Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som fikk SMS den 1. Mars om gratis oppgradering til full selvkjøring

Startet av Fornybarbil, fredag 03. mai 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Olings

Jeg spurte om når det ble tilgjengelig da jeg var innom Tesla Service Center i annet ærend her forleden. Selgeren sa at det skulle komme en melding på bilen når oppgraderingen var tilgjengelig og at dette skulle skje i løpet av 1. kvaral i år.

Begynner jo å haste litt da. De har sikkert fått beskjed om at det skal starte i løpet av 1. kvartal. Om noen får slik beskjed håper jeg de gir oss andre en oppdatering på dette.

Jeg er forøvrig i samme båt som de fleste andre her da "Fullverdige slevkjørende egenskaper" forsvant for en stund tilbake.


najtrox

Jeg er en av de "få" heldige som hentet ut bil før 01.mars. Bestilte med EAP og fikk som flere her lovet at jeg også skulle få FSD. Jeg har sendt flere forespørsler via tesla.com om når jeg kan forvente å få dette reflektert på min konto, men får aldri svar.

Er det noen i samme båt som meg som har fått dette effektuert? Står fortsatt "EAP" inne på min side.

RuneW

Sitat fra: najtrox på mandag 10. februar 2020, klokken 12:55
Er det noen i samme båt som meg som har fått dette effektuert? Står fortsatt "EAP" inne på min side.

Jeg tror jeg med relativt stor sikkerhet kan svare "nei" på det. Da hadde vi nok hørt om det. Og så er det vel slik at det er en del S/X-eiere foran oss i køen når ting først begynner å skje?

Men det er bra at vi er flere som holder denne poteten varm.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Hvor lenge skal vi egentlig akseptere å vente på at noe ikke skjer? Jeg har nå "oppgradert autopilot" på kontoen, og vi burde begynne å samle oss da bare det i seg selv tar tid...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RuneW

Hva tenker du på med å "samle oss"? Skrive et hissig brev? Søksmål?

Jeg er med på mye moro jeg, men er redd Tesla har sitt på det tørre en stund til. De har vel ikke lovet annet enn å ettermontere HW3 når "det blir nødvending for FSD", eller noe i den gata. Det er godt mulig dette kan treneres inntil det norske regelverket er på plass.

Men det hadde vært veldig hyggelig om Telsa fikk ut hånda og ettermonterte nå med en gang. Det sies jo at AP er under "rewrite" og at det ville ha vært rart om ikke mye av det nye krever HW3.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: Autowinder på mandag 10. februar 2020, klokken 13:52
Hvor lenge skal vi egentlig akseptere å vente på at noe ikke skjer? Jeg har nå "oppgradert autopilot" på kontoen, og vi burde begynne å samle oss da bare det i seg selv tar tid...
Har du ikke fått funksjonene som beskrevet i SMSen 1. mars? Eller tenker du på FSD-computeren?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

@Autowinder
I SMS'n står det:
"Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funksjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad."

Gå inn på menyen (i bilen), trykk Autopilot. Ser du "Naviger på Autopilot" og "Summon". I såfall er bilen allerede oppdatert med "Full Self driving Capability" (i henhold til SMS ifra Tesla).

SMS'n gir ingen indikasjon/løfte om at det vil bli ettermontert (uten kostnad) bedre/kraftigere hardware (FSD-computer 3.0) for at fremtidige funksjoner som krever kraftigere hardware (FSD-computer 3.0) skal fungere - slik som vising av trafikklys og arbeidskjegler (cones) mm.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Toalmar

Sitat fra: Olings på mandag 10. februar 2020, klokken 08:25
Jeg er forøvrig i samme båt som de fleste andre her da "Fullverdige slevkjørende egenskaper" forsvant for en stund tilbake.
Forsvant fra nettsiden eller forsvant i bilen så du faktisk ikke har det selvkjørende egenskaper?
Er det oppgradering til HW3 du venter på?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

itre

Sitat fra: geirci2 på mandag 10. februar 2020, klokken 15:59
@Autowinder
I SMS'n står det:
"Vi har oppgradert din Model 3 med Full Self driving Capability. Dette inkluderer funksjonene; Naviger på Autopilot, Autoparkering, Automatisk filskifte, Autopark og Summon. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad."

Gå inn på menyen (i bilen), trykk Autopilot. Ser du "Naviger på Autopilot" og "Summon". I såfall er bilen allerede oppdatert med "Full Self driving Capability" (i henhold til SMS ifra Tesla).

SMS'n gir ingen indikasjon/løfte om at det vil bli ettermontert (uten kostnad) bedre/kraftigere hardware (FSD-computer 3.0) for at fremtidige funksjoner som krever kraftigere hardware (FSD-computer 3.0) skal fungere - slik som vising av trafikklys og arbeidskjegler (cones) mm.

FSD må tolkes som produktet man kunne kjøpe off-menu med løftene som lå i det, tesla har selv etablert merkevaren og innholdsløftene. At SMS peker på spesifikt innhold/funksjoner er ikke nok til å avstå fra leveranse av resterende funksjonalitet (fullverdige selvkjørende egenskaper)

RuneW

Sitat fra: Toalmar på mandag 10. februar 2020, klokken 16:44
Sitat fra: Olings på mandag 10. februar 2020, klokken 08:25
Jeg er forøvrig i samme båt som de fleste andre her da "Fullverdige slevkjørende egenskaper" forsvant for en stund tilbake.
Forsvant fra nettsiden eller forsvant i bilen så du faktisk ikke har det selvkjørende egenskaper?
Er det oppgradering til HW3 du venter på?

Det er i alle fall ettermontering av HW3 jeg er mest opptatt av i denne sammenhengen. Og at vi får bil med "Fullverdige selvkjørende egenskaper", på lik linje med de som betaler ekstra for dette nå.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Jeg vet jeg har fått et par av tingene nevnt, men det hadde jeg allerede betalt for når sms'en kom. Det er selvsagt de fire siste ordene i første setning jeg tenker uteble so far. FSD Capabilities. Tror ikke den tekstmeldingen er mye verdt før HW3 er montert. Så kan bedrevitere si at det er bare å vente, for HW3 er ikke godt nok, må nok ha HW4, så vent så lenge som mulig på det. Greit det, men i realiteten burde mange ha kansellert bilen og bestilt ny. Nå sitter vi med en epost eller sms med vag lovnad om «at du skal få litt mer» siden du betalte for mye når du bestilte. Poenget er vel at bilen kan være solgt, kondemnert i en kollisjon eller aldri motta noe mer en det som er kommet pr. idag og de fleste har vel i slike tilfeller blitt lurt?

Edit: Jada, geirci2, vet jeg har fått det du lister opp som jeg hadde BETALT for, og ingen andre har fått mer FSD Capabilities heller, jeg vil bare ikke at Tesla skal slippe unna med kun en sms. Senkes prisen og de sender sms, vil jeg ha rettighetene som er lovet. De burde kalle inn og oppgradere CPU til HW3 snarlig. Får jeg bare realtime Skiltlesing, så får det være, men det skal da ikke bare gå tid uten at det skjer noe? Det har straks gått 12 måneder uten noe fremdrift, og selv i Tesla-tid er dette lenge uten noe nytt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Macobat

In my Tesla account when I view details about my car, all information about Autopilot and Full Self driving suddenly disappeared. I'm pretty sure it was there earlier this week, but now it's gone?

Is this only me or have others seen the same when logged in to your account?

Please respond in Norwegian, I understand 100% but don't write that good.

RuneW

Sitat fra: Macobat på fredag 14. februar 2020, klokken 14:14
In my Tesla account when I view details about my car, all information about Autopilot and Full Self driving suddenly disappeared. I'm pretty sure it was there earlier this week, but now it's gone?

Is this only me or have others seen the same when logged in to your account?

Please respond in Norwegian, I understand 100% but don't write that good.

Det står fortsatt "Oppgradert Autopilot" hos meg, men "Fullverdige Selvkjørende Egenskaper" har vært borte i mange måneder:

Du kan ikke vise dette vedlegget.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Elmo

Sitat fra: Macobat på fredag 14. februar 2020, klokken 14:14
In my Tesla account when I view details about my car, all information about Autopilot and Full Self driving suddenly disappeared. I'm pretty sure it was there earlier this week, but now it's gone?
Is this only me or have others seen the same when logged in to your account?

Jeg har fremdeles "bare" Oppgradert Autopilot
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Macobat

Thanks for your answers guys! Seems like you both have earlier cars than mine. Before i had two lines in my profile
"Autopilot"
"Full Self driving"

And not both are gone. Autopilot is still active in my car though so probably just a website glitch that will be fixed in due course.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA