Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Motorwatt

Regner med at du har vært innom menyen, og huket av innstillinger? Ikke noe spesielt, men verdt forsøket.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Hvilke konkrete innstillinger tenker du på? Regnet med at Dashcam var aktiv og fungerende etter overgang fra 209.12.1 til 2019.16.2 - uten å måtte foreta seg noe - den har som sagt vært stabil og fungerende helt til nå.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Motorwatt

Min feil. Tenkte på Sentry...  :o Men min Dashcam virker iallfall på denne versjonen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

@ z4rd:Jeg opplevde det samme, men fungerte med en ny formatering av usb, og legge til TeslaCam mappen i root på nytt.
(Ellers interessant at man måtte slå av Sentry mode for å kunne kjøre oppdateringen)

Ellers syns jeg NoA var en vits. Fungerte rett og slett dårlig mtp å bytte fil på dobbel motorvei når du tar igjen annen trafikk. Knotete å finne og slå på i meny. Fungerer ikke i Sverige rett over grensa, da var det utenfor godkjent region, og kunne ikke slås på - rett over grensa til Norge igjen kan den settes på igjen (kun fra bil i Park). Autopiloten er like vinglete som før etter stripene i veien ved påkjøringsramper (må liksom innom), og supernervøs i småbremsing. Opplevde bråbrems da jeg lå i 110 forbi en påkjøringsrampe og en bil kommer opp på siden bak og skal legge seg inn bak meg; kjempepopulært å bråbremse da ja...
MEN, endelig er Spotify betydelig bedre (noen ytterst få hakk en og annen gang uten at noe annet foregikk via skjerm), og kan brukes igjen. Samme er DAB radio som ikke springer innom AM nettet i hytt og pine.
Så noe får de til, andre ting ikke...
(TMX 100 Dec. 2017)

z4rd

Ok, merkelig. Prøvd med to ulike enheter. Kamera-ikonet står med grått kryss hele tiden, selv når det ikke er stick tilkoblet. Prøvd reset også. Virker som det bare er jeg som opplever dette :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

k1

Hm, hvis jeg husker riktig var det grått kryss så lenge bilen stod i park etter dette, men at den slo seg på med rød prikk (rec) da jeg begynte å kjøre. Mulig jeg husker feil..

Motorwatt

Kan det da ha noe med at Sentry-mode slår seg av når man begynner å kjøre hvis den er aktiv?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vhagar

Sitat fra: cmmore på lørdag 25. mai 2019, klokken 07:11
Fikk 2019.16.2

Der har den en sos feil.
Ber man ringe tesla.
Dette er en feil i oppgraderingen de jobber med.

Om man vil ha vekk feilen/varselet kan man prøve å åpne og lukke lærdeksel fra charge siden i bilen

Hva er en sos feil? Og hva mener du med å åpne/lukke lærdeksel fra charge siden?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

turfsurf

Sitat fra: Vhagar på lørdag 25. mai 2019, klokken 19:03

Hva er en sos feil? Og hva mener du med å åpne/lukke lærdeksel fra charge siden?
Åpne og lukke ladeporten fra dialogen som spretter opp når man trykker på ladeikonet på toppen av skjermen.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Vhagar

Ah, jeg skjønte ikke hva lærdeksel var. Og sos feil, jaja jeg har den ikke så skjønner det vel om jeg får den.

Andre som ikke får skrudd av passiv entry i 16.2? Den er aktiv med meg men "grået ut" så jeg får ikke skrudd den av. Hvilke annen setting påvirker den slik?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Kim-

Sitat fra: Vhagar på lørdag 25. mai 2019, klokken 19:57
Ah, jeg skjønte ikke hva lærdeksel var. Og sos feil, jaja jeg har den ikke så skjønner det vel om jeg får den.

Andre som ikke får skrudd av passiv entry i 16.2? Den er aktiv med meg men "grået ut" så jeg får ikke skrudd den av. Hvilke annen setting påvirker den slik?

"start opp" bilen så mener jeg den kan endres
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Vhagar

Den var jo nødvendigvis "på" men skal teste å ha den i drive så park igjen (for regner med at jeg ikke får endret på slike settings i drive). Jeg tenkte ikke over om den viste "car off" når jeg prøvde. Takk for tipset.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

cra

Fikk 16.2 på fredag, og valgte å oppdatere for å prøve NoA på tur til Trondheim (ingen veger der dette funker her hvor jeg bor). Selve NoA synes jeg fungerte "ganske greit", men må nok lære meg litt mer når/hvordan jeg skal "bekrefte med blinklys". Noen ganger virket det ikke som om noe skjedde når jeg bekreftet, andre ganger tok den riktig avkjørsel helt av seg selv. At der er potensiale tviler jeg ikke på; jeg trur dette kan bli veldig bra. :)

Det jeg ikke likte var alle fantombremsingene, og fruen som satt og halvsov i passasjersetet satte ekstremt lite pris på å bli vekket av bråbremsing nå og da. Dette tullet må de få orden på! Ellers synes jeg den følger veien temmelig jevnt og fint, uavhengig av om det er nylaget motorvei som er tilnærmet snorrett selv i svingene, eller om det er landevei med dårlig merking.

Nag hvert 15. sekund merker jeg lite til, med unntak av på veldig rette veger. Jeg har alltid minst ei hånd på rattet (så fruen skal tro jeg kjører sjøl, og så jeg er klar til å ta over), og stort set gjør dette at den "aldri" ber meg bekrefte at jeg er tilstede. Da er det mye mer styr å skulle sitte med foten klar på gassen i fall det kommer fantombremsing når det ligger biler bak.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Larsebass

Sitat fra: cra på mandag 27. mai 2019, klokken 08:26
Jeg har alltid minst ei hånd på rattet (så fruen skal tro jeg kjører sjøl, og så jeg er klar til å ta over),

Også du har fortalt kona at plinget betyr "Fare for turbulens - fest setebelte"? :)
Tesla X75D.

1000kwh

Mener at nedbremsingen for "falske fartsgrenser", typisk 40 sone der hvor det egentlig er 80 er blitt bedre. Mykere nå enn før. Men det begynner å bli kritisk dårlig at dette ikke er fikset!!

Funker bra på motorvei der man skal bruke den, men det er for mange fantombremsinger på landevei. Plager ikke meg, men kona skvetter og blir irritert :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA