Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

Motorwatt

Sitat fra: oggy007 på fredag 17. mai 2019, klokken 09:37
Det mest irriterende var at tiden jeg må ta på rattet er betydelig redusert. Nå går det ca 15 sek uansett før jeg må ta i rattet, mens jeg før kunne kjøre opptil det dobbelte, og vel så det.
Så dette er uten tvil det kjipeste med oppdateringen.

Rattet skal man vel holde i hele tiden. Den reduserte tiden før den reagerer er nok en EU-tilpassing, og er nå lik det tyske biler har hatt hele tiden.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

oggy007

#76
Sitat fra: Motorwatt på fredag 17. mai 2019, klokken 09:43
Sitat fra: oggy007 på fredag 17. mai 2019, klokken 09:37
Det mest irriterende var at tiden jeg må ta på rattet er betydelig redusert. Nå går det ca 15 sek uansett før jeg må ta i rattet, mens jeg før kunne kjøre opptil det dobbelte, og vel så det.
Så dette er uten tvil det kjipeste med oppdateringen.

Rattet skal man vel holde i hele tiden. Den reduserte tiden før den reagerer er nok en EU-tilpassing, og er nå lik det tyske biler har hatt hele tiden.

Jeg holder hele tiden i rattet, men man må gi det motstand for at den skal registrere det som du sikkert vet :)
Skulle kanskje formulert det litt annerledes, men håper folk skjønner hva jeg mener :)
Redigert innlegget nå til «justere på ratt» :+1:

Det som er kjedelig er jo at tyske biler er «milevis» bak Tesla hva gjelder selvkjøring, så er tragisk at Tesla holdes igjen av et gammelt, utdatert regelverk.
Tesla Model S75D Des 2018 Deep blue Premium+FSD
Vest-Agder
Mandal

geear

En periode var det sjelden, så ble det veldig hyppig etter ulykker i USA, så justerte de det til å tilpasse seg til gjettet vei/kurvatur, lange rettstrekninger, flerfeltsvei, osv så kan det gå lenge mellom nagging, mens på svingete vei blir det kort tid mellom. Egentlig en ganske god løsning. Er dette endret igjen nå i 16?

Motorwatt

#78
Redd for det, men det skal sies at på de tyske bilene jeg har kjørt, så kreves det et grepa tak i rattet (ja, de har også klemmesensorer) for at det skal registreres. Det marginale mottrykket som kreves på Tesla er mere avslappende. Tross alt.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Merket i dag at AP maser nesten med en gang. Men fikser det med å henge armen nede, litt på siden av rattet. Da blir bilen glad, kona glad..
Full Self Driving....med henda på rattet ::) :-X
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Kanskje en idé å opplyse Tesla om at Norge ikke er i EU?  ;D :police:
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Saberhagen

Sies også at model 3 har hatt denne "begrensningen" siden leveringene begynte. Har ikke sett noe til at det er så mange som har klagd over AP der..

GeirHM

#82
Jeg kunne ikke la være. Så det ble til at jeg aksepterte oppgraderingen. Herregud. Å la være å ta i mot navigation on autopilot? De eso nada. Men for en skuffelse. Inn på E18 ved Holmen med Forskningsparken, Blindern som mål. NoA var aktiv, jeg fikk den blå stripa midt i fila, men det var det. Filskift? Glem det! Fungerte ikke automatisk og manuelle inngrep førte til at funksjonen deaktiverte seg. Avkjøringen til ring 3 ved Fornebu var for krapp. Da gikk alt i stå. Dypt skuffa parkerte vi og dro for å se på Kongen se på russen. Bare noe ræl tenkte jeg. Men fordi jeg ikke hadde noe bedre å gjøre lot jeg NoA få styre oss hjem. Like skuffa i starten. Så plutselig skjedde det noe. Den begynte å be om å få bytte fil! Og jaggu tok den oss ikke av E18 ved Holmen all by itself. Da skjønte jeg. Det andre sikkert har forstått for lenge siden. NoA må læres opp! Gi den tid folkens!

JorEl

Sitat fra: Motorwatt på fredag 17. mai 2019, klokken 16:58
Kanskje en idé å opplyse Tesla om at Norge ikke er i EU?  ;D :police:
Det er sant. Men jeg husker en undersøkelse som viste at Norge var det landet i EØS/EU området som var flinkest til å følge EU-direktiver. Kanskje vi må følge reglene bedre, siden vi står på utsiden? Men litt ekkelt og merkelig. Vi sa nei til EU, men er flinkest i klassen til å hoppe når EU sier hopp. Selvråderetten står sterkt i Noreg :-X
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

larssr

Sitat fra: Saberhagen på fredag 17. mai 2019, klokken 17:19
Sies også at model 3 har hatt denne "begrensningen" siden leveringene begynte. Har ikke sett noe til at det er så mange som har klagd over AP der..

Dette har jeg skrevet om tidligere, og også flere. At model 3 var sjanseløs i svinger mot min X. Dette var på versjon 2019.8 eller 9. Slik jeg har forstått det var model 3 mye bedre med 2019.12?

OhmPaPa

Sitat fra: Motorwatt på fredag 17. mai 2019, klokken 16:58
Kanskje en idé å opplyse Tesla om at Norge ikke er i EU?  ;D :police:

Jo, men vi er medlemmer i FN - og det er de som har pønsket ut denne reglen. Antar at EU har ratifisert FN-vedtaket så det er gyldig i EU? Og at USA ikke har ratifisert som de pleier - og at Norge sikkert ratifiserer alt FN gjør?  Alt dette er bare gjetning - hvordan går det an å finne ut av dette tro?

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa


Motorwatt

Dette visste nok Tesla om for lengst. Kanskje derfor de til stadighet nevner "betinget av myndighetsgodkjennelse" når det gjelder EAP og FSD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

OhmPaPa

Ofte med lover og regler er det tolking av disse som kan påvirke hva man gjør. Og det kan være forskjell på hva som tillates i praksis og hva som står i lovens firkantede bokstav.

Så jeg håper at Tesla gikk litt hardt ut for å være sikker og at de kan tillate mere autopilot etterhvert. Og deretter at både FN, EU og Samferdselsdepartementet i Norge kan se at autopilot er tryggere påslått enn avslått.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA