Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bruker du AP like mye som EAP?

Startet av knut3448, onsdag 24. april 2019, klokken 10:30

« forrige - neste »

Motorwatt

Hvordan oppførte blinklyset seg. Slo det seg av automatisk ved ferdig filskift?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 24. april 2019, klokken 22:19
Hvordan oppførte blinklyset seg. Slo det seg av automatisk ved ferdig filskift?
Ja det har det alltid gjort, men på TM3 må man dra hendelen helt til endes og rotere svakt på rattet (gjerne motsatt vei) for at filskiftet skal begynne. Akkurat som det alltid har vært på TM3. Når den er ferdig slår blinklyset seg av.
Drar man blinklyset kun til "første trinn" starter ikke filskiftet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

S4e

Dere som får filskifte til å virke - har dere kun standard AP eller enten Enhanced AP eller FSD?

Jeg har bare AP og det ser ikke ut som filskifte virker. Skal jeg bytte fil må jeg deaktivere ved å vri rattet, med plagsom lyd. Og aktivere igjen når jeg har byttet, med enda høyere lyd...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Handyman

Sitat fra: S4e på fredag 03. mai 2019, klokken 21:07
Dere som får filskifte til å virke - har dere kun standard AP eller enten Enhanced AP eller FSD?

Jeg har bare AP og det ser ikke ut som filskifte virker. Skal jeg bytte fil må jeg deaktivere ved å vri rattet, med plagsom lyd. Og aktivere igjen når jeg har byttet, med enda høyere lyd...
AP har ikke filskifte, så det er helt riktig at det ikke fungerer.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA