Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Borettslagslading for alle

Startet av fredag, mandag 06. mai 2019, klokken 16:09

« forrige - neste »

fredag

Jeg stilte på et borettslagsmøte for et par uker siden. Elbillading sto på listen over temaer, og jeg var spent på hvordan det ville bli lagt frem, for i dette borettslaget er det mest litt eldre beboere.

Men wow. Det viser seg at det billigste og mest praktiske var å legge opp kabling for lading av elbil til samtlige plasser i parkeringskjelleren med en gang, og dette ble klubbet gjennom.

Det var bare et par som allerede hadde elbil, men argumentene var slik:
- mulighet for elbil-lading viktig for å sikre verdien på boligen
- samlet utbygging vil bli billigere og penere
- realistisk sett kommer alle til å bytte ut bilene sine med elbil før eller siden uansett, og neste eier kommer til å ha elbil

Bare som en kontrast til noen av de andre borettslag-historiene som postes her.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Vollis47

Det er godt å høre at ikke alle borettslag er negative. Her har det nok vært et styre eller noen elbil-entusiaster som har klart å legge frem fakta på en god måte.

I mange tilfeller behøver ikke kostnadene for infrastruktur bli mer enn 3-5000 kr per leilighet når alle betaler. Verdistigning på leiligheten blir nok adskillig mer.

Vi har sjøl fått satt opp flatkabel til alle garasjeplassene (19stk) for 56000kr.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

OhmPaPa

Det er ikke alltid alder betyr at man ikke følger med i tiden.

Har jo ingen offisiell statistikk på dette - men forbausende mange sjåfører av Tesla Model 3 som jeg anslår er i 60-70-års alder.

Lagt merke til det fordi jeg titter litt ekstra nyskjerrig på disse bilene for tiden. Og det var et ektepar i den alderen som jeg hjalp å få lading på CCS når de selv plugget til Type2 på en superlader for en tid tilbake.

En fin måte å starte pensjonisttilværelsen på spør du meg - med ny og blank elbil.

e-curious

@fredag:  Hvilken løsning valgte dere?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA