Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

DagfinnN

Fikk denne i dag og testet en strekning hvor versjon 2019.8 og 2019.12 fantombremset hver gang det kom et lastebil i mot. Ingen fantombremsing, veldig mye bedre.
Fikk riktig nok et lite nykk i bremsa et sted med strak vei og ingen møtende trafikk. AP plassering i fila er fortsatt for nær gulstripa etter min smak.
Alt i alt - det går framover.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Installerte under middagen og nå funker endelig Homelink mot min Hørmann portåpner :-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Motorwatt

Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:30
Installerte under middagen og nå funker endelig Homelink mot min Hørmann portåpner :-)
Da er det endelig noe beviselig nytt i 2019.16.2....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:35
Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mai 2019, klokken 19:30
Installerte under middagen og nå funker endelig Homelink mot min Hørmann portåpner :-)
Da er det endelig noe beviselig nytt i 2019.16.2....
Jepp, stod i release notes. Må slette tidligere programmeringsforsøk, og programmere inn på nytt.
Funka på første forsøk.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

JorEl

Korte intervaller på AP, har jeg lært meg og like. 2019.16...Nå må jeg altså berøre rattet hyppigere. Før hadde jeg mye henda klar på fanget, klar til å trekke slik som Lucky Luke, men fikk kjeft her på forumet at det måtte jeg ikke gjøre. Greit nok. Nå kreves det en ny "kjørestil", men jeg synes det faktisk er helt greit, med en hånd på rattet kl.5 eller kl.7. Når det blinker fra AP eller nærmer seg blinking, så henger armen allerede på rattet. Bare et bittelite napp. Kona setter stor pris på dette 8) Av en eller annen grunn liker hun at jeg har henda på rattet :)
Det jeg er mer undrende til, er hvordan FSD skal leve opp til forventningene. I hvert fall for de som i sin tid betalte for FULL SELF DRIVING. Håper Tesla kan levere noe under FSD som er brukende og som bare de som har betalt for FSD får. Ikke fordi at jeg ikke unner alle de andre mest mulig, men fordi jeg kunne tenkt meg en funksjon som jeg nå har betalt for. Jeg tror på Musk, men blir det 2021 og ingenting har skjedd med FSD, så er han ikke like stor helt lenger :police:
Men Tesla har levert mer enn jeg hadde forventet de 6mnd jeg har hatt bilen, mtp SW :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Fornybarbil

I mine øyne har han ut året. Han har nevnt flere ganger at bilene skal oppgraderes i løpet av 2019 og at FSD skal være feature complete i 2019.

turfsurf

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 22. mai 2019, klokken 21:13
I mine øyne har han ut året. Han har nevnt flere ganger at bilene skal oppgraderes i løpet av 2019 og at FSD skal være feature complete i 2019.
Enig. Da er de ca 2 år bak skjema med FSD only funksjonalitet. Etter det blir det krav om heving. Det er mye annet det ser ut til at de ikke vil / klarer å fikse og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

cra

Sitat fra: JorEl på onsdag 22. mai 2019, klokken 20:58
Av en eller annen grunn liker hun at jeg har henda på rattet :)

Tror det er ei damegreie. Kona mi er også slik.  ???

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 22. mai 2019, klokken 21:13
Han har nevnt flere ganger at bilene skal oppgraderes i løpet av 2019 og at FSD skal være feature complete i 2019.

Alle vet da at man ikke bruker måleenheter beregnet for kjøkken når man skal beregne hvor mye salt slike utsagn fra han skal tas med? ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Jeronan

Sitat fra: turfsurf på onsdag 22. mai 2019, klokken 22:07
Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 22. mai 2019, klokken 21:13
I mine øyne har han ut året. Han har nevnt flere ganger at bilene skal oppgraderes i løpet av 2019 og at FSD skal være feature complete i 2019.
Enig. Da er de ca 2 år bak skjema med FSD only funksjonalitet. Etter det blir det krav om heving. Det er mye annet det ser ut til at de ikke vil / klarer å fikse og.

That is why you shouldn't have wasted the money on FSD package. You just paying it as a present for the next owner.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Motorwatt

#159
Sitat fra: Jeronan på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:58
That is why you shouldn't have wasted the money on FSD package. You just paying it as a present for the next owner.
Etterpå-klokskap er bare en annen form for klokskap. Da jeg kjøpte bilen, visste jeg ikke så mye, da det gikk veldig fort på grunn av at gratis-lading-tilbudet gikk ut dagen etter. Tesla-selger anbefalte meg sterkt å ta med FSD, da det kom en oppdatering "om en måneds tid" som jeg ville ha glede av hvis jeg kjøpte FSD med bilen.

ps. Jeg har det skriftlig fra Tesla-selger.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 23. mai 2019, klokken 10:14
Sitat fra: Jeronan på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:58
That is why you shouldn't have wasted the money on FSD package. You just paying it as a present for the next owner.
Etterpå-klokskap er bare en annen form for klokskap. Da jeg kjøpte bilen, visste jeg ikke så mye, da det gikk veldig fort på grunn av at gratis-lading-tilbudet gikk ut dagen etter. Tesla-selger anbefalte meg sterkt å ta med FSD, da det kom en oppdatering "om en måneds tid" som jeg ville ha glede av hvis jeg kjøpte FSD med bilen.

ps. Jeg har det skriftlig fra Tesla-selger.
Selger i Kristiansand anbefalte ikke å kjøpe FSD, da han mente at dette var for langt frem .
Helt i tråd med Tesla på andre områder ;) Spriker i alle retninger.
Etter å ha lest og deltatt i flere diskusjoner her på forumet har min mening alltid vært at de som har snakket varmt om FSD har urealistiske forventninger om utviklingen, ikke at de ikke hadde satt seg inn i hva "gamle FSD" var.  Mange sa også at de var redde for å gå glipp av noe, og at det var et prinsippleiet valg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geear

Jeg har ikke snakket varmt om FSD, heller tvert i mot, og kjøpte det heller ikke da jeg bestilte bilen ny (kun EAP), men oppgraderte til FSD for 16700,- for et par måneder siden, og er godt fornøyd med valget. Har ingen illusjoner om at bilen min vil kjøre helt selv i sin levetid, men jeg har lyst til å være med på dette, fordi det å ha valgt en Model X er like mye hobby og teknologiinteresse som noe annet. Da vet jeg hvor utroooolig kjipt det hadde vært å sitte og lese og høre rundt hva som har begynt å skje for de som har fått FSD, både pluss og minuser, og ikke være en del av det selv. Bare å sitte der med den gamle AP-computeren og høre at FSD-bilene får komme inn og skifte til oppgradert FSD-computer hadde vært vondt...  :o

turfsurf

Sitat fra: Jeronan på torsdag 23. mai 2019, klokken 09:58
That is why you shouldn't have wasted the money on FSD package. You just paying it as a present for the next owner.
Nå kjøpte vi denne bilen med tanke på å ha den en stund. Dette er den første bilen som egentlig oppfyller det meste vi trenger fra en bil. Den selges evt hvis våre behov endrer seg. Da tok jeg med FSD som en måte å sikre mest mulig oppdatert bil lengst mulig. Jeg har aldri trodd at denne bilen kom til å bli autonom i ordets fulle forstand. Til en ekstra kostnad på 2% av bilens verdi var det relativt enkelt. Men jeg hadde og har forventninger om at man får mere enn det man får uten å betale noe. Dette ble sagt på forhånd, og har vært uttalt både fra Tesla og EM gjentatte ganger. At de etter nå i overkant av to år ikke har levert noe som helst, er ikke greit. Etter tre år er ikke rimelig tid ett tema lengre, da får de gjøre opp for seg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Fornybarbil

Noen er pesimister, andre er optimister..

JorEl

#164
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 23. mai 2019, klokken 12:23
Noen er pesimister, andre er optimister..
Er det plass til noen realister også :P

Lurer/er redd for hvordan Tesla oppfører seg når de kommer ut med at de har en form for FSD. Nytter jo ikke at Elon forteller at i bilen hans er det nå FSD og de venter på at de forskjellige statene, landene skal gå god for systemet. Det kan bli en del juridiske spissfindigheter her, hvor Tesla er ferdig med FSD, men får ikke lov til å implementere det. Holder Tesla en åpen dialog her, og er gjennomsiktige, så kan jeg vente. Men om de gjemmer seg bak lovgivningen, så faller "troverdighets-aksjene" mer enn de økonomiske Tesla-aksjene mine :-\
Men Tesla har aldri skuffet meg. Bilen og målet om en renere verden, er fremdeles "the best out there".

Edit; er et poeng dette at vi må godkjenne at det er Beta-vare. Det slår kanskje begge veier, eller mange veier? Uten Beta-vare advarselen hadde vi kanskje ikke fått bruke den, eller om noe gale skjer så har vi ansvaret og ikke Tesla..osv
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA