Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Kim-

Sitat fra: Joachim@sancon.no på torsdag 06. juni 2019, klokken 08:04
Ser at Tesla har begynt å pushe ut 2019.20.0.1 nå. Så da er det bare å sjekke appen og se om det ligger noe klart. :)

Foreløpig ser det ut til kun å være USA som får den. Men skader ikke å sjekke appen.

Du har vel på push melding når ny software er klar for installering :P :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Thomas Parsli

Min erfaring er at pushmelding kommer en stund etter at oppdateringen er tilgjengelig i bilen.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear


Thomas Parsli

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

geear

Ja, den var interessant.

Since last charge 59,9km 1,1kWh 19Wh/km. Går billig denne børsa her. Bare en full mismatch med forbruksmåleren som nå viser 898Wh/km i snitt siste 50km.  ::)

unwill

Etter denne oppdateringer opplever jeg flere negative ting med AP.

- Den skifter ikke felt automatisk når jeg blinker
- Når jeg ligger på høyre felt og det er påkjørsel til veien, vil den legge seg langt mer til høyre enn før.
- På f.eks. 100 sone, bestemmer den seg for å kjøre i 80 selv om den er stilt til 100.

Noen andre som opplever dette? Eller har en forklaring på hvorfor det skjer.

(Det er en model S75 fra 2018).

Motorwatt

Trekker du blinkerhendelen helt ned? Hvis ja, prøv med å ikke gjøre det. Bare til det første punktet som vanligvis bare gir 3 blink.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: unwill på lørdag 08. juni 2019, klokken 20:38
Etter denne oppdateringer opplever jeg flere negative ting med AP.

- Den skifter ikke felt automatisk når jeg blinker
- Når jeg ligger på høyre felt og det er påkjørsel til veien, vil den legge seg langt mer til høyre enn før.
- På f.eks. 100 sone, bestemmer den seg for å kjøre i 80 selv om den er stilt til 100.

Noen andre som opplever dette? Eller har en forklaring på hvorfor det skjer.

(Det er en model S75 fra 2018).
Jeg har opplevd noen tilfeller av at bilen ikke vil skifte felt selv om jeg drar blinkeren helt til endes (TM3) den blinke bare 3 ganger og avbryter. Dersom jeg holder blinkeren i endeposisjon skifter den felt som normalt.
Homelink slutter også sende signal. Alt rettes opp av resett med scrollejulene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mthoring

Har problemer med Summon i appen på min S etter at jeg fikk 2019.16.3.2 (hadde 2019.12 før). Bruker Summon bare til en ting, nemlig å styre garasjeporten fra app.

Har forsøkt å skru av og på summon, samt fire knapper + pedal reset, uten hell.

Noen som opplever det samme? Har det noe med krav om blåtann å gjøre?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Kim-

Sitat fra: mthoring på søndag 09. juni 2019, klokken 18:49
Har problemer med Summon i appen på min S etter at jeg fikk 2019.16.3.2 (hadde 2019.12 før). Bruker Summon bare til en ting, nemlig å styre garasjeporten fra app.

Har forsøkt å skru av og på summon, samt fire knapper + pedal reset, uten hell.

Noen som opplever det samme? Har det noe med krav om blåtann å gjøre?

Usikker. Men den har blitt mye dårligere nå i 2019.16. Opplever ofte at den avbryter, eller flytter bilen typ 1 cm. I 2019.16.2 måtte jeg være tilkoblet Bluetooth, men i 2019.16.3.2 trengte jeg ikke det lengre. Usikre på om de har gått vekk fra det igjen?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

mthoring

Er vel sikkert en bug bare hos meg, hadde problemer med font-korrupsjon for første gang også med denne sw versjonen. Kom heller ikke inn på luftfjæring-menyen uten at MCU gikk i stå.
Disse tingene løste seg etter (to!) reset.
Har hatt andre småbugs før som har løst seg etter oppdatering til ny sw versjon, så må vel kanskje bare smøre meg..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Solheim

Nå fikk jeg ny oppdatering, spent på hvilken det er.

Apache

Jeg har 2019.16.3.2 og prøvde "navigate on autopilot" på Ring 3 i Oslo retning Sinsenkrysset fra Tåsen. Jeg skulle av ring 3 og inn i rundkjøringen og bilen ville at jeg bytte til høyrefila, no som gikk greit. Men for de som er kjent med den avkjøring file mellom Storo og Sinsen vet at det er et buss stopp der som er svinger inn til høyre og så ut igjen. Et lite busstopp som har betong kanter.
"Navigate on Autopilot" ble nesten "Navigate to concrete" Bilen tok brått og ville ha meg i busslomma, hadde jeg ikke hatt hendene på rattet så hadde bilen kjørt rett i betongveggen når buss stoppet var over.

Jeg stoler IKKE på den funksjonen slik den er i dag.

Dette er bare en liten "advarsel" til dere andre. Dessverre så tok jeg ikke bilde av det. Kanskje det er lagret automatisk da jeg avbrøt autopiloten. 

Motorwatt

Mange NoA-advarsler etterhvert. Betydelig enklere og mindre stressende å slå på blinklys, eventuelt bremse litt og svinge litt. Dette har jeg gjort tusenvis av ganger, og sjelden følt noe stress med den "jobben". Hva er egentlig vitsen med NoA med dagens status på AP?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tiger123

Sitat fra: Motorwatt på mandag 10. juni 2019, klokken 23:19
Mange NoA-advarsler etterhvert. Betydelig enklere og mindre stressende å slå på blinklys, eventuelt bremse litt og svinge litt. Dette har jeg gjort tusenvis av ganger, og sjelden følt noe stress med den "jobben". Hva er egentlig vitsen med NoA med dagens status på AP?

Kan ikke se vitsen nei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA