Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på EQC offentliggjort

Startet av THE, mandag 06. mai 2019, klokken 10:15

« forrige - neste »

THE

Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Mao

#1
Frapris eks mva i Tyskland er til sammenligning ca NOK 587 000.
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

hemi

mindre diff enn audi da iaf? :p

Litt klok av skade har jeg ikke tenkt å bestille noe som helst uten prøvekjøring og rekkevidde tester.

Stikkkontakt

#3
690.000 for 1886 Edition i Tyskland.
Men det står at leveringene av EQC først starter Q2 2020.

Konfiguratoren er oppe og går i Norge. Det er bare å gni seg i øynene. Utstyret er latterlig billig. Man får en toppspekket bil for 720.000 kr.

Counterpointer

Snakket akkurat med selger (som ringte meg), han sa bilen har veldig mye utstyr inkludert. 70k mer enn standard GLC i fossil.

Levering Q4 hvis en bestiller før 1. Juni og har lavt kønummer.

tlind

Regnet på en bil, og kom til at den kom til å koste ca 722.000 med det meste av utstyr. Det er ca 150 000 mindre en tilsvarende utstyrt e-tron. Om det stemmer at denne har 80kwh utnyttbar er det jo også nær e-tron som skal ha ca 83.
Virker som en god pris i forhold til konkurrenten. ( e-tron)

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. mai 2019, klokken 11:29
Snakket akkurat med selger

Spurte du om rabatt?

Uansett en svært konkurransedyktig pris for topspeccet bil. Selv om luftfjæring glimrer med sitt fravær.

Øyvind.h

#7
Sitat fra: hemi på mandag 06. mai 2019, klokken 11:15
mindre diff enn audi da iaf? :p
Får se hvordan rabattregimet blir da. Om det blir veiledende fast pris i Norge og 10-12% i Tyskland. At det er BoS som selger i Norge lover ikke bra.
EQC har kurante spesifikasjoner ift størrelse. EQC betyr vel at det er en C-klasse SUV. 408hk, 1800kg hengervekt og 110kW effekt på hurtiglader. Forventet ferdig spekk på 680-720.
Brukbart for de som ikke trenger så mye plass som amerikaneren byr på.

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. mai 2019, klokken 11:15
Konfiguratoren er oppe og går i Norge. Det er bare å gni seg i øynene. Utstyret er latterlig billig. Man får en toppspekket bil for 720.000 kr.
Har du lenke til konfigurator? Tenker jeg bør vurdere denne opp mot Model Y reservasjonen!

EDIT:

https://www.mercedes-benz.no/passengercars/content-pool/tool-pages/car-configurator.html/?rccVehicleBodyId=OFFROADER&rccVehicleClassId=EQC-KLASSE
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 06. mai 2019, klokken 11:37
Sitat fra: knut.aulie på mandag 06. mai 2019, klokken 11:29
Snakket akkurat med selger

Spurte du om rabatt?

Uansett en svært konkurransedyktig pris for topspeccet bil. Selv om luftfjæring glimrer med sitt fravær.
3% for storbruker

Øyvind.h

Blåste kjapt igjennom konfiguratoren. La på mye utstyr og kom ut på 725.000,- (kode: MZFTWTT8)
Da er "alt" på plass. Kanskje minus AMG stylingpakke og eventuelle spesielle preferanser på interiørelementer.
Luftfjæring bak visstnok mtp nivåregulering av lys?

Ser at jeg er medlem i en organisasjon som normalt gir 7-10% rabatt på Mercedes. Spørs vel om den slår inn på EQC? Men kan vel i det minste håpe på 3% slik at den ender ferdig topputstyrt på 700k.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Svolar

Jeg prøvde å spekke opp lik på konfiguratoren i tyskland. Tydelig at Norge har fått en svært god deal.

Min kom ut på 688 000 i tyskland +import mot 671k her hjemme. Det lukter som den beste dealen i elbilmarkedet nå om du skal ha premium crossover suv. Det at Audi/Jaguar ligger ca 150k over vil nok de som har kjøpt etron eller ipace merke ganske kjapt.

Løp og kjøp?

Øyvind.h

Så bra! Kanskje tiden for at selskapene får stikke av med momsen er forbi? Kanskje BOS har tatt til seg kritikken fra andre lanseringer og heller satser på god kundeopplevelse og volumleveranser?

Må si jeg synes dette fristet litt med en så godt spekket EQC til den prisen. Det virker rett og slett som en god deal hvor man ikke føler man blir snytt. Selv om plassen ikke helt matcher mitt behov. Krysser fingrene for smarte bagasjeløsninger.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Imagine

Prøvde å utstyre min slik min e-tron limited er utstyrt og la til det jeg ville hatt. Pris inkludert vinterhjul ble ca 810.000kr. Ikke så verst. Men det er en SUV med batteri på bare 80KWH. Og mangler dessverre luftfjæring.

Chimp

Har det blitt sagt noe om ladehastighet bortsett fra makshastighet på 110kw? Jeg forstår ikke hvordan de skal klare å levere dette over et større intervall hvis de har mindre buffer enn e-tron.

Har det blitt sagt noe om CW og cdA? Leser cw 0,28 et sted, men er det bekreftet?

Er skeptisk til de to viktigste tingene for en EV, rekkevidde og ladehastighet. Ombordladeren på saktelading burde vært 11kW, ser jo det på i-pace.
At de har gått for 19tommer felger tror jeg er en god ting, men er allikevel ikke sikker på om du får se mer enn 350-380 km reell sommerkjørelengde her med de tallene jeg ser - så du får en e-tron i rekkevidde uten ladehastigheten til en e-tron...?
Mulig jeg er i overkant skeptisk men..

AJ82

Er 80kwh brutto eller netto, og hva er evt netto/brutto?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA