Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor skriver alle KW i salgsannonsen?

Startet av Bigdrago, onsdag 11. desember 2019, klokken 12:34

« forrige - neste »

Bigdrago

Hei.
Hvorfor oppgir alle kW i tittelfeltet i finnannonsene på elbilene de selger?
Teorien min er at de prøver å lure kjøpere til å tro at dette er batterikapasiten dvs kWh. Selgerne skriver 80 kW noe som blir for dumt.
Om de absolutt ønsker å oppgi effekt så er jo standarden å oppgi det i hk.
Svindel og bedrag kaller jeg dette. Har rapportert en del annonser til finn.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Rosstopher

Teorien min er at dette kommer opp automatisk når man oppretter annonse og skriver inn regnr.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

arthur

Sitat fra: Bigdrago på onsdag 11. desember 2019, klokken 12:34
Svindel og bedrag kaller jeg dette. Har rapportert en del annonser til finn.

Og din rapportering av disse annonsene som du kaller svindel og bedrag har medført hvilken reaksjon?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Orbit

kW kommer opp automatisk når Finn henter bilinfo. Standarden nå for effekt er nettopp kW (også for fossile biler). Slår du opp en bil på vegvesen.no har alle angivelse i kW, men enn så lenge også med hk i parantes selv om dette er en utdøende enhet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Trekkoppbil

#4
Nå kan det være litt bingo hva vegvesenet fyller inn i dette feltet.
For mange biler har vegvesenet tatt et tall fra antallet kwt batterikapasitet, og brukt i feltet for antalle kw effekt.
For bilene som har rare verdier på Finn, så kan du sjekke hva som ligger inne av data på vegvesen.no, så kan du finne mange rare tall og benevnelser.

Så kan man eventuellt klage til Finn, for at det importeres data fra 3. parts aktør og at Finn presenterer dataene missvisende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA