Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid 2019

Startet av SVERAA, fredag 03. mai 2019, klokken 13:50

« forrige - neste »

Kim-

 
Sitat fra: Sense på onsdag 22. mai 2019, klokken 16:16
Hvis det skjer med oss ryker ferien for familien til utlandet. Da emigrerer jeg opp til hytta for sommeren til gemyttene til kona har roet seg. Bedre enn å sove på sofaen og bli "blikket" hver gang noen snakker om ferie resten av sommeren.

Jeg forstår ikke hvordan det kan være vanskelig å holde orden på bestillingene. Kan de ikke lage avtale om henting når bilen er ferdig registrert, istedenfor å gi løfter man ikke kan holde?

Min ble og forsinket når jeg bestilte. Ringte Tesla 1 uke etter opprinnelig avtale (De avlyste dagen før) og fikk leiebil helt til bilen var på plass. Kjørte rundt i leiebil i 1 måned, tesla betalte alt inkludert bompenger og drivstoff.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Sense

Tror ikke Tesla tillater at man tar med bilen til utlandet.
Nå har jeg bestilt leiebil i utlandet, en reservasjon jeg skal holde på til bilen er i min besittelse. Lar meg ikke engang avbestille av en delivery dato.

Jeg bestilte en models S 100d i slutten av april. Fikk forespeilet levering i løpet av juni. Er det noen her som står i samme situasjon og som har undersøkt hvordan  deres situasjon ligger an?
Har fått med meg at amerikanske myndigheter har stoppet godkjennelsen av de nye bilene til X og S produsert etter 1. mai, fordi endringene var så omfattende.

Er veldig spent på om det også gjelder den norske typegodkjenningen.
I så fall kan det bli en lang sommer.....

Larsebass

Spør ved henting av leiebil. Jeg fikk lov og spesifiserte da tidspunkt (ca) og land. Dette var i fjor og utlandet for min del var Danmark. Videre hadde jeg mine største og tristeste hundeøyne.
Tesla X75D.

Sense

Skal prøve å gjøre øynene store og våte. Det siste kommer helt naturlig i disse pollentider.

Dere som klager over å måtte refreshe Tesla-siden hele tiden, så er det ingenting å klage for. Jeg har nemlig ingen slik refresh-knapp engang. Seriøst!.
Eneste som står av info er at Tesla kontakter meg når det er tid for å betale bilen.

Er litt nysgjerrig på hvordan Tesla ligger an på levering. Er det gjengs for de fleste at bilene blir levert senere enn oppgitt?

Når bestilte dere hva, og når fikk dere først estimert levering, og hvor langt unna er levering nå. Vil gjerne høre fra de som nettopp har mottatt bil, også. Men også de som venter. (Model 3 er vel ikke relevant i denne sammenheng.)

Jeg bestilte en model S 100d 26. april, estimert levering i juni en gang - dette året, altså.....

jkirkebo

Sitat fra: Sense på tirsdag 28. mai 2019, klokken 21:46
Skal prøve å gjøre øynene store og våte. Det siste kommer helt naturlig i disse pollentider.

Dere som klager over å måtte refreshe Tesla-siden hele tiden, så er det ingenting å klage for. Jeg har nemlig ingen slik refresh-knapp engang. Seriøst!.

Refresh-knappen finner du på tastaturet ditt, merket med "F5" ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sense

#20
Takk for forsøket på å hjelpe.
Men dessverre, det kom ingen bil ut av det heller..... :o

Likevel, så kom det noe godt ut av dagen. Fikk solgt min gamle TMS i dag. Fikk skambud av Tesla, som forventet. Hele 120k under markedspris. Tydelig at de har flust med biler de sliter med å selge.
Men en rumener kjøpte den og skal importere den til Romania. Tenk det, selv Romania kjører Tesla nå.


Sense

Noen som har mottatt levering av "Raven" versjonene av enten model S eller X?
De skulle startet produksjon av disse 1. mai, om selgeren ikke farer med vås. Dermed burde noen ha kunnet motta "refreshen".

Er litt spent på forbruk kontra utgående versjon.

turfsurf

Sitat fra: Sense på mandag 15. juli 2019, klokken 20:19
Noen som har mottatt levering av "Raven" versjonene av enten model S eller X?
Har sett det noen som har mottatt Model X Raven, så de finnes.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Alilj

Sto på togstasjonen i går, med avtale om levering en time senere. Fikk da en telefon om at det var software-problemer, og utlevering er utsatt på ubestemt tid. Det ble litt som å avlyse julaften for min del.

Har vært i kontakt med TM i Drammen flere ganger ila 24 timer, men de har ingen svar på når en tekniker har mulighet til å se på bilen. Kan virke som jeg havner bakerst i køen igjen.

Presser på for å få en leiebil, da forrige bil ble solgt dagen før levering. Som jeg forsøkte å si til delivery, har jeg forståelse for at det kan komme utsettelser, men 1 time før (etter å ha mottatt vognkort på morgenen) ikke er bra nok.

Noen som har opplevd liknende?

I følge delivery må de høyere opp i systemet for å få innvilget leiebil, men henvendelser dit får man ikke gjort. Service kunne jeg kontakte gjennom appen, men den har jeg ikke tilgang til (åpenbart siden jeg ikke har mottatt bilen).

Hvor vanskelig er det å få innvilget en låne-/leiebil?
TMY 2021 LR
TM3 2019 LR solgt

hstad

Tesla kundevennlighet slår til igjen... slike historier er grunn nok for meg til aldri å velge Tesla
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA