Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som fikk SMS den 1. Mars om gratis oppgradering til full selvkjøring

Startet av Fornybarbil, fredag 03. mai 2019, klokken 22:56

« forrige - neste »

Fornybarbil

Hvor mange er vi på forumet som fikk denne SMSen? Grunnen til at jeg spør er at min side på tesla.com er oppdatert og full selvkjøring ligger ikke inne i min utstyrsoversikt, kun oppgradert autopilot. Full selvkjøring er dog tilgjengelig for kjøp til kr41000 i Tesla store..

Er det noen som fikk denne gratis oppgraderingen som har den på kontoen? Hvis ikke, hva planlegger dere å gjøre med det? Jeg har for eksempel sendt flere mailer til kundeservice uten å få svar.

Nå er det sannsynligvis noen måneder til det blir bruk for HW3, men jeg er lite interessert i å se naboen selvkjøre til jobb mens jeg sitter på vent med kundeservice..

Hvis noen er i tvil så er dette smsen det er snakk om

denwhi


tmn

Jeg fikk SMS på det. Men jeg er i samme båt som deg med mulighet for å kjøpe "evnen til å kjøre på egen hånd" i butikken. Samtidig viser teslakontoen min at jeg ikke lengre har gratis supercharging. Vet ikke hva jeg skal tro.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Elmo

Hvordan "ser" man egentlig om man har FSD ??
Jeg bestilte AP og fikk FSD vis SMS. Jeg ser ingenting om FSD på teslakontoen min,  men jeg har "Navgate on autopilot (beta)" i bilen. Fikk det mef 2019.8.3 oppgraderingen.
Er ikke det FSD ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Fornybarbil

Det skal stå der hvor det står at du har Oppgradert Autopilot, under Alternativer.

ohowl

Fikk SMS noen dager før utlevering; hadde tenkt å kansellere for å kjøpe samme bil med FSD for samme pris, men lot være på grunn av SMS.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

denwhi

Sitat fra: ohowl på fredag 03. mai 2019, klokken 23:21
Fikk SMS noen dager før utlevering; hadde tenkt å kansellere for å kjøpe samme bil med FSD for samme pris, men lot være på grunn av SMS.

Samme her..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fornybarbil

Sitat fra: denwhi på fredag 03. mai 2019, klokken 23:23
Sitat fra: ohowl på fredag 03. mai 2019, klokken 23:21
Fikk SMS noen dager før utlevering; hadde tenkt å kansellere for å kjøpe samme bil med FSD for samme pris, men lot være på grunn av SMS.

Samme her..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Exactly. Det er sakens kjerne. Jeg tror Tesla stiller dårlig hvis de skal forsøke å nekte, men det tror jeg ikke de vil gjøre. Det jeg er redd for er at vi stiller helt bakerst i køen ved en oppgradering til HW3...

olavxxx

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 03. mai 2019, klokken 23:27
Sitat fra: denwhi på fredag 03. mai 2019, klokken 23:23
Sitat fra: ohowl på fredag 03. mai 2019, klokken 23:21
Fikk SMS noen dager før utlevering; hadde tenkt å kansellere for å kjøpe samme bil med FSD for samme pris, men lot være på grunn av SMS.

Samme her..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Exactly. Det er sakens kjerne. Jeg tror Tesla stiller dårlig hvis de skal forsøke å nekte, men det tror jeg ikke de vil gjøre. Det jeg er redd for er at vi stiller helt bakerst i køen ved en oppgradering til HW3...
Drar ikke nytte av HW3 enda. Så å vente betyr kanskje at du får HW3.1 eller noe :p

Fornybarbil

Jeg er fullt klar over at det kan drøye til slutten av året eller neste år.  :) Jeg er bare ikke interessert i at jeg skal måtte vente ett år ekstra fordi de prøver å finne ut hva de skal gjøre.

geirci2

Sitat fra: ohowl på fredag 03. mai 2019, klokken 23:21
Fikk SMS noen dager før utlevering; hadde tenkt å kansellere for å kjøpe samme bil med FSD for samme pris, men lot være på grunn av SMS.
Samme her.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

MrBeery

Er i samme båt her. Fikk SMS og har nå fått både "Pay Per Use Supercharging" og "Enhanced autopilot". Vi har jo bekreftelse på at vi har fått full self driving, og da kan de jo ikke trekke den tilbake.

Er nesten fristet å kjøre en tur å teste supercharger for å se om jeg nå plutselig må betale eller ikke.

edit: ser også at prisen på FSD har gått opp, skulle ikke dette skje 10 mai?

Amoss

Sitat fra: MrBeery på lørdag 04. mai 2019, klokken 10:32
edit: ser også at prisen på FSD har gått opp, skulle ikke dette skje 10 mai?

Det *skulle* skje 1. mai, men med unntak av "steder der det ikke var mulig å bestille dette før 1. mai". Dette var strengt talt myntet på steder med venstrekjøring, da de ikke kunne bestille/konfigurere bil før 1. mai. Men slik Elon ordla seg så bør det også gjelde andre steder der (etter?)bestilling ikke var mulig. Ser flere har nevnt dette for ham på Tweeter, men uten respons så langt.

Så skriv ut tweet'en og tropp opp på SeC og be dem fikse dette dersom det altså er sikkert at det ikke var mulig å bestille dette før 1. mai.
Model S 85D

Langangen

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 03. mai 2019, klokken 23:18
Det skal stå der hvor det står at du har Oppgradert Autopilot, under Alternativer.

På min så står det:

Alternativer
Premium interiør
Oppgradert Autopilot

Jeg bestillte bil med EAP og fikk sms om at jeg har/blir blitt oppgradert til FSD gratis. Da skal det vel kanskje komme noe mer der da? Og gratis oppgradering til hw3? Står fortsatt gratis lading frem til september hos meg.
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

bjornie

Fikk SMS, og konto-siden sier "Oppgradert autopilot".

Jeg sendte mail og spurte om å få kvittering på FSD utover kontoens "Oppgradert autopilot" da produktet ikke heter det lengre. Jeg fikk som svar at SMS var nok, og at representanten ikke umiddelbart kunne endre noe på konfigurasjonen som er oppgitt på kontoen, men skulle allikevel høre med IT avdelingen om dette lot seg gjøre.
2017 Renault Zoe ZE40 Intens

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA