Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er opplevd rekkevidde på modell 3 SR

Startet av erikoe, tirsdag 29. oktober 2019, klokken 22:07

« forrige - neste »

GOS

Nei, ikke bruk av Nav, rundt 80% SOC, hadde ladet den opp dagen før, 62 km avstand til hjemmet/jobb.(Forsåvidt bare 20 km til SuC)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Lapskaus

Hvis jeg ikke bryr meg om effektivitet i det hele tatt ligger jeg vel på 200wh/km på motorvei i vått kaldt vær, og da når man ca 200-250km. Da blir det et par timer mellom ladestoppene. Kniper man litt igjen på farta går det helt fint å få tre timer mellom ladingene.

Ellers har jeg samme opplevelsen på langtur som Teslabjørn ofte får. Man må forte seg når man stopper så man rekker å få i seg mat og gå på do før det er på tide å kjøre videre. Når jeg kjøpte bilen så jeg for meg at jeg kom til å sitte mye i bilen og se på netflix og vente på lading, men det har jeg ikke hatt behov for så langt.

DagfinnN

Endelig en nydelig dag på Nordvestlandet, 7 grader og strålende sol. Testet litt i dag og med normal kjøring på norsk landevei så kryper forbruket ned på 1,39 kwh. Så vidt jeg kunne finne ut er dette beregningsgrunnlaget for typical (batteriet). Så når det blir enda varmere kommer nok rekkevidden til å passere 400 km ja. Men om vinteren med dårlig føre + kaldt, da sliter den. Det samme gjør jo TMS100D, men der er batteristørrelsen så mye større at det sjelden spiller noen rolle. Om vinteren kan rekkevidden  på SR+ glatt gå ned mot 200 - 250 km ja.
Det jeg ikke tenkte på når vi bestilte SR+ er at ladehastigheten fort går under 100 kwh. Det skjer jo på TMS100D også når batteriet er rundt 50% ca 250 km. På SR+ går hastigheten ned under 100 allerede når batteriet er rundt 150. Det er ubehagelig tidlig synes jeg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA