Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

geear

De fleste av dagens biler registrerer total kilometerstand i flere moduler, for å unngå triksing. Tipper det vil være mismatch mellom moduler etter en slik operasjon, men kan jo hende den ikke skriver til andre steder før den settes i park..

Handyman

Sitat fra: Øggen på søndag 02. juni 2019, klokken 23:11
Sitat fra: Muffinman på søndag 02. juni 2019, klokken 22:55
Bare for å få det inn med teskje; hvilken prosedyre bruker du her for å resette skjermene? Og setter du i park før de er oppe og går igjen, eller spiller det ingen rolle?

Før ej parkera holde ej den i Drive, og trykke både scrollehjul og øvre knappa inne samtidig. Altså vanlig prosedyre for å resette, men alltid FØR ej sette den i Park. Når skjermene kommer på igjen, sprette den alltid tilbake til start kilometer. Hos meg så registreres kun tid, og ikkje km i "current trip" heller. Like overraska kvar gang, men klaga ikkje på det akkurat ;D
Reset med scrollehjulene kan fint gjøres mens man kjører, men skjermen blir uvirksom en stund (typisk ca. 20 sekunder), mens sikkerhetssytemer AP ol. fortsatt fungerer. Starter om multimediasystemene, nettilkobling ol.
Bruker man bremsepedalen i tillegg (mens man står parkert), restartes flere systemer.
Deretter er det Power off via serviced menyen som gjelder.
Etter dette er det vel frakobling av 12V som er den siste saken man kan utføre selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Croft

Sitter nå med samme dilemma som flere andre her inne. "To update or not to update." Vanligvis svært ivrig, men har pr nå ( 2019.12.11) bortimot ingen bugs (  kun lett skipping på spotify av og til) og en svært velfungerende AP.
Masefrekvens på 15 sekund frister lite. Registrerte 52 sek som snitt på nåværende versjon på en langtur på svingete tofelts motorvei nå i helgen.

Noen som kan peke på noen grunner til at en ikkke bare utsetter så lenge som mulig?

AndreasRingdal

Sitat fra: Croft på mandag 03. juni 2019, klokken 10:32
Sitter nå med samme dilemma som flere andre her inne. "To update or not to update." Vanligvis svært ivrig, men har pr nå ( 2019.12.11) bortimot ingen bugs (  kun lett skipping på spotify av og til) og en svært velfungerende AP.
Masefrekvens på 15 sekund frister lite. Registrerte 52 sek som snitt på nåværende versjon på en langtur på svingete tofelts motorvei nå i helgen.

Noen som kan peke på noen grunner til at en ikkke bare utsetter så lenge som mulig?
Venter min 24h fra varsel til oppgradering og sjekk innom her først for å se om noe kritisk er oppdatert i siste utgave.
Kjører nå på 2019.16.3  3e8c226 og dytterattetnaggingen var plagsom på langtur i helgen.
vet ikke om det er jeg som holder lettere på rattet enn før men virker som den trenger mer motstand enn tidligere for å ikke mase.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

mj

Sitat fra: AndreasRingdal på mandag 03. juni 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Croft på mandag 03. juni 2019, klokken 10:32
Sitter nå med samme dilemma som flere andre her inne. "To update or not to update." Vanligvis svært ivrig, men har pr nå ( 2019.12.11) bortimot ingen bugs (  kun lett skipping på spotify av og til) og en svært velfungerende AP.
Masefrekvens på 15 sekund frister lite. Registrerte 52 sek som snitt på nåværende versjon på en langtur på svingete tofelts motorvei nå i helgen.

Noen som kan peke på noen grunner til at en ikkke bare utsetter så lenge som mulig?
Venter min 24h fra varsel til oppgradering og sjekk innom her først for å se om noe kritisk er oppdatert i siste utgave.
Kjører nå på 2019.16.3  3e8c226 og dytterattetnaggingen var plagsom på langtur i helgen.
vet ikke om det er jeg som holder lettere på rattet enn før men virker som den trenger mer motstand enn tidligere for å ikke mase.

Jeg opplever at den trenger mindre motstand enn før. Spesielt på Xn
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

cra

Sitat fra: mj på mandag 03. juni 2019, klokken 12:04
Jeg opplever at den trenger mindre motstand enn før. Spesielt på Xn

Samme her. Skal lite til for å tilfredsstille den når den maser, og om man (som man i følge manualen skal) holder minst ei hand på rattet kan det gå mye mer enn 15 sekunder når den maser. Jeg har inntrykk av at det ikke mases i det heletatt; kjørte 15km i helga med AP på, og ikke et eneste mas på skjermen. At jeg hadde hånda på rattet var tydeligvis nok motstand til at den registrerte det når den fungte veien.  :+1:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

OhmPaPa

Samme erfaring her - med min TMX merker jeg ingen forskjell på rattbruk og masing fra før 2019.16 - men nå sitter jeg alltid med en hand løst på rattet. Med korte unntak når jeg skal skru toppen av en drikkeflaske ol.

Øggen

Om ej ikkje hadde hatt gratis superlading, ville den da likevel vør gratis???? :o
Bilde tatt etter 10 min koblet til....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Øggen

Nye 10 min, fått på heile 6kWh ifølge systemet, men økt fra 18 til 50%
Merkelig nok kom ett smell, og no får ej bare 23-24 kW inn??
What?? Det her vil ta lang tid......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

geear

Argh, veien jeg kjører hver dag har blitt to-felts i denne softwaren, så ingen auto filskift og nå heller altså ikke manuelle uten å avbryte AP. Ett år tilbake i tid igjen. :(

OhmPaPa

Sitat fra: Øggen på mandag 03. juni 2019, klokken 16:03
Nye 10 min, fått på heile 6kWh ifølge systemet, men økt fra 18 til 50%
Merkelig nok kom ett smell, og no får ej bare 23-24 kW inn??
What?? Det her vil ta lang tid......

Har du prøvt å bytte ladestolpe?

Øggen

Ja. Prøvde først å stoppe lading for så å starte den igjen, men fortsatt 24kW.
Så bytta ej stolpe og fikk 80kW med en gang.
Ka det va veit ikkje ej, men sikkert i sammenheng med bug'en.
Etter lading(og smellet) funka forøvrig tripteller, dashcam/sentry mode og spotify som vanlig igjen.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

o.b.lix

Sitat fra: Øggen på mandag 03. juni 2019, klokken 16:03
Merkelig nok kom ett smell, og no får ej bare 23-24 kW inn??

Smell = sikring røket...?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nodland

Gjetter du hørte det samme som Teslabjørn oppdaga.

https://www.youtube.com/watch?v=m3MXZaXACMU

helt ufarlig ihvertfall :)


Sitat fra: Øggen på mandag 03. juni 2019, klokken 16:03
Nye 10 min, fått på heile 6kWh ifølge systemet, men økt fra 18 til 50%
Merkelig nok kom ett smell, og no får ej bare 23-24 kW inn??
What?? Det her vil ta lang tid......
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

Joachim@sancon.no

Ser at Tesla har begynt å pushe ut 2019.20.0.1 nå. Så da er det bare å sjekke appen og se om det ligger noe klart. :)

Foreløpig ser det ut til kun å være USA som får den. Men skader ikke å sjekke appen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA