Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

OhmPaPa

Kan se ut som 2019.16 også har rettet trafikkinfo-buggen:

SitatWell I would say 2019.16.1.1 fixed this issue. I see no difference in browser speed with traffic updates on vs. off.

I am no expert here but bringing up html.5 test it took 8 seconds to render with traffic on or off. Previously it took 7 seconds (timed by me, not stopwatch so might be the same 8 seconds I get now..) with traffic off but 20 seconds to render the page with traffic on. Scored 320 every time fwiw.

Dare I say the browser is actually usable on my AP1 now?

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3662601/

Jeronan

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. mai 2019, klokken 10:49
Sitat fra: Fornybarbil på torsdag 16. mai 2019, klokken 05:58
Lurer på hvor limiten blir, men ser ikke for meg situasjoner hvor en grense for rattutslag ikke dreper bykjøring totalt..

En mulig katastrofe.
Tipper det vil relateres progressivt til farten for å unngå eksempelvis fullt rattutslag i høy fart.
I lav fart vil det tillates større rattutslag. Spesifiseres med krav til g-krefter og akselerasjon.

North of Oslo towards Lillehammer and then towards Vinsta and beyond on the E6 there are a lot of places with relatively sharp bends you can easily take at 80-90 km/h.
South of Oslo towards Moss, Sapsborg and Sweden you have also some relatively sharp bends you can take with 100-110 km/h. 
With this new rule, AP will continuosly have to disengange. They cannot solve this by slowing down the car to stay below the new required G foce restrictions. This will cause dangerous situations and a lot of angry drivers behind you.

This is clearly an ordinary lobby from the German car industry who want to frustrate Tesla's progress, so they have the time to catch up.

I am glad I didn't waste money on FSD. Not that I believed Tesla would be anywhere near in delivering on the promise any time soon, but now you also have to the political corrupt lobby machine putting the brakes on it.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Saberhagen

Er jeg den eneste som fikk NoA med denne oppdateringen?

AP2 mcu1

pers1

Sitat fra: Saberhagen på torsdag 16. mai 2019, klokken 19:32
Er jeg den eneste som fikk NoA med denne oppdateringen?

AP2 mcu1

Har du S eller X?
2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Saberhagen


emmern

Sitat fra: Saberhagen på torsdag 16. mai 2019, klokken 20:02
Sitat fra: pers1 på torsdag 16. mai 2019, klokken 19:36
Sitat fra: Saberhagen på torsdag 16. mai 2019, klokken 19:32
Er jeg den eneste som fikk NoA med denne oppdateringen?

AP2 mcu1

S 75D

Har du S eller X?
Interessant så da er moa her til S/X og cool. På tide!!!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

GeirHM

For aller første gang lurer jeg på om jeg skal la være å oppdatere. Jeg vil ha en velfungerende autopilot på årets ferietur. Selv om den skulle inkludere NoA....

Saberhagen

Sitat fra: GeirHM på torsdag 16. mai 2019, klokken 20:03
For aller første gang lurer jeg på om jeg skal la være å oppdatere. Jeg vil ha en velfungerende autopilot på årets ferietur. Selv om den skulle inkludere NoA....

Er vi sikre på at den begrensningen i AP er noe større enn det den egentlig har vært hittil eller er såpass begrensende at AP blir ubrukelig?

GeirHM


emmern

Er det sånn at Model 3 allerede hadde dette og at dette var premisset for at Model S og X kunne få NoA her?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

JorEl

Software Update in Progress  :+1:
25min så vet jeg hva jeg får. Alt som har med lane-changes osv er helt uinteressant pga veiene i distriktet. Men er glad for at Tesla prøver og gjøre bilen min bedre.
Det kjekkeste er i grunnen at jeg er før dere andre ;D  :D  :angel:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

kthoring

Sitat fra: Saberhagen på torsdag 16. mai 2019, klokken 19:32
Er jeg den eneste som fikk NoA med denne oppdateringen?

AP2 mcu1

Fikk 16.1.1 i dag med NoA.
S75D AP2 MCU1

moso

16.1 nå med autosteer og summon begrensninger (usikker på hva det betyr i praksis) - OG NOA :-)

S75D AP2.5
Saxo - iMiev - Tesla - Tesla - Tesla

OhmPaPa

Tre varianter av denne nå - og ingen på min bil.  ???


2019.16.1 2133a1f    med 48 registrerte på TeslaFi
2019.16.1.1 697c2ff    med over 120 registrerte
2019.16 28e1f16        med bare noen få registrerte

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA