Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.16

Startet av OhmPaPa, tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26

« forrige - neste »

OhmPaPa

Ikke ute på TeslaFI enda - men Electrec har sett Release Notes fra 2019.16:

Lane Departure Avoidance og Emergency Lane Departure Avoidance lar bilen unngå at du kjører i motsatt felt eller i grøfta selv om du ikke har autopiloten på.

Sitat
    Driving Visualization

    The driving visualization has been adjusted to automatically zoom in and out to better utilize screen space and inform you when a vehicle is detected in your blind spot. The visualization remains zoomed out when driving on highways.

Sitat
    Sentry Mode Improvements

    It's now easier to enable and disable Sentry Mode by tapping the Sentry Mode icon at the top of your touchscreen when your is in Park.

    Your car can also default Sentry Mode to always be enabled when your vehicle is parked by going to Controls > Safety & Security > Sentry Mode > ON if selected ON, you can exclude Home, Work and/or Favorite places by selecting the checkboxes. If a location is selected, Sentry Mode will be disabled when your car is parked near those locations.

Sitat
    Software Update Preference

    You now have the option to receive new software updates as soon as they are available for your car configuration and region. Tap Controls > Software > Software Update preference > ADVANCED.

Sitat
    Conditional Speed Limits

    Your vehicle will now display conditional speed limits, such as speed limit based on time of day, weather condition, etc. If there is a conditional speed limit for your current road, it will be displayed in grey below the regular speed limit sign.

https://electrek.co/2019/05/07/tesla-updates-sentry-mode-driving-visualization-more/

S4e

Veldig bra oppdatering!

Tenker mange her blir ekstra glade for Software Update preference > ADVANCED?

Blir spennende å se hvor den får informasjon om midlertidige fartsendringer...  Det er vel kanskje litt for optimistisk å tro at den vil lese skilt?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Motorwatt

Hvis den leser fartsskilt, blir jeg overrasket. Når det engang kommer håper jeg at det vil være mulig å ha hastigheten regulert når TACC er i bruk, og ikke bare ved full AP. En slik funksjon må kunne skrus av og på.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

pkhamre

Sitat fra: S4e på tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:37
Blir spennende å se hvor den får informasjon om midlertidige fartsendringer...  Det er vel kanskje litt for optimistisk å tro at den vil lese skilt?

Det blir vel ikke så spennende. Vi har ikke kondisjonelle fartsgrenser i Norge så vidt jeg vet. Så den delen av oppdateringen påvirker oss ikke slik jeg tolker det.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Handyman

Sitat fra: pkhamre på tirsdag 07. mai 2019, klokken 15:06
Sitat fra: S4e på tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:37
Blir spennende å se hvor den får informasjon om midlertidige fartsendringer...  Det er vel kanskje litt for optimistisk å tro at den vil lese skilt?

Det blir vel ikke så spennende. Vi har ikke kondisjonelle fartsgrenser i Norge så vidt jeg vet. Så den delen av oppdateringen påvirker oss ikke slik jeg tolker det.
Vi har steder i Norge hvor fartsgrenser reguleres etter tid på døgnet, trafikkbelastning, luftkvalitet ol.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgror

Oppdatering av Sentry-Mode var min favoritt, selv om det er mye annet bra!
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Fornybarbil

Det er en oppdatering som gjør Sentry Mode veldig intuitivt og avansert. Noen burde sjekke når Elon var på Twitter og snakket om at han skulle fikse disse tingene til Sentry Mode. Tror ikke det tok så lang tid, nemlig.

turfsurf

Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 08. mai 2019, klokken 05:51
Det er en oppdatering som gjør Sentry Mode veldig intuitivt og avansert. Noen burde sjekke når Elon var på Twitter og snakket om at han skulle fikse disse tingene til Sentry Mode. Tror ikke det tok så lang tid, nemlig.
Ikke tvil om at Tesla driver agile, de har en imponerende kort feedback loop til å være denne type software.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Nodland

Jeg synes Det burde gå ann og koble opp Pin to drive med samme settings som Sentry, er Sentry aktivert så blir også pin to drive det. Og det da med disse nye innstillingene som skal komme ang Sentry da også gjør at du slipper pin to drive i det daglige trygge miljø du bevandrer deg i :-)

En liten aktivere Pin to drive with aktive Sentry mode "V" sak :-)
Bmw iX3 Fully Charged Phytonic blue bestilt :)
Tesla Model S 75d 2018(Solgt)

OhmPaPa

Sitat fra: OhmPaPa på tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:26
Ikke ute på TeslaFI enda

Da er det to TM3 som er blitt registrert med 2019.16 28e1f16 på

https://teslafi.com/firmware/

itje

Talekommando støtter Svensk språk i 2019.16.
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

OhmPaPa

Interessant at kartdata er 2019.6 også. Min er definitivt 2018 - muligens 2018.40 - men han som har TM3 i stua er kanskje fra USA så det er andre kartversjoner?

k1

#12
Svensk språk? Hvor mange Tesla'er flyter rundt i Sverige? Hvorfor ikke prioritere norsk? Greit at vi har mange svensker i Norge, men de færreste av dem kjører vel Tesla?
Greit, et flåsete innlegg fra min side, men seriøst; hvorfor svensk og ikke norsk?

*redigert trykkleif

Handyman

Sitat fra: k1 på lørdag 11. mai 2019, klokken 21:47
Svensk språk? Hvor mange Tesla'er flyter rundt i Sverige? Hvorfor ikke prioritere norsk? Greit at vi har mange svensker i Norge, men de færreste av dem kjører vel Tesla?
Greit, et flåsete innlegg fra min side, men seriøst; hvorfor svensk og ikke norsk?
Kanskje rett og slett fordi svensk er et større språk enn norsk, eller at det jobber en svenske i GUI-avdelingen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fornybarbil

Eventuelt at svenskene enda ikke har kjøpt Tesla så det er smartest å prioritere de.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA