Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Motorwatt

Bra innlegg, JorEl. Tror at Tesla i lang tid har visst at det regulatoriske kan by på store problemer, og skjuler med en liten setning om at man er avhengig av slike. Dette synes jeg grenser til utilbørlig markedsføring. Det kan absolutt skje (eller til og med trolig) at vi i Europa aldri vil få en utnyttelse av FSD i den grad de får i USA. Vi har allerede sett begynnelsen på det...
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Jeg kjøpte heller ikke FSD i november 2017. Men slo til på 16.700 tilbudet i februar. Særlig fordi det er lovet at det skal komme HW oppdatering inkludert i prisen. Hvis ikke så ....
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

JorEl

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 23. mai 2019, klokken 13:45
Jeg kjøpte heller ikke FSD i november 2017. Men slo til på 16.700 tilbudet i februar. Særlig fordi det er lovet at det skal komme HW oppdatering inkludert i prisen. Hvis ikke så ....
Det var HW som jeg ble mest glad for, siden man da får noe håndfast :) Elon sa for litt siden at AP-SW var skrevet for de computerene som allerede var i maskinene(2.0 og 2.5), og at den nye HW3computeren derfor ville være litt dårligere på dette tidspunktet. Dette er også helt ok.
Venter derfor spent på når man skal få HW3 etter-innstalert. Håper vi ikke må vente til FSD er ferdigskrevet, det blir litt catch22 :o
Elon sa jo at de til neste år skal trykke på Autonomy-knappen, så Elon og Tesla har lovet mye det neste året :) Elon kan være litt sent ute, men som oftest innfrir han løftene.. Eierskapet av en Tesla er faktisk mye mer spennende enn jeg hadde forestilt meg :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Tror både du og Teslaen din får et bedre liv hvis du slutter å tro på alt de sier....  ;D
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. mai 2019, klokken 14:51
Tror både du og Teslaen din får et bedre liv hvis du slutter å tro på alt de sier....  ;D
Livet mitt er faktisk blitt en del bedre med en Tesla. Så jeg tror :+1: Men jeg tror ikke blindt 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

cra

Sitat fra: JorEl på torsdag 23. mai 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 23. mai 2019, klokken 12:23
Noen er pesimister, andre er optimister..
Er det plass til noen realister også :P

Pessimisten sier glasset er halvtomt, optimisten sier det er halvfullt. Ingeniøren mener glasset er dobbelt så stort som det trenger å være, og mens de diskuterer dette høylydt drikker opportunisten opp alt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Den var fin.  ;)
Kanskje realisten hadde hentet et mindre glass :)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Hmm, Tesla sier at FW vil oppdateres enten jeg vil eller ei - på et eller annet tidspunkt. Har noen opplevd tvangsinstallasjon etter å ha X-et den ut et antall ganger?

Motorwatt

Det holder nok en stund, men du vil få mange "nag" i begynnelsen. Og så må du holde bilene unna Tesla-verksted fordi da blir den oppdatert enten du vil eller ei.

Har kjørt noen dager med 2019.16.2, og det er helt OK å oppdatere. Noe er faktisk blitt bedre også. Jager bl. a. ikke så mye på TACC som den gjorde.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Det er autopiloten jeg protesterer for... men nå har skjermen begynt å henge med update-bildet hver gang jeg setter meg inn i bilen, så jeg må restarte den. Kan ikke holde på slik, og vet jo at hvis jeg kjører innom eller ringer Tesla så er svaret å oppdatere. Og hvis det faktisk reparere Spotify/overbelastet MCU i tillegg, så er det mye å hente på å oppdatere. Har bare så utrolig lite lyst til å kjøre med en slik naggete AP, det irriterer meg grenseløst, og i tillegg blir jeg ikke overrasket om det er mange svinger på E39 mellom Sandnes og Kristiansand som den ikke "får lov" til å ta.

Motorwatt

"Seeing is believing". Nag er for meg null problem. Den aksepterer det lille momentet jeg alltid har på rattet. Og skal du ta en slurk brus, eller åpne snusboksen, og du ikke bruker mer enn 20 sekunder så går det bra. Som tidligere nevnt kjører jeg aldri med Autosteer på svingete 2-felts-veier, så null erfaring her. Du får også mye stiligere IC....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kim-

Autopiloten er nå blitt helt latterlig dårlig i forholdt til hvordan den var. Ned i under 25 i en sving i 60 sonen. 2 ganger med alarm om «prepare to take over», og faretruende nærme gullinjen ved flere svinger.  Største tilbakesteget ever!!! Disse svingene taklet APen så elegant før....eneste positive er st jeg ikke hadde fantombremsing...  den nye visualiseringen var heller ikke noe særlig. Var blitt vant til plassering på bilen, no er det zoom inn og ut og man ser at bilen svinger(hallo, hva er poenget?). Likte den funksjonen med at man kunne se lysene, bremselys og blinklysene før, no var det vanskelig å se de.. 
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Veggen

Sitat fra: gr på torsdag 23. mai 2019, klokken 18:18
Hmm, Tesla sier at FW vil oppdateres enten jeg vil eller ei - på et eller annet tidspunkt. Har noen opplevd tvangsinstallasjon etter å ha X-et den ut et antall ganger?

9 måneder så langt, ingen tvangstendenser ennå.

Vaduz

AP og TACC er blitt vesentlig bedre hos meg, mye mer avslappet og dynamisk når den følger andre biler. Veldig fornøyd, nå ønsker jeg meg bare automatiske vi dusviskere!

JumboTour

Sitat fra: cra på torsdag 23. mai 2019, klokken 15:08
Sitat fra: JorEl på torsdag 23. mai 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 23. mai 2019, klokken 12:23
Noen er pesimister, andre er optimister..
Er det plass til noen realister også :P

Pessimisten sier glasset er halvtomt, optimisten sier det er halvfullt. Ingeniøren mener glasset er dobbelt så stort som det trenger å være, og mens de diskuterer dette høylydt drikker opportunisten opp alt.
:D :D
Det er Økonomen som sier at glasset et dobbelt så stort som det trenger å være, Ingeniøren fyller glasset opp!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA