Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bagasjeromsplass EQC

Startet av My2cents, mandag 06. mai 2019, klokken 09:07

« forrige - neste »

My2cents

Er veldig spent på å se hvor mange typiske 70l bagger som går inn i bagasjerommet på bilen. En ting er jo oppgitt volum, en annen hva som fungerer i praksis :-) Om noen får sjangs så fyll gjerne opp en 6-7 bagger og ta med.

Counterpointer

Det blir først i august at demobiler blir tilgjengelig.

Meldola

Hva er oppgitt volum? Denne seilet fort opp som en aktuell bil i stedet for e-tronen i bestilling(gitt at man nå blir kvitt denne uten særlig verditap..)
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

My2cents

Sitat fra: Meldola på mandag 06. mai 2019, klokken 11:45
Hva er oppgitt volum? Denne seilet fort opp som en aktuell bil i stedet for e-tronen i bestilling(gitt at man nå blir kvitt denne uten særlig verditap..)

500l, hva det er rent praktisk er ikke lett å si. E-Tron har jo oppgitt 600l men det er rent praktisk mindre enn f.eks. en Tesla Model 3 som har oppgitt 425l. Så det blir veldig spennende å se testene som kommer ut. Håper bare at de ikke tester med kofferter som vanlig da det er få norske familier som reiser med kofferter på hytta om vinteren som et eksempel.

Øyvind.h

Jeg synes E-Tron falt igjennom på bagasjeplass. Rommet var mindre enn forventet basert på ytre mål, og det var ikke noe praktisk anvendelig plass ut over bagasjerommet. Frunken var liten og klønete i bruk. Plassen under gulvet var utformet slik at en skal være spesielt interessert for å begynne å pakke der.
Kanskje EQC har tenkt mer innovativt og sørget for lett anvendelig plass under gulv og i frunk slik at 500l blir misvisende?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Nårleg var på visningen av bilen fremstod bagasjerommet som ganske lite og av samme type som på I-Pace. Litt grunnt og plate med rom under. Ikke frunk i det hele tatt hvis jeg husker riktig

Tellus

Sitat fra: My2cents på mandag 06. mai 2019, klokken 12:00

500l, hva det er rent praktisk er ikke lett å si. E-Tron har jo oppgitt 600l men det er rent praktisk mindre enn f.eks. en Tesla Model 3 som har oppgitt 425l.

Du tuller nå ikke sant ?

AJ82

Sitat fra: el-sprell på mandag 06. mai 2019, klokken 18:16
Sitat fra: Tellus på mandag 06. mai 2019, klokken 17:15
Sitat fra: My2cents på mandag 06. mai 2019, klokken 12:00

500l, hva det er rent praktisk er ikke lett å si. E-Tron har jo oppgitt 600l men det er rent praktisk mindre enn f.eks. en Tesla Model 3 som har oppgitt 425l.

Du tuller nå ikke sant ?

+1

+2  ;)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sjekk opp en GLC og glem evt plass under bagasjeplaten så har man ca en EQC.

(og ja, Model 3 pakket i påsken med myke bager slukte mye mer enn forventet, noe er riv ruskende gale med målemetoder for bagasjerom...)

My2cents

Tuller ikke nei, det er jo bare å sjekke opp på nettsidene til bilfabrikantene :-) Her er de seks baggene vi alltid har med oss på vintertur i min tidligere Volvo XC70 - og så plassert de samme baggene i Model 3. Som dere ser er det rom til overs også i Model 3, så rent effektiv er det like mye plass i begge de to bilene.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Thomas Parsli

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på tirsdag 07. mai 2019, klokken 01:10
Sjekk opp en GLC og glem evt plass under bagasjeplaten så har man ca en EQC.

(og ja, Model 3 pakket i påsken med myke bager slukte mye mer enn forventet, noe er riv ruskende gale med målemetoder for bagasjerom...)

SAE (J1100) er i utgangspunktet ganske riktig på bagasjerom, men produsenten praktiserer vidt forskjellig: https://www.cars.com/articles/cargo-specs-be-careful-what-you-compare-1420696442243/

Og når baggene har litt annen fasong enn blokkene brukt i SAE blir resultatet som du opplever...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA