Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee og lading av i-pace og i3

Startet av nilsen_79, lørdag 04. mai 2019, klokken 08:09

« forrige - neste »

nilsen_79

Hvordan bør Easee settes opp for å lade Jaguar i-pace og BMW i3? Jeg har 230V IT-nett. Mulighet for 32A. Bør den installeres som 3-fas eller 1-fas, og hvilken ladekabel bør jeg kjøpe(1 eller 3-faskabel)? Sette den opp som 3-fas og bruke 1-fas kabel?(får jeg i såfall 32A?)
Jeg vet fra før at i3 94 Ah ikke kan lades med Tesla wallconnector når den er koblet som kvasi 3-fas.

elektrolux

#1
Det er intet å hente på "kavsi" 3 fase IT kobling på en I-pace. Den tar kun imot 1 fase utansett. Legg likevel gjerne ut alle 3 fasene for eventuelle andre biler som VW e-Golf

Du trenger kun en 1 fase 32A mode 3 kabel mellom easee boksen og bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nilsen_79

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. mai 2019, klokken 08:54
Det er intet å hente på "kavsi" 3 fase IT kobling på en I-pace. Den tar kun imot 1 fase utansett. Legg likevel gjerne ut alle 3 fasene for eventuelle andre biler som VW e-Golf

Du trenger kun en 1 fase 32A mode 3 kabel mellom easee boksen og bilen.

Takk for svar. Vil det si at jeg kobler boksen som 3-fas? Jeg har en 3-fas 32A mode 3 kabel fra før. Kan den brukes, eller blir det kluss å koble den mot i-pace og i3 som ikke kan benytte tre faser?

elektrolux

Du kan fint bruke den kabelen du har uansett hvordan du kobler opp eease boksen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nilsen_79

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. mai 2019, klokken 09:02
Du kan fint bruke den kabelen du har uansett hvordan du kobler opp eease boksen.

Så flott. Takk for hjelp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA