Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Få løs CCS-kabel på SuC?

Startet av bjoff, søndag 05. mai 2019, klokken 23:16

« forrige - neste »

bjoff

Kommer akkurat hjem fra en langhelg i Hamburg med TM3'en nå, men det jeg først trodde var klumsing fra min side med å få løs CCS-kabelen fra Teslas superchargere viser seg å nesten være regelen og ikke unntaket, så derfor;

Er det noen hemmeligheter eller besvergelser med å få løs kabelen som jeg bør lære meg? Altså fra selve ladestolpen, ikke fra bilen?

tmn

Løfte opp, og ut. Ikke bare å dra den ned fra holdern sin. Noen sitter litt ekstra godt. Kanskje fordi de er nye og har litt røffe kanter inni holdern (?). Men det er sånn med begge pluggene: opp og ut.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Handyman

Vippe opp og dra ut. Veldig enkelt på alle de jeg har brukt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bjoff


Skjøteledning

Bedre å spørre når du ikke vet :+1:
Nok av folk som bruker «Hercules metoden»(riv og røsk med mye kraft) for å kompensere for feil bruk.
Sett nok av ladekabler ødelagt av den metoden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA