Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Klarer ikke starte Ionitylading..

Startet av Panduck, lørdag 04. mai 2019, klokken 07:49

« forrige - neste »

Panduck

Ettersom Ionity ikke er så ivrige etter å svare, får jeg heller spørre her om andre har liknende problem. Dvs, det vet jeg at noen har hatt, leste en annen som beskrev nøyaktig samme opplevelse. Så det mer vesentlige, om det er noen løsning / kjent årsak.

Prøvde å lade hos Ionity på Dal, prøvde forskjellige kort (som skal fungere hos Ionity, b.la plugsurfing.), men ble det samme på alle ladere jeg prøvde. Det stå "autoriserer" i litt vel lang tid, så sa den "lading ferdig, sett tilbake kontakt!"

Enda flere som har opplevd det samme, og noen som eventuelt vet hva som er galt?

xyzzy

Fikk det samme ved Strömstad på plugsurfing - forsøkte Ionity-appen, og da gikk alt greit.

Tellus

Hadde også problemer på Dal. Kunne ikke bruke Plugsurfing appen da Dal enda ikke var lagt inn der. Kan være fikset nå. Forsøkte deretter 2 ggr med Ionity web side. Fungerte nesten. Dvs pengene ble reservert fra kredittkort, men lading ville ikke starte  :)

Antar dette er noe spesielt med Dal.

Forøkte en annen Ionity stasjon senere på dagen og den fungerte i hvert fall sånn nogenlunde  ::)

Har nå lastet ned Ionity appen og også bestilt Plugsurfing ladenøkkel. Greit å være utrustet for det meste  :)

Panduck

I dag ble Ionity Dal prøvd på nytt, og denne gangen fungerte det uten problem. Ladingen ble startet med e-on kortet, og lading startet relativt umiddelbart. Prøvde e-on istedenfor plugsurfing fordi e-on var betal-for-minutt, men nå ser jeg at de også har endret det til 80kr, så da ble det litt dyrt, men, det måtte jo prøves :O

JLafton

Prøvde meg på Ionity Rygge i dag.
Trykket start, plugget i bilen, scannet qr kode, dette virket ikke da appen bare gikk tilbake. Måtte så manuelt finne ladestasjon og velge dem, måtte så velge hvilket kort jeg skulle betale med selvom jeg bare har registrert ett kort. valgte så dette også måtte jeg vertifisere med bank id. når dette var gjort fikk jeg så malding at lading var ferdig og at jeg måtte sette tilbake pluggen..
Dette ble prøvd 3 ganger uten hell, men jeg ble belastet. Har sent dem melding, men svarer utrolig tregt.

Dem har en lang vei å gå for å få brukergrensesnittet oppe å gå. Det burde ikke vert mulig å ha et så dårlig system.
2019 Tesla Model 3 LR AWD

Panduck

Må si det egentlig fungerte greit når det først fungerte med plugsurfing / e-on kort.

Men dette er jo ikke de vanligste kortene å ha i Norge. CircleK skal vel da også fungere, men det er vel heller ikke så utbredt.

geear

Ja, jeg forstod ingenting da madammen sa at hun hadde brukt Elbilforeningen sin brikke på Ionity Kjerlingland og lading startet med en gang. Hun har ikke helt den der logiske koblingen på hvordan ting henger sammen, så hun bare prøvde. Jeg hadde ikke kommet på å prøve engang, fordi det ikke "skulle" ha virka.  :o

Jeg trodde kanskje det var en bug og at ladingen ble startet gratis, så mye tull som det har vært med Ionity.

Men så har det seg slik da, at noen her postet en link til Circle K for litt siden, og så tenkte jeg at det var like greit å være registrert før vi står der og trenger de, en gang, og da la jeg inn brikkenummeret til ellbilforeningen sin brikke, og når du skrev Circle K nå da, så måtte jeg åpne appen, og riktig nok.  :+1:

Men ikke 80,-...


TorT

Jeg har bare brukt Plugsurfing på ionity, etter at jeg fikk rfidbrikken.

Det har virket helt strålende.

Tror de trekker €8, og ikke 80kr der ihvertfall.

xyzzy

Sitat fra: TorT på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:52
Jeg har bare brukt Plugsurfing på ionity, etter at jeg fikk rfidbrikken.

Det har virket helt strålende.

Tror de trekker €8, og ikke 80kr der ihvertfall.

Det varierer etter hvilket land laderen er plassert i.

xyzzy

Sitat fra: JLafton på fredag 14. juni 2019, klokken 21:41
Prøvde meg på Ionity Rygge i dag.
Trykket start, plugget i bilen, scannet qr kode, dette virket ikke da appen bare gikk tilbake. Måtte så manuelt finne ladestasjon og velge dem, måtte så velge hvilket kort jeg skulle betale med selvom jeg bare har registrert ett kort. valgte så dette også måtte jeg vertifisere med bank id. når dette var gjort fikk jeg så malding at lading var ferdig og at jeg måtte sette tilbake pluggen..
Dette ble prøvd 3 ganger uten hell, men jeg ble belastet. Har sent dem melding, men svarer utrolig tregt.

Dem har en lang vei å gå for å få brukergrensesnittet oppe å gå. Det burde ikke vert mulig å ha et så dårlig system.

Ionity har appen kun som nødløsning. Deres forretningsmodell er at du skal bruke annen leverandør - f.eks. Audi (du kan bare plugge i Audien, og så lader den - tror jeg), Plugsurfing, Circle-K eller andre. Ionity er bare en underleverandør til disse.

TorT

Sitat fra: xyzzy på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:59
Sitat fra: TorT på lørdag 15. juni 2019, klokken 09:52
Jeg har bare brukt Plugsurfing på ionity, etter at jeg fikk rfidbrikken.

Det har virket helt strålende.

Tror de trekker €8, og ikke 80kr der ihvertfall.

Det varierer etter hvilket land laderen er plassert i.

Det trodde jeg også, til jeg trodde jeg så €8 komme opp på ionity Dombås for noen dager siden.
Så leser jeg her om «gr» sin erfaring.

Så nå er jeg ikke så sikker lenger. Men har ikke sjekket hva kredittkortregningen sier enda.   ;D

Tellus

Hadde problemer med web og app, men etter jeg fikk brikke fra Plugsurfing så har det vært problemfritt. Ladebrikke til elbilforeningen vil også fungere hvis du registrerer den hos Circle K.

Carkub

#12
Ladet på ionity Dombås i går. Stoppet først ved den ene ladere som var ute av drift, men da jeg flyttet til en lader som virket fikk jeg startet lading problemfritt med NAF ladebrikke registrert hos Cirkle K.

Noen som vet om ladebrikker registrert hos Cirkle K kan brukes på Ionity over alt, også i utlandet?
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Carkub

Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

daktari

Sitat fra: xyzzy på lørdag 15. juni 2019, klokken 10:02
(du kan bare plugge i Audien, og så lader den - tror jeg)
Ikke implementert enda, men sagt at det "skal komme" uten angitt frist.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA