Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjulbolter til Tesla S

Startet av BEHA, fredag 03. mai 2019, klokken 21:47

« forrige - neste »

BEHA

I 3 år har jeg slitt med å få av og på hjulboltene på Teslaen. Verken hjulkryss eller piper til hjulmuttertrekker passer til Teslas hjulbolter. Var av den oppfatning at det var benyttet tommer i stedet for mm. Ved bruk av mutertrekker satt mutrene helt fast og ble deformert. Det viser seg at det er et tynt lag med stål som er valset rundt mutteren som skapte problemet. Ved å fjerne dette tynne pyntedekslet er det ingen problemer med mutterne lenger. Hilsen BEHA

BMW850

Dette har vært ett kjent problem. Man må bruke 21mm 6-kant pipe spesielt for hjulmuttere. Jeg hadde ingen problemer med disse. Uansett bytter Tesla disse til ny type på garanti. Du må da også ha nye plasthylser.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

Man kan også fjerne blikk-kappa på den gamle typen mutre:
https://elbilforum.no/index.php?topic=36167.msg622220#msg622220

Men de nye er i 21mm og god kvalitet. Hyggelig at de bytter på garanti nå; Tesla i Trondheim nektet å levere ut bilen min etter garantireparasjoner i 2014 før jeg betalte for arbeidstid med å få av de gamle, pluss for nye av samme begredelige kvalitet. Det var tider det.


tibber73

PS: Det er ikke alle som har 21mm. Min S75D fra desember 2017 har 13/16.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Ampéreson

De er meget dårlige ja, jeg prøvde å få nye på garantien, men måtte kjøpe de, kostet ikke mer enn 240 kr tror jeg om jeg husker rett. Men å få av de nye pyntedekslene som er i plast med krom på er ikke så lett, det finnes spesialverktøy i form av en klype. Selv har jeg et triks med en gummi hempe jeg trykker inn så 5mm plast dings som jeg kiler inn på undersiden og drar ut begge på likt.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA