Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klarer ikke starte Ionitylading..

Startet av Panduck, lørdag 04. mai 2019, klokken 07:49

« forrige - neste »

roxy

"Ionity er en underleverandør - deres visjon er at du skal kunne lade der med Circle K, Plugsurfing, Audis og Porsches "plugg i kabelen og vi fakturerer" etc.  De har en app de ikke vil du skal bruke i tillegg, men du er kunde hos Circle K og ikke hos Ionity."


Nja, jeg er vel kunde hos begge. Jeg har en ladeapp fra begge to og jeg har registrert kreditkortet i begge appene. Jeg startet riktignok lading med CircleK brikken, men det var Ionityladeren som stoppet. Tror ikke det har noe med selve brikken å gjøre og derfor mener jeg dette er et problem jeg tilskriver selve laderen.
BMW i3 120Ah. 2019

xyzzy

Sitat fra: roxy på lørdag 21. september 2019, klokken 22:23
"Ionity er en underleverandør - deres visjon er at du skal kunne lade der med Circle K, Plugsurfing, Audis og Porsches "plugg i kabelen og vi fakturerer" etc.  De har en app de ikke vil du skal bruke i tillegg, men du er kunde hos Circle K og ikke hos Ionity."


Nja, jeg er vel kunde hos begge. Jeg har en ladeapp fra begge to og jeg har registrert kreditkortet i begge appene. Jeg startet riktignok lading med CircleK brikken, men det var Ionityladeren som stoppet. Tror ikke det har noe med selve brikken å gjøre og derfor mener jeg dette er et problem jeg tilskriver selve laderen.

Joda, men når det gjelder fakturering og slikt er vel da CircleK riktig adressat?

Radiobil1

Prøvde meg på Ionity da det var fullt og kø på Fortum/grønn kontakt på en eUp tur fra Sørlandet til Oslo.
Dette var en stasjon i Vestfold.

Puttet i pistol, og kjørte RFID, og ingeting skjedde. Prøvde så RFID først og så pistol, ingenting skjedde. Både en golf og en eTron prøvde andre ladere, men ga opp.
Byttet lader, og da fikk jeg kontakt på 3 forsøk. Lading begynte, og gikk opp til ca 40Kw, men etter 3 min gikk den ned til ca 10.
Avbrøt lading, startet igjen og det samme skjedde, men nå var det bare 5 kw som strømmet igjennom slangen.

Noen som har opplevd liknende ting, og evt kan forklare hvorfor det skjer at den faller ned veldig raskt etter påbegynt lading?

Panduck

Faktisk. Var på Ringdalsskogen i går på vei hjem fra Arendal. Fikk kun 21kW fra Ionityladeren, med 50% på batteriet. Med mindre batteriet er kaldt skal i3 da trekke godt over 40kW fra en hurtiglader. Koblet fra og kjørte til en 50kW lader og fikk full fart.

daktari

Hadde problemer med å starte en av Ionity på Ringdalsskogen for noen dager siden. Autentiserte ok, men ville ikke gi strøm, uten feilmelding.
En annen stolpe fungerte med en gang. (Og topp effekt)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA