Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Stig-Arne

Har versjon 16.3 på min nå, og ny versjon er på tur inn. 3 oppdateringen siden 16.1 og jeg slo på Advanced

TeslaModelX

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 01. juni 2019, klokken 16:40
Har versjon 16.3 på min nå, og ny versjon er på tur inn. 3 oppdateringen siden 16.1 og jeg slo på Advanced

Hvordan ser man at den holder på å laste ned en ny versjon?

Stig-Arne

Sitat fra: ModelS på lørdag 01. juni 2019, klokken 17:20
Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 01. juni 2019, klokken 16:40
Har versjon 16.3 på min nå, og ny versjon er på tur inn. 3 oppdateringen siden 16.1 og jeg slo på Advanced

Hvordan ser man at den holder på å laste ned en ny versjon?
Jeg fikk beskjed at det var ny tilgjengelig. Er på 16.3.2 nå.
Men under software i bilen så skal det stå om den driver og laster ned ny versjon

JumboTour

Etter 16.3.2 oppgraderingen virker ikke lys på førersiden (venstre frontlys), vindusviskerne, i tillegg til at ryggstøtten på førersete fortstatt ikke virker...
Mandagsbil? Eller software svakheter? Mistenker en kombinasjon...(model 3)

Motorwatt

Etter 2019.16.2 har jeg oppdaget at setebeltet på førerside nå strammer seg betydelig ved oppstart. Faktisk så mye at det er ubehagelig. Dette kan også være noe i EU-regler hvis andre har merket det samme.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emmern

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 01. juni 2019, klokken 18:44
Etter 2019.16.2 har jeg oppdaget at setebeltet på førerside nå strammer seg betydelig ved oppstart. Faktisk så mye at det er ubehagelig. Dette kan også være noe i EU-regler hvis andre har merket det samme.
Hæ? Er det motoriserte setebelter?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Dette skjer ved bruk av Easy Entry når bilen starter opp, låser selene seg før setet beveger seg fremover. Dette gjorde det ikke tidligere.

Og ja, ikke direkte motorisert, men automatiske beltestrammere er vel påbudt.

https://auto.howstuffworks.com/car-driving-safety/safety-regulatory-devices/seatbelt4.htm
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

#337
Sitat fra: cra på fredag 31. mai 2019, klokken 09:31
Sitat fra: Vhagar på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:51
så dukker det opp noen svarte runde merkelapper i kartet med et lite lyn i og et tall. De er ikke lokalisert til hvor superchargerene er. Regner med at dette kanskje kan være destinasjonaladere? Men de forsvinner når jeg prøver å zoome inn på de

Mener å ha sett i de siste versjonene at slike dukker opp og at det er destinasjonsladere, ja. Har du prøvd å trykek på en (uten å zoome)? Evt. se om du finner en slik svart boble på et sted du vet det finnes destinasjonslader. Vet der er to stk i Stryn sentrum, ikke langt fra rundkjøringa/Esso (Heter vel "Runding Kå" nå)

Hm, bilen har ikke lastet ned noe særlig med data, så mulig dette er noe som endres sentralt? For i dag så var det ikke lyn-icon som før, men et vanlig A-Z som superchargerene har, bare sort. Ingen i Stryn sentrum, nærmeste var Videseter hotell og Nordfjordeid, som stemmer bra med destinasjonsladere.

Det som ikke stemmer er antallet, for steder med 2 hadde oppføring på 21? Så her har de rotet det til.

Det som bekymrer meg svært mye er at jeg har ladet bilen min 2 ganger for ca 1 år siden hos svigers, men DER kom det opp at det var destinasjonslader?

I det hele så ser det ut til å være noen ladepunkter på private adresser som jeg tviler på er meningen at folk skal kunne navigere til og benytte seg av. Og nei, det er ikke på adresser jeg tidligere har ladet på (med unntak av hos svigers) så det er ikke noe som bare kommer opp i min bil antar jeg.

Det som også er rart er at plassen jeg daglig lader på (hjemme) ikke kommer opp og jeg har ikke lagret "home" i navigeringen.

Så det er det helt klart rom for mange forbedringer, men en kjærkommen funksjon.

EDIT:
Når jeg nå trykker på de sorte iconene så får jeg opp info om destinasjonladepunktet.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Sitat fra: Vhagar på fredag 31. mai 2019, klokken 14:33
Har Esso blitt OK? (Circle K)

Nei, beklager, det er Statoil som har blitt runding kå. Det er bare jeg som ikke har brukt besin eller diesel på så lang tid at jeg ikke har fått med meg at den lokale Esso'en har vært Statoil et par år før den igjen har skiftet navn!  :laugh: :laugh: :laugh:
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nodland

Min står på advanced i update innstillingene.. Og alltid på wifi når parkert.. Men kommer ingen nye updates
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

OhmPaPa

Min står også på Advanced - og på Wifi. Litt svakt signal da.

I kveld måtte jeg ta en tur og under en stopp kom på å klikke på Software-flippen. Der var det kommet et sort felt over Software Updated Preference-knappen hvor en grønn strek gikk nesten helt over og så sto det "Downloading Software Update". Antar den avbrøt da Wifien forsvant.

Det sto ikke noe om hvilken versjon av SW den holdt på å laste ned.

Hjemme igjen glemte jeg hele greiene. Men antar det snart er melding på mobilen om ny SW.

OhmPaPa

Sitat fra: OhmPaPa på søndag 02. juni 2019, klokken 01:17
Hjemme igjen glemte jeg hele greiene. Men antar det snart er melding på mobilen om ny SW.

Det tok litt tid! Fra ca 00:30 i natt og til nå - på wifi - og med minst 95% allerede nedlastet av SW slik jeg tolket skjermbildet. Men nå fikk jeg endelig beskjed på mobilen om at den siste biten var lastet ned og den var klar til installasjon. Ca 13 timer senere.

geear

Da har jeg kastet inn håndkledet. Orket ikke å trykke bort upgrademeldingen hver eneste gang bilen har vært i park, og heller ikke hakkingen på Spotify lenger. Fikk 16.3.2, og Spotify hakker fortsatt. Kanskje noe mindre, men fortsatt iallfall en gang i alle sanger.

I tillegg virker nå ikke dashcam lenger.

emmern

Hver gang de skjer noe rart så press og hold bilikonet. Da lager det en ring og da blir hendelsen rapportert. Gjør dette for hver eneste fantombrems osv
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

z4rd

Har 16.3.2 nå og er ganske happy med AP og NoA. Tok avkjøringene helt perfekt til og fra Gardermoen. Rimelig smidig i kombinasjon med lett vipp opp eller ned med blinkers for å initiere filskifte også.

Spotify og menyene ellers er stabilt og raskt igjen. Men dashcam er grå for min del..
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA