Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ekko på handsfree

Startet av eadie, lørdag 04. mai 2019, klokken 17:10

« forrige - neste »

eadie

Mottaker klager stort sett alltid på ekko når jeg ringer via handsfree i bilen. Skjer vel i 7 av 10 tilfeller. Selv merker jeg ingenting, men mottaker gjør. Ingen forskjell om jeg skrur lyden lavt eller høyt (står default omtrent midt på skalaen volummessig).
Heller ingen forskjell om det er jeg som ringer ut fra bilen eller om det er andre som ringer inn (initierer samtalen).

Har Iphone SE.

Ingen problemer ellers, kun via handsfree i Model3, ikke via andre typer handsfree.

Software 2019.8.4

Andre som merker det samme?


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Frode Stenstrøm

Problemet blir mindre om du skrur ned lyden på høytaleranlegget.

Jeg har selv hatt det, og synes det ikke er en bra løsning


Frode Stenstrøm
Mvh
Frode Stenstrøm

eadie

Takk for svar. Har lyden ganske lavt fra før, under halvveis på skalaen, så kan ikke skjønne at dette skal påvirke.

Har også eksperimentert litt med plassering av telefonen. Samme om dem ligger i lomme eller feks i koppholderen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Spinner

Samme problem her (Android) på alle versjoner hittil (er nå på 2019.12.1.2), men det gir seg alltid etter 30-45 sekunder i mitt tilfelle. Forferdelig irriterende, men kan i det minste fikses via software virker det som.

Jokern

Jeg har også hatt dette problemet med Iphone 7, men problemet forsvant etter oppdatering til versjon 2019.12.1.1.

vegardg

Har også dette problemet. De i andre enden sier det er helt håpløst å føre en samtale med meg, og det er ikke fordi jeg er vanskelig. Det er visstnok litt bedre på innkommende samtaler enn utgående, så ofte ber jeg de jeg ringer til om å ringe meg opp igjen. Men det er likevel ikke bra.

iPhone Xs Max.

tmn

#6
Jeg har alltid spurt folk hvordan lyden er. Og så si alle sa at de tenkte jeg tok telefonen på normalt vis uten noe surr i lyd eller slikt, og spurte hvorfor jeg kjørte og snakket i telefon. Har også en sliken epletelefon, type max. Sånn storing.

Telefon har veldig lite å si her, da koblinga mot bil skjer over BT, og i det koblinga er opp så er det bilen som styrer lyd inn og ut.

Update: Til info så ligger volumet i bilen min som regel rundt midten.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

jorgror

Har skjedd flere ganger for meg også. En gang jeg måtte ta en samtale restartet jeg skjermen og da forsvant ekkoet. Så det virker som et software problem.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

eadie

Nekter å tro at dette ikke er et problem for flere. Jeg har oppdatert til 2019.16.2 nå, fortsatt ekko for mottaker når jeg ringer ut via handsfree i bilen.

Trodde også det var et software problem, men må nå snart sende inn en service request på dette. Bytte av bluetooth sender/mottaker i bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Handyman

Sitat fra: eadie på lørdag 25. mai 2019, klokken 13:52
Nekter å tro at dette ikke er et problem for flere. Jeg har oppdatert til 2019.16.2 nå, fortsatt ekko for mottaker når jeg ringer ut via handsfree i bilen.

Trodde også det var et software problem, men må nå snart sende inn en service request på dette. Bytte av bluetooth sender/mottaker i bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ekko er ikke et HW problem. Mange har dette på enkelte samtaler, andre samtaler er OK.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA