Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Status SOTA - Svar fra JLR

Startet av xref, mandag 06. mai 2019, klokken 10:16

« forrige - neste »

xref

Supert.

Så, per nå: SOTA styres av forhandler.

Fremtiden: SOTA er tilgjengelig for alle og styres av JLR.

Bare å åpne en krukke med tålmodighet og smøre seg inn da.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 14:25
Supert.

Så, per nå: SOTA styres av forhandler.

Fremtiden: SOTA er tilgjengelig for alle og styres av JLR.

Bare å åpne en krukke med tålmodighet og smøre seg inn da.
Det de ikke skriver er: hvilke moduler er tilgjengelig for SOTA og hvilke må tas pr USB?
Når kommer hva?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Disqusor

Sitat fra: xref på mandag 06. mai 2019, klokken 10:35
Men hvis dette blir gjeldende praksis må de gjøre noe med lovnadene på hjemmesidene deres:

SitatProgramvareoppdateringene gjør at din bil alltid er oppdatert og fungerer optimalt til enhver tid. Denne funksjonen er ment å revolusjonere bilindustrien og vil snart bli like vanlig som den er for mobiltelefoner i dag.

Det er IKKE det som beskrives i svaret jeg fikk fra JLR ihvertfall.

Det angis at det blir foretatt "OtA" men ikke på hvilken måte, snedig gramtiskk altså

Disqusor

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:43
Krangler de om hvem som står uten ansvar mens du hører på?

Premium behandling.

Stakk innom en forhandler, så på bilen, så inn viduene, fikk STRENG beskjed om å holde fingere fra fatet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4Matic Fanatic

Sitat fra: Disqusor på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:50
Stakk innom en forhandler, så på bilen, så inn viduene, fikk STRENG beskjed om å holde fingere fra fatet
De har nok sett innleggene dine her....   :)

RayBomb

Sitat fra: Disqusor på onsdag 15. mai 2019, klokken 19:50

Stakk innom en forhandler, så på bilen, så inn viduene, fikk STRENG beskjed om å holde fingere fra fatet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kan vel hende at denne bilen skulle hentes av kjøper?
Da jeg kom og skulle hente bilen min, stod den inne sammen med andre biler.
Jeg hadde ikke likt det om folk hadde sittet og fingret i den.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

RayBomb

Sitat fra: 4Matic Fanatic på tirsdag 07. mai 2019, klokken 07:45
Det som er grunnen til at de ikke ruller den ut er at de ikke har kontroll. Og hvis det i tillegg viser seg at grunnen til at den feilet er siden de ikke har kalt meg inn og lagt inn den utestående H193-oppdateringen blir jeg enda mer grumpy.

Anyhow, bilen sto på lading i natt og i morges når jeg startet kom det plutselig en Jaguar til syne på øvre skjerm, før den ble svart igjen. Fikk spilt av musikk fra mobilen, og nedre skjerm og temp-knappene fungerte. Og bilen ble aktiv i app'en igjen. Viser seg at den har hatt kontakt med sentrale systemer hele tiden, turene er blitt logget selv om de ikke var synlige i app før i dag igjen.
Ut av nysgjerrighet, fikk du kontakt med bilen igjen på søndag?
Forrige gang jeg mistet kontakten med bilen, virket det som om kontakten kom tilbake natt til søndag.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

4Matic Fanatic

Sitat fra: RayBomb på fredag 17. mai 2019, klokken 08:34
Ut av nysgjerrighet, fikk du kontakt med bilen igjen på søndag?
Forrige gang jeg mistet kontakten med bilen, virket det som om kontakten kom tilbake natt til søndag.
Nei, det var en ukedag jeg skulle på jobb. Livna til og siden har den funka.

LittleHammer

Sakset fra uk RR Velar-forum. Melding fra JLR til forhandler.

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

4Matic Fanatic

Interessant det som står om Battery Energy control module, det er meg bekjent ikke et valg i dagens nedlastingsmeny, kun infotainment og telematics..

Tellus

Fra US I-Pace forum:

SitatSSM74444 was posted today in Topix. Content:

Quote:
Reference: SSM74444
Models: I-PACE / X590
Title: SOTA availability for Infotainment Master Controller (IMC)
Category: Diagnostic Software Hardware
Last modified: 06-Jun-2019 00:00:00
Symptom: 000102 WDS Patch / Update

Issue:
The customer may experience a "No update available" message when attempting to update IMC via SOTA despite knowing later versions of software exist due to various social media forums / retailer visits.
Affected Vehicle Vin Range
SADHB2R14K1F60001 – onwards

Cause:
SOTA for X590 I Pace is currently under testing for the IMC module. This testing has taken place on UK vehicles. This testing has competed its initial phase and will now have a staged roll out through June across all markets before bringing all vehicles and all markets online in July.

Note:
Further modules are under development and will be the subject of future announcements.

Action:
Advise customer that SOTA will be available by end of July 2019.

Stikkkontakt

Slik jeg leser dette må ikke bilen inn for at verksted skal aktivisere SOTA. Det var muligens bare for de som ikke hadde riktig VIN og MÅTTE ha oppdatering for å fikse seriøse problemer?

Tellus

Jeg forstod det slik at SOTA rulles ut for alle i løpet av de neste ca 6 ukene. Alle vil ha det per utgangen av juli.

Ingeniøren

Sitat fra: Stikkkontakt på søndag 09. juni 2019, klokken 08:43
Slik jeg leser dette må ikke bilen inn for at verksted skal aktivisere SOTA. Det var muligens bare for de som ikke hadde riktig VIN og MÅTTE ha oppdatering for å fikse seriøse problemer?

Kommer vel an på hva slags software bilen kommer med fra fabrikk. Ikke all software som kan oppdateres over nett slik jeg for står det. Det er noen moduler i bilen som bare kan oppdateres på verksted.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Eyvind Bernhardsen

S19A_19.20.4-363281 er visstnok sluppet: https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=11&t=1912

"Visstnok" fordi jeg ikke ser noe om den i Topix til min bil. Noen som har fått den OTA?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA