Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium subwoofer rattling noise

Startet av prophan, fredag 03. mai 2019, klokken 21:41

« forrige - neste »

prophan

Det er irriterende rattling noise fra subwoofer når det spilles noenlunde høyt. Er det flere som opplever dette? Merker godt når en åpner bakluka og hører på. Jeg tror grunnen er at stoffet som dekker hele wooferen ikke er stiv nok, den blafrer og wooferen får hele bakpartiet til å skrangle. Jeg har lurt på om det vil hjelpe å skjære og tilpasse stoffet med en woofer grillcover. kan tenkes at lyden også blir bedre da wooferen ikke er tildekket. Noen som har tenkt samme tanke, evt har erfaring med dette?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Joachim@sancon.no

Har selv en 2018 x100 hvor jeg er misfornøyd med subwoofer. Synest rett og slett den spiller for høyt og ukontrollert. Høres ut som om den er for høyt innstilt på volum og lyden som kommer minner meg veldig om den billige 8 toms Argon subben vi har i kjellerstua. Virker som om det er litt lite strøm til å kontrollere elementet.

Sendte en Mail til bilkomponenter og hørte om de hadde en oppgradering, men deres anbefaling var å dempe den med dempematter. Ha sa videre at subkassa var av plast og at den ikke var bra. Noe jeg kan være enig i.

Har veldig lyst på en oppgradering, men ikke spesielt gira på å miste bagasjeromsplass. Om noen har noen tips til løsning så hører jeg gjerne om det.

Mener også at min 2015 TMS med store stereo pakken hadde vesentlig bedre kontroll på subben og bedre lyd.

mj

Sitat fra: prophan på fredag 03. mai 2019, klokken 21:41
Det er irriterende rattling noise fra subwoofer når det spilles noenlunde høyt. Er det flere som opplever dette? Merker godt når en åpner bakluka og hører på. Jeg tror grunnen er at stoffet som dekker hele wooferen ikke er stiv nok, den blafrer og wooferen får hele bakpartiet til å skrangle. Jeg har lurt på om det vil hjelpe å skjære og tilpasse stoffet med en woofer grillcover. kan tenkes at lyden også blir bedre da wooferen ikke er tildekket. Noen som har tenkt samme tanke, evt har erfaring med dette?

Hadde selv ulyd men de la noe mellom inni der og etter dette spiller den helt topp. Aldri hørt noe annet originalanlegg som spiller i nærheten av tesla sitt.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA