Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

MrBeery

Sitat fra: Handyman på onsdag 29. mai 2019, klokken 16:51

Det er ingenting å bli overasket over, da systemet kun er beregnet på motorvei.
Å teste om det fungerer også andre veier er og blir foreløpig eksperimentell bruk. Da bør man være forberedt på å bli overasket ;-)
Vet ikke om det er mitt innlegg du refererte til. Jeg snakket om veiene i Trøndelag generelt. Mangel av merking gjelder også motorvei. Men uansett med god merking funker ikke autopilot når det går fra 1-2/2-1 felt da den bare legger seg midt mellom. Helt kaos.

Har forresten Tesla sagt at autopilot kun skal brukes på motorvei?

Motorwatt

Sitat fra: MrBeery på onsdag 29. mai 2019, klokken 17:34
Har forresten Tesla sagt at autopilot kun skal brukes på motorvei?
De sier så mye, eller kanskje lite? Funksjonen er i Beta, og da er det vel opp til brukere om de vil benytte det. Men erfaringen viser at på det nåværende nivå så er det nok på 4-felts motorvei den oppfører seg "best".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Handyman på onsdag 29. mai 2019, klokken 16:51
Sitat fra: MrBeery på onsdag 29. mai 2019, klokken 11:17
Sitat fra: ok67 på onsdag 29. mai 2019, klokken 08:22
Opplever at bilen (TM3) prøver å dra meg over i motgåande køyrefelt på Oslovegen i Trondheim (mellom Bøckmansveg og Sluppen for dei lokalkjente). Det pip og blinkar med varsel om at bilen greip inn for å unngå farleg situasjon, men det er no akkurat det motsatte som er tilfelle. Eg hadde stø kurs i mitt køyrefelt, mens bilen prøver å svinge til venstre inn i motgåande felt. Har hendt to ganger på same stad, dei to gangene eg har køyrt der etter siste oppdatering. Så den er konsekvent, det skal den ha.

Får Tesla melding om slike hendingar, som når du avbryt autostyringa, eller kan/bår slikt meldast inn på anna vis. Dersom du ikke er oppmerksom og held godt i rattet kan det potensielt være livsfarleg. Første gangen kom det ein lastebil imot, gang nr to var det ingen møtande trafikk.
Har opplevd liknende i samme område. Mangler det midtstripe? Merking generelt i Trøndelag er en skam, noe som gjør AP ubrukelig i store deler av regionen.
Det er ingenting å bli overasket over, da systemet kun er beregnet på motorvei.
Å teste om det fungerer også andre veier er og blir foreløpig eksperimentell bruk. Da bør man være forberedt på å bli overasket ;-)

Hvilket system? Så vidt jeg skjønner er det ikke AP som benyttes her men et av de nye sikkerhetssystemene som griper inn. Det kan slås av, men ikke permanent (slår seg på igjen selv til neste kjøretur).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Snakker man om to forskjellige ting? LDA (Lane Departure Avoidance) og EPLDA (Emergency Lane Departure Avoidance) er det vel du sikter til Kirkebø? Mens MrBerry og ok67 snakker om AP. Korrekt?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jkirkebo

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:21
Snakker man om to forskjellige ting? LDA (Lane Departure Avoidance) og EPLDA (Emergency Lane Departure Avoidance) er det vel du sikter til Kirkebø? Mens MrBerry og ok67 snakker om AP. Korrekt?

Når ok67 skriver "Eg hadde stø kurs i mitt køyrefelt, mens bilen prøver å svinge til venstre inn i motgåande felt" så leser jeg det som at han kjører selv, uten AP, og at LDA/EPLDA trer inn når det ikke skal
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Motorwatt

Trodde det, men jeg har ikke sett at verken LDA eller ELDA har kommet ennå. Ikke til S/X iallfall.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ok67

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 29. mai 2019, klokken 20:21
Snakker man om to forskjellige ting? LDA (Lane Departure Avoidance) og EPLDA (Emergency Lane Departure Avoidance) er det vel du sikter til Kirkebø? Mens MrBerry og ok67 snakker om AP. Korrekt?
Nei ingen AP var aktivert
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Motorwatt

Ok, så du har TM3., og de nevnte funksjonene som menyvalg?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ok67

Ja, og det kom ved siste oppdatering.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Vaduz

Synes AP er blitt utrolig mye bedre siden forrige oppdatering, nesten så jeg får litt Teo på at FSD chip og 1-2 år til med utvikling kan lede til tesla network kan bli en realitet raskere enn man tror.

1000kwh

Sitat fra: Vaduz på torsdag 30. mai 2019, klokken 09:41
Synes AP er blitt utrolig mye bedre siden forrige oppdatering, nesten så jeg får litt Teo på at FSD chip og 1-2 år til med utvikling kan lede til tesla network kan bli en realitet raskere enn man tror.
Jeg mener autosteer (under rette forutsetninger) kjører bedre enn et menneske. Meget imponert!

Motorwatt

#296
Modell og versjon (2019.16.?)
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

zbk

Noen som vet hva som er oppdatert fra 16.2 til 16.3?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Motorwatt

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 30. mai 2019, klokken 10:01
Jeg mener autosteer (under rette forutsetninger) kjører bedre enn et menneske. Meget imponert!
Jeg synes ikke man kan se Autosteer separat. Så lenge man da også må ha TACC innkoblet, ødelegger det hele opplevelsen. Hva er egentlig de rette forutsetningene?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA