Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EQC - Endelig en Tesla-killer?

Startet av Bjoris, mandag 06. mai 2019, klokken 21:31

« forrige - neste »

LMOR

Jeg har også lest 2600 og at halvparten av disse skrev kontrakt. Noen ekstra sikkert, men ikke mange.
Nå etter prisstigning når prisen burde gå nedover bremses sikkert salget opp.
Spår at det snart kommer kampanjer på flere merker
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m


LMOR

Gjorde en interessant øvelse som jeg også gjorde da jeg kjøpte den første i3. Sammenlignet prisene med tyske priser med samme konfigurasjon. i3 ble da solgt til nøyaktig samme pris som i Tyskland, som gjorde at jeg syntes jeg fikk en riktig pris i motsetning til VW eGolf, som lå betydelig over i Norge.
EQC med alt utstyret jeg vil ha, har også samme pris som i Tyskland uten moms.
Men f.eks. e-tron ligger ca 100 000.- over i Norge "med alt".
Ulempen med dette er at Audi har mer å gå på ift kampanjer i 2020, for oss som vil ha en god pris på EQC gift e-tron.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

kodax

I følge denne artikkelen har det Daimler/BMW-eide "Free now" bestilt 50 Teslaer for å kunne tilby elbiler i flåten:
https://electrek.co/2020/01/08/tesla-large-order-competition-daimler-bmw-free-now-app/
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.handelsblatt.com%2Fdpa%2Fwirtschaft-handel-und-finanzen-mobilitaetsanbieter-free-now-will-angebot-auf-mehr-staedte-ausdehnen%2F25398780.html%3Fticket%3DST-50787864-NZzlYFy42T9SY5jM49GJ-ap4

Det virker jo helt kokko. Å bruke EQC ville jo gitt mye bra reklame, og EQC vil vel ikke koste noe særlig mer for dem enn å kjøpe TM3 fra Tesla.
Er dette tulleartikler, eller er det noen i Daimler som kommer til å bli bra forbannet fordi det ikke er bestilt EQC?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Sitat fra: kodax på onsdag 08. januar 2020, klokken 14:46
Det virker jo helt kokko. Å bruke EQC ville jo gitt mye bra reklame, og EQC vil vel ikke koste noe særlig mer for dem enn å kjøpe TM3 fra Tesla.
Det er bilde av en lang rekke med Model X !

kodax

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 08. januar 2020, klokken 17:19
Sitat fra: kodax på onsdag 08. januar 2020, klokken 14:46
Det virker jo helt kokko. Å bruke EQC ville jo gitt mye bra reklame, og EQC vil vel ikke koste noe særlig mer for dem enn å kjøpe TM3 fra Tesla.
Det er bilde av en lang rekke med Model X !
Tror bildet bare er illustrasjonsfoto. I den tyske artikkelen står det ikke hva slags bil som er bestilt, og i electrk står det at det ikke er bekreftet hvilken modell.
Jeg sammenlignet med TM3 fordi det er den billigste av Teslaene, hvis de velger TMX så er vel det for å få mer plass, men overraskende hvis det prioriteres framfor reklameeffekten/den negative reklamen ift ikke å velge egne biler.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

OhmPaPa

I tyske Handelsblatt nevner de også at 60 Teslaer er innkjøpt:

https://www.handelsblatt.com/dpa/wirtschaft-handel-und-finanzen-mobilitaetsanbieter-free-now-will-angebot-auf-mehr-staedte-ausdehnen/25398780.html?ticket=ST-54373143-welFlQdudL76PrYRxd2k-ap5

Der Mobilitätsanbieter Free Now, ein Tochterunternehmen von BMW und Daimler , will seine Expansion in weitere Städte in Deutschland fortsetzen. So soll die Elektro-Autoflotte ausgebaut werden, zunächst mit 60 Tesla -Fahrzeugen in Hamburg, teilte Free Now in der Hansestadt mit. Im vergangenen Jahr seien in Deutschland 20 Prozent mehr Fahrgäste mit Free Now unterwegs gewesen als im Jahr zuvor; die Zahl der Fahrer habe sich um 27 Prozenhttps://elbilforum.no/Themes/blu/images/bbc/quote.gift auf mehr als 28 000 erhöht.

Trond.m

Hentet min EQC -400 hos BOS Asker og Bærum i dag. For en bil ! :-)

Er veldig godt fornøyd med service før og under utlevering, selv om det har vært frustrerende å vente så lenge. Forsinkelsen er jo ikke deres skyld.   :o

I morgen blir det langtur til Vestlandet  :+1:

boppus

Gratulerer! Vi ønsker oss bilder av vidunderet.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Counterpointer

Sitat fra: TM på onsdag 08. januar 2020, klokken 19:11
Hentet min EQC -400 hos BOS Asker og Bærum i dag. For en bil ! :-)

Er veldig godt fornøyd med service før og under utlevering, selv om det har vært frustrerende å vente så lenge. Forsinkelsen er jo ikke deres skyld.   :o

I morgen blir det langtur til Vestlandet  :+1:
Gratulerer

Er jo en rolig og behagelig bil. Har selv kun kjørt 1886 versjonen (to ganger) så er jo gøy å høre om forskjeller fra den.

Trond.m

Sitat fra: boppus på onsdag 08. januar 2020, klokken 20:27
Gratulerer! Vi ønsker oss bilder av vidunderet.
Takk, Bilder kommer...må bare bli lyst først 😏

daktari

Sitat fra: TM på onsdag 08. januar 2020, klokken 20:38
Sitat fra: boppus på onsdag 08. januar 2020, klokken 20:27
Gratulerer! Vi ønsker oss bilder av vidunderet.
Takk, Bilder kommer...må bare bli lyst først 😏
gratulerer, spent på å høre hvordan det går!
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvind.h

Sitat fra: TM på onsdag 08. januar 2020, klokken 19:11
Hentet min EQC -400 hos BOS Asker og Bærum i dag. For en bil ! :-)

Er veldig godt fornøyd med service før og under utlevering, selv om det har vært frustrerende å vente så lenge. Forsinkelsen er jo ikke deres skyld.   :o

I morgen blir det langtur til Vestlandet  :+1:
Grattis! Start gjerne en eier-erfaringstråd med bilder, tips, pros/cons.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OhmPaPa

Gratulerer TM!

Hører gjerne mere om hva du syns!

Mats

Spent på hvordan forbruket blir på turen TM!

Hva tror folk er realistisk rekkevidde? Går Oslo - Kristiansand uten ladestopp?
TMS 75D 2018
VW e-up 2015
x TMS 75D 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA