Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Valg av ladestasjon uten B-vern.

Startet av nilsen_79, mandag 06. mai 2019, klokken 13:33

« forrige - neste »

nilsen_79

Skal gå til innkjøp av ny ladestasjon. Tesla wallconnector tok kvelden. Har 230V IT med 32A 3-fas ut til der ladestasjonen skal stå. Har B-vern i sikringsskapet. Har således ikke bruk for ladestasjon med innebygget B-vern. Hvilken bør jeg velge, og kan jeg evt. velge en med innebygget B-vern, selv om jeg allerede har det i sikringsskapet? Jeg vil ikke ha Tesla sin.

jkirkebo

#1
Sitat fra: nilsen_79 på mandag 06. mai 2019, klokken 13:33
Skal gå til innkjøp av ny ladestasjon. Tesla wallconnector tok kvelden. Har 230V IT med 32A 3-fas ut til der ladestasjonen skal stå. Har B-vern i sikringsskapet. Har således ikke bruk for ladestasjon med innebygget B-vern. Hvilken bør jeg velge, og kan jeg evt. velge en med innebygget B-vern, selv om jeg allerede har det i sikringsskapet? Jeg vil ikke ha Tesla sin.

Du kan godt velge en med det, men det er jo bare ekstra kostnad.

Du kan evt. ta en titt på EcoLite som jeg selger. Begge varianter av den har DC-RCM, men man kan velge med/uten jordfeilbryter i tillegg.

EcoLite fungerer flott på 230V 3-fase sammen med Tesla S/X og Model 3.

http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

elbil-1

har du tesla S / X kan du jo bare sette opp en 32A blå industristikk og koble på UMC (Gammel type) med 32A/Blå plugg og la den henge permanent tilkoblet. 

UMC med blått adapter får du for under 3000,- på finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA