av CCS Combo 2?
Servicebesøket for ettermontering av CCS Combo 2 koster kr. 4873, inkludert kostnaden av en CCS Combo 2-adapter (kr. 1657 (når kjøpt separat).

Hva er den høyeste laderaten jeg kan motta med en CCS Combo 2-adapter?
Alle eiere av Model S og X kan for øyeblikket motta de høyeste laderatene som tilbys av V2 Supercharging i Europa (120 kW). Vi fortsetter å validere denne teknologien som del av V3 Supercharger-lanseringen, og gir ytterligere informasjon om de høyeste laderatene når de blir tilgjengelige.

https://www.tesla.com/no_NO/support/supercharging



sjokomelk

Dette er spennende!
Det tyder på at nettverkskortet og elektronikken for kommunikasjon via CCS er innebygd i ladeporten/ledningsnettet fra og med 1. mai. Og at vi som har eldre biler må få dette montert.

Jeg mistenker at jeg skal be om å få gjort dette på neste service på bilen min. Ikke at jeg nødvendigvis har stort behov for det, men da har jeg alle muligheter åpne senere. :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Motorwatt

Ideelt for S/X 75D. Øke fra 94kW til 120kW  :D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Luniboy

Sendt mail for bestilling ...  Tenker også som "sjokomelk", kan være greit å ha ... selv om jeg superlader 0,5 % av strømmen jeg forbruker ... men tenker det blir greit når man skal på langturer nedover i Europa !!
Sist jeg ladet bikket den under 100 kW/h inn ved 63% SoC...

2017_BMW 94 Ah i3_FC
2018_TMS100D_med alt

Storfe

Har fått booket time for montering 12. August.
Hadde en servicetime for garantiarbeid den 7 juni, men de hadde ikke tid til å legge dette til på samme time, så det ble ny time i august. Får da ikke adapteret før vi skal på Danmarksferie, men hadde uansett basert meg på den turen uten.

Wibla

Sitat fra: Storfe på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:13
Har fått booket time for montering 12. August.
Hadde en servicetime for garantiarbeid den 7 juni, men de hadde ikke tid til å legge dette til på samme time, så det ble ny time i august. Får da ikke adapteret før vi skal på Danmarksferie, men hadde uansett basert meg på den turen uten.

Hvilket SC bruker du?
2018 Tesla Model S 75D

Kim-

Sitat fra: Storfe på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:13
Har fått booket time for montering 12. August.
Hadde en servicetime for garantiarbeid den 7 juni, men de hadde ikke tid til å legge dette til på samme time, så det ble ny time i august. Får da ikke adapteret før vi skal på Danmarksferie, men hadde uansett basert meg på den turen uten.

Fikk beskjed på mitt servicesenter at de ikke vet hvordan det skal gjøres og tar ikke imot bestillinger før de vet mer......
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Muffinman

Deretter er det vel lang venting på deler før det kan utføres, så dette tror jeg vi kan se på som en forhåndslansering :)

geear

Og vi som venter lenge nok - til de ikke lenger ønsker å vedlikeholde type 2-støpsel på SuC, får det gratis? ;)

Har allerede chademo-adapter. Brenner vel inne med det n, menmen, får bare være, vil ha det i sommer uansett, og tviler på jeg rekker å få ombygd bil til 22. juni.

sjokomelk

Det står tydelig i teksten på nettsiden at time for dette ikke kan bestilles før etter 1. juni. Så det er sikkert litt info, beskjeder og deler som må sendes rundt internt hos Tesla først. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Storfe

Jeg ringte SC (Brumunddal) i dag. De så at tidsforbruk var eneste grunn til at de ikke kunne ta dette 6 juni, så da ble det august. De hadde tydeligvis oversikt over endringen selv om det var noen timer siden det ble annonsert... (Det er hvertfall mitt inntrykk).

krister461

Hvilke fordeler ser vi for oss dette gir sammenlignet med Chademo-adapter?

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Thomas Parsli

Sitat fra: krister461 på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:37
Hvilke fordeler ser vi for oss dette gir sammenlignet med Chademo-adapter?

Mindre, billigere, raskere, fremtidsrettet :)
Chademo-adapter er et dyrt beist.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA