Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel innlåst i Tesla Model S

Startet av Dag A., lørdag 04. mai 2019, klokken 23:17

« forrige - neste »

Dag A.

Fruen har for vane og ikke ha nøkkelen til bilen i lommen, men har den ofte liggende i midtkonsollen.
I vår 2015 TMS går dette veldig fint ettersom sensor som leser at nøkkel befinner seg i bilen ligger under gulvet.
I facelift TMS så er denne sensoren visstnok flyttet under koppholderene i armlenet.  Denne sensoren har ifølge Tesla problemer med å lese nøkkelen dersom nøkkelen befinner seg lavere enn sensoren.

Resultatet da fruen går ut av bilen (med nøkkelen fortsatt liggende i midtkonsollen) er at bilen låser seg, og låser seg ikke opp når man toucher håndtakene (for nøkkelen er jo ikke i nærheten ifølge sensoren).

I dag skjedde dette igjen i en loaner TMS fra AVIS.  Og hvordan får man da åpnet en bil man ikke eier på en lørdag.
Tesla Kristiansand kunne ikke hjelpe ettersom det ikke var noen teknikere på jobb, kun selgere.
Prøvde Tesla Roadside Assistance, det ble 30 minutter i telefonkø, først på norsk, deretter på engelsk.
Visstnok mange som hadde problemer....

Idet vi gir opp så går jentungen bort å prøver å åpne bakluka (ikke vet jeg hvorfor hun skulle prøve dette), men bakluka spretter opp.
Jentungen klyver raskt gjennom bilen og finner nøkkelen og åpner resten av bilen.

Ikke vet jeg hvorfor bilen låser/lukker de fremre dører, mens bakluken fremdeles forble ulåst.
Skal nevnes at vi registrerte at speilene ikke var foldet inn mens bilen var "låst".

Så til folk dersom dere er så uheldige å låser nøkkelen inne i bilen, prøv bakluka  :)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Motorwatt

Sitat fra: Dag A. på lørdag 04. mai 2019, klokken 23:17
Prøvde Tesla Roadside Assistance, det ble 30 minutter i telefonkø, først på norsk, deretter på engelsk.
Visstnok mange som hadde problemer....

Samme skjedde meg med en loaner, men da ble nøkkelen ødelagt. Ble satt over til Nederland, og de la lånebilen inn på min app etter å ha sjekket at jeg hadde en Tesla.

SitatSkal nevnes at vi registrerte at speilene ikke var foldet inn mens bilen var "låst".

Det er vel bare en innstilling?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Dag A.

Sitat

Samme skjedde meg med en loaner, men da ble nøkkelen ødelagt. Ble satt over til Nederland, og de la lånebilen inn på min app etter å ha sjekket at jeg hadde en Tesla.

SitatSkal nevnes at vi registrerte at speilene ikke var foldet inn mens bilen var "låst".

Det er vel bare en innstilling?

Innstillingen er satt til at speilene folder seg når bilen låser seg.
Kan bekrefte at bilen vanligvis folder speilene.
Så vi var litt forundret over at speilene stod ute, mens dørene ikke lot seg åpne.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

geear

Hvis det befinner seg en nøkkel inni bilen så mener jeg den blir "disabled", men kommer til seg selv når den blir trykket på eller tatt ut av bilen.. den blir iallfall koblet ut om man låser med en annen nøkkel.. på alle keylessbiler..

kribull

Samme har skjedd her.
Mener det ikke var sånn før, altså hvis nøkkelen ligger i midtkonsollen så forblir bilen åpen.
Er det en innstilling som kan stilles inn?
Tesla Modell S75D

Sense

Bilen er vel egentlig ikke låst, når bagasjerommet står åpent. Den bare oppleves slik, når dørene ikke reagerer på touch.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA