Bilmerker > BMW

Støyete sommerdekk

(1/2) > >>

andness:
Har akkurat skiftet til sommerdekk etter at jeg kjøpte meg en i30 (94ah) i februar. På veien hjem fra dekksenteret syntes jeg at bilen støyet langt mer enn vanlig, og jeg måtte skru volumet på lydanlegget til nesten max for å høre noe som helst av podcasten jeg hørte på. Jeg pendler 40 minutter i bilen hver dag så dette er nesten litt krise. Vinterdekkene hadde sånne ordinære felger mens sommerdekkene har den "fancy" typen.

Jeg stusser også på at felgene peker motsatt vei foran og bak, kan dekksenteret ha montert feil?

Orbit:
Tror vi trenger et bilde her.....  :-\

Når felgene peker forskjellig vei foran/bak, tyder det på at du har en bil fra den tiden det ble levert forskjellige venstre- og høyrefelger. Men dette var kun i tiden før 94Ah ble produsert.

Og har du forskjellig dekkbredde foran og bak (staggered)?

Sjekk om det er samme dekkdimensjon på alle hjul, og om det er rulleretning eller utside-merking på dekkene (og om denne tilsier at dekkene står riktig vei).

Generelt, så bråker sommerdekk litt mer, og enda litt ekstra med bredere (bak-)dekk.

andness:
Bil:
 [ You are not allowed to view attachments ]
Dekk:
 [ You are not allowed to view attachments ]

Samme dimensjon på alle dekkene såvidt jeg kan se. Mitt eneste holdepunkt på retning på felgene er bildet av bilen som er i appen, der peker alle samme vei.

hELgenen:
Sjekk lufttrykk. Som regel er det alt for høyt. Sjekk også dim. Foran bak for å være 100% at du har rett montert. Som regel er dekk bak noe bredere med de felgene der.

TorS:
Her er en side som dekker første generasjon (som jeg har). Den er vel også gyldig for deg(?):

http://elbilwiki.no/index.php/BMW_i3_ekstrautstyr

For den felgtypen du har kan det se ut som det skal være ulik dimensjon på framme og bake for sommerdekkene.

(Jeg har type 429 som sommerdekk og er overrasket over bildet i artikkelen over der 429 "slår" andre vegen i forhold til 428.)

Jeg la merke til økt støy etter omlegging til sommerdekk i år. Den er markant høyere når jeg kjører rett frem og svinger til venstre. Svinger jeg til høyre så blir det stille. Det viste seg at det var et kulelager som var gåent og må skiftes.

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning