Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Status SOTA - Svar fra JLR

Startet av xref, mandag 06. mai 2019, klokken 10:16

« forrige - neste »

4Matic Fanatic

Hvor i landet holder du til? Dette virker som en 'fin' start på Jaguar-livet...   :(

xref

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:29
Hvor i landet holder du til? Dette virker som en 'fin' start på Jaguar-livet...   :(

Oslo :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Kanutten


MrBacardi

Sitat fra: xref på onsdag 08. mai 2019, klokken 10:12
Da er jeg stuck med svarte skjermer igjen og bilen blir tatt inn på verksted. Kjedelig :/

Artig malapropos: verkstedet ba meg ringe Jaguar Assist for å få ordnet med leiebil men Jaguar Assist nekter fordi de ikke kan tilby leiebil uten berging og berging kan ikke tilbys når bilen står på p-plassen til verkstedet ^^ så nå krangler de så busta fyker og jeg sitter og hører på. Nå skulle Jaguar Assist gå igjennom lydloggene for å finne ut av hva de sa til meg da jeg ringte dem. Jeg føler dette kunne blitt en god komedie

Hvis de skal være så firkantet så kan du alltids kjøre bilen rundt kvartalet og ringe berging derfra  ;)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

RayBomb

Wow, er det virkelig så vanskelig? Snakk om å være sær.
«Gi mannen en stav davel»
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

LittleHammer

Krangler de om hvem som står uten ansvar mens du hører på?

Premium behandling.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

xref

Sitat fra: LittleHammer på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:43
Krangler de om hvem som står uten ansvar mens du hører på?

Premium behandling.

Veldig. Det skal sies at verkstedet simpelthen ikke hadde biler til utlån og de var veldig frustrerte over at Jaguar Assist nektet å hjelpe tid hvis de ikke fikk muligheten til å berge bilen
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Ingeniøren

Sitat fra: xref på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:35
Sitat fra: LittleHammer på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:43
Krangler de om hvem som står uten ansvar mens du hører på?

Premium behandling.

Veldig. Det skal sies at verkstedet simpelthen ikke hadde biler til utlån og de var veldig frustrerte over at Jaguar Assist nektet å hjelpe tid hvis de ikke fikk muligheten til å berge bilen

Det hele koker vel ned til hvem som skal betale gildet. Men har du egentlig rett på lånebil ? Etter det jeg vet har de en uke på seg til å fikse ting før den retten kommer §30.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

xref

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 09. mai 2019, klokken 06:57
Sitat fra: xref på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:35
Sitat fra: LittleHammer på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:43
Krangler de om hvem som står uten ansvar mens du hører på?

Premium behandling.

Veldig. Det skal sies at verkstedet simpelthen ikke hadde biler til utlån og de var veldig frustrerte over at Jaguar Assist nektet å hjelpe tid hvis de ikke fikk muligheten til å berge bilen

Det hele koker vel ned til hvem som skal betale gildet. Men har du egentlig rett på lånebil ? Etter det jeg vet har de en uke på seg til å fikse ting før den retten kommer §30.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34/KAPITTEL_6#KAPITTEL_6

Forhandler betaler en slump med penger ved salg av bilen til Jaguar Assist for å drifte deg 24/7 og sørge for at du aldri er stuck uten bil. Det gjelder hvor som helst i hele Europa, men tydeligvis ikke hvis bilen din allerede befinner seg på verkstedet sin tomt. Og der lå stridens kjerne. Hvorvidt Jaguar Assist var bundet av avtalen når ikke de fikk berge bilen til verkstedet først.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

daktari

Insignia har tjent så sjukt bra på ipace-kundene at de burde stilt en Aston Martin til disp umiddelbart og tatt diskusjonen med Jaguar på bakrommet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

xref

Sitat fra: daktari på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:17
Insignia har tjent så sjukt bra på ipace-kundene at de burde stilt en Aston Martin til disp umiddelbart og tatt diskusjonen med Jaguar på bakrommet.

Haha, der sier du noe. Enden på visa ble at Insignia sparket livet i skjermene igjen og oppdaterte programvaren assosiert med en eller annen modul. Hvis skjermene skulle gå i svart igjen skal jeg ringe Jaguar Assist og be om pickup og sørge for at jeg ikke er ved Insignia.

I dag var skjermene svarte igjen så nå står jeg og venter på berging som skal ta en time og de har KANSKJE med seg lånebil hvis det ikke var så mye å gjøre. Hvis ikke skulle jeg bli informert om hvor jeg kunne dra for å få ut en lånebil.

Burde begynne å få Jaguar til å dekke tapte lønnsinntekter jeg mister ved å styre med dette. :/
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

1000kwh

Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:21
Sitat fra: daktari på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:17
Insignia har tjent så sjukt bra på ipace-kundene at de burde stilt en Aston Martin til disp umiddelbart og tatt diskusjonen med Jaguar på bakrommet.

Haha, der sier du noe. Enden på visa ble at Insignia sparket livet i skjermene igjen og oppdaterte programvaren assosiert med en eller annen modul. Hvis skjermene skulle gå i svart igjen skal jeg ringe Jaguar Assist og be om pickup og sørge for at jeg ikke er ved Insignia.

I dag var skjermene svarte igjen så nå står jeg og venter på berging som skal ta en time og de har KANSKJE med seg lånebil hvis det ikke var så mye å gjøre. Hvis ikke skulle jeg bli informert om hvor jeg kunne dra for å få ut en lånebil.

Burde begynne å få Jaguar til å dekke tapte lønnsinntekter jeg mister ved å styre med dette. :/
Du kan jo telle antall ganger de har forsøkt fiks og få refundert kjøpesummen.

xref

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:27
Sitat fra: xref på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:21
Sitat fra: daktari på torsdag 09. mai 2019, klokken 09:17
Insignia har tjent så sjukt bra på ipace-kundene at de burde stilt en Aston Martin til disp umiddelbart og tatt diskusjonen med Jaguar på bakrommet.

Haha, der sier du noe. Enden på visa ble at Insignia sparket livet i skjermene igjen og oppdaterte programvaren assosiert med en eller annen modul. Hvis skjermene skulle gå i svart igjen skal jeg ringe Jaguar Assist og be om pickup og sørge for at jeg ikke er ved Insignia.

I dag var skjermene svarte igjen så nå står jeg og venter på berging som skal ta en time og de har KANSKJE med seg lånebil hvis det ikke var så mye å gjøre. Hvis ikke skulle jeg bli informert om hvor jeg kunne dra for å få ut en lånebil.

Burde begynne å få Jaguar til å dekke tapte lønnsinntekter jeg mister ved å styre med dette. :/
Du kan jo telle antall ganger de har forsøkt fiks og få refundert kjøpesummen.

Hmm, der sier du noe. De har vel egentlig kun to forsøk. Det blir vel litt sånn take it or leave it nå når de tar inn bilen og skal sende logger til Tyskland og/eller UK. Neste steg da var å sende en tekniker fra UK til Norge for å se på problemet nærmere. Hvis de ikke klarer å løse problemet etter alt det styret er det bare å kaste inn håndkle tenker jeg.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

xref

Artig nok ender jeg visst opp med en Tesla Model S75D som leiebil. kliss lik den jeg solgte for en uke siden.

God humor!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Tellus

Et offisielt svar fra Jaguar posted på forum i UK.

SitatSoftware Over The Air, or Software Updates as we call it at Jaguar, enables your vehicle software to be updated remotely from anywhere, without having to visit your retailer. It is currently available in the Jaguar I-Pace and other 19MY Jaguar models. To see if your car is enabled for Software Updates wirelessly, check Settings in your Infotainment system and look for 'Software Updates' as an option.

To receive Software Updates you will need to have a SIM card installed or have the vehicle connected to Wifi. You will also need to have Mobile Data turned on, this can be activated via the 'Settings menu --> Connectivity' option. From there you will be required to accept the Terms and Conditions presented when you select this option.

We have recently launched Software Updates using this technology in our retailers around the world. This enables retailers to update your car faster when you visit the retailer for a Software Update.

As a next step, we are in the process of rolling out Software Updates to enable updates to your car directly, without having to visit your retailer. This will be implemented across global markets. We have started with the I-Pace in the UK and plan to expand this to other countries in the near future. Our emphasis is to ensure we have the best quality of support and preparation in each country before initiating Software Updates to customer vehicles.

For more information on Software Updates please visit our Jaguar page and review our FAQs. Always ensure that you have a SIM card installed and that you have switched on Mobile Data via Settings in your Infotainment system. Go to 'Software Updates' in the Setting menu and check for available updates.

More information is available on the Jaguar website:
https://www.jaguar.co.uk/owners/software-update.html

Many Thanks

Dan - Jaguar UK

https://www.ipaceforums.co.uk/viewtopic.php?f=12&t=1599&start=30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA