Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lakkspørsmål: liten lakkskader med rust - hva må til for å reparere denne?

Startet av pdtm3, lørdag 04. mai 2019, klokken 21:24

« forrige - neste »

pdtm3

Hei,

Jeg har sett på en brukt VW eGolf, hvor jeg fant et hakk på taket, på den ene siden. Hakket går gjennom lakken og det er brunt under (antar dette er rust) - se vedlegg.

Antar dette bør fikses for å unngå større skade etterhvert - og da er mitt spørsmål: hva må til for å reparere en slik skade, og hva (omtrentlig) koster noe slikt hos et firma som ordner slikt? Jeg har ikke kjøpt bilen, men dersom jeg gjør det vil jeg gjerne vite noenlunde hva en slik reparasjon beløper seg til.

elektrolux

VW helgalvanisere bilene sine. Dermed skal du kunne kjøpe en lakkstift i hvit farge, skrape rent skaden og fylle i for en fullverdig reparasjon.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Electrix

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. mai 2019, klokken 21:35
VW helgalvanisere bilene sine. Dermed skal du kunne kjøpe en lakkstift i hvit farge, skrape rent skaden og fylle i for en fullverdig reparasjon.
Her er vel også galvaniseringen skrapt bort slik at det har begynt å ruste, bør man ikke da ha på noe annen rustbeskyttelse først for å hindre rusten? Spør av egen interesse her.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

elektrolux

Hadde samme bekymring selv på en Porsche for mangfoldige år siden, og fasit er faktisk at galven vil hindre spredning og får en tettet denne skaden vil det aldri utvikle seg.

Motsatt hadde jeg et lite hull i hjulhuset på en gammel Volvo 142, og der hadde vann trengt seg inn mellom 2 ugalvaniserte plater slik at 20-30 cm med tilsynelatende rustfritt panel måtte skjæres bort da det rustet mellom platene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA