Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Doro

Har 2019.16.3.2, mye rare problemer.
Trip teller virker ikke(viser hverken forbruk eller distanse), bilen endrer posisjon til Drammen hver natt (selv om den er i Bergen...). Klima resettes til Low hver gang jeg bruker bilen, lade-limit hopper opp til 80% selv om jeg stiller den til 60%.

Motorwatt

Slike saker pleier å avhjelpes med en reset. Prøv det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Doro

Har prøvd alle former for reset, ingen endring.
Håper neste firmware fikser dette :)

geear

Årsaken til feilen beskrevet over skal ha vært en buggy software (sikkert .16-møkka), som fylte opp lagringsminne (iallfall for noen), og ikke klarte å slette igjen. Dette gjorde at ingenting kunne skrives og forsvant derfor ved restart. Selve feilen som fylte opp minne skal ha blitt løst i nyere versjoner, men de som allerede hadde blitt fulle har det ikke klart å rydde opp hos, så det må slettes manuelt. Det ble gjort på min, og ser bedre ut nå. Kan høres ut på andre som at det samme ordner seg ved factory reset, men det slapp altså jeg nå...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA