Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstid 2019

Startet av SVERAA, fredag 03. mai 2019, klokken 13:50

« forrige - neste »

SVERAA

Hei,

Jeg bestilte en model X 75d fra inventory listen til Tesla for litt over en uke siden. Før bestillingen pratet jeg med en selger som sa at siden bilen står i Drammen, så burde den kunne leveres i løpet av noen dager. I følge Tesla siden har jeg fått en bil med VIN nummer (bestilte tross alt en ferdig produsert bil) samt at 3/4 oppgaver, hvor alle er innen kategorien eierskap, er utført. Den som gjenstår er betalingsinformasjon, her har jeg fått en generisk beskjed fra DNB om at finansiering er godkjent og papirer er sendt til min lokale selger.

Jeg ringte inn til Tesla og fikk beskjed om at bilen blir levert fra havnen til SC 7/5 og at de tar kontakt med meg. Det jeg lurer på er hvor lenge før får jeg beskjed? Av og til må jeg tross alt gjøre annet enn å trykke på refresh knappen til Tesla siden.

Hvis det er noen som har bestilt tilsvarende biler, altså inventory biler fra lokal området, hvor lang tid tar det før bilen blir klar for levering?

Ja, jeg er klar over at den uken jeg har ventet bare er en dråpe i havet sammenlignet med ventetiden noen av dere her inne har opplevd, men når det kommer til tålmodighet så er jeg han fyren som hopper til neste YouTube video hvis det er mer en 5 sek reklame før den starter...  ::)

OBS: Det er sikkert maaange tråder her inne om bestilling, men jeg fant ingen som nevnte inventory bil i Drammen i nyere tid. 

Jokkvahl

Bestilte x75d selv 30.04, selger sa den var i Drammen. Antatt leveringstid 1-2uker.
Men har ikke hørt noe siden jeg betalte depositum. Prøvde å ringe tesla delivery for å få noe mer spesifikt uten hell.
Kjenner meg igjen i å være utålmodig, refresher snart hull i tesla siden :)

Hva mener du med "fikk beskjed om at bilen blir levert fra havnen til SC 7/5", var den ikke i drammen allikevel ?


SVERAA

Jeg pratet med 2 forskjellige i Tesla systemet (HQ, så antar et sted i Europa), som begge sa at bilen stod på kaien i Drammen og at den måtte transporteres opp til service senter for klargjøring. Denne transporten var vist bestilt til 7/5.
Jeg pratet med en hyggelig dame hos Tesla i går som skulle se litt videre på saken. Hun skulle ringe meg senere, men jeg fikk en sms som sa at de hadde lagt tilrette for en rask utlevering. Jeg logget meg på Tesla sine sider og nå var punktet ang. finansiering godkjent også. Samtidig måtte jeg gå gjennom og godkjenne at alt av data var korrekt, samt velge utleveringssted. Det var kun mulig å velge hjemlevering av bilen, hvis jeg prøvde å endre dette ble jeg sendt tilbake til forrige side.

Tror jeg må forsøke å komme i kontakt med Tesla igjen ettersom mitt opprinnelige spørsmål fremdeles ikke er besvart:

"Vil det lønne seg å kjøpe månedskort på bussen eller kan jeg klare meg med dagsbilletter i noen dager til?"

Jokkvahl

Snakket med Tesla igjen i dag. Virker som min også er på kaien i Drammen. Så da regner jeg med min også kommer opp 07.mai.
Men de hadde ganske fullbookede dager, så det var ikke mulig å få til utlevering denne uken.
Så kanskje neste uke ? :)

SVERAA

Ja, det var den beskjeden jeg fikk også i dag.  :(  Men det må sies at jeg til nå har pratet med 5 forskjellige kundebehandlere og fått minst 5 forskjellige beskjeder. Å kjøpe Tesla er en prøvelse for oss som er født utålmodige.

Norwester

Hi. Bought X75 inventory model at end of March. Was told that it was located in Drammen and that they would try and accelerate delivery. End of April a delivery date was schedule but the day before delivery they cancelled and said they would schedule new delivery time in couple if days. I have received the vognkort but still haven't received the car! Doesnt matter how many calls you make...

Thomas Parsli

Vi fikk vår inventory (X100) etter to uker i april.
Men jeg maste på selger -som var både imøtekommende og serviceinnstilt.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Jokkvahl

Da fikk jeg leveringsdato 14.05 kl11 Drammen :)

Jokkvahl

Utsatt :( Noe problem med systemene til tesla sentralt så gjorde at de ikke fikk ut info om VIN for å registrere bilen.

SVERAA

Den er kjip. Jeg fikk samme leveringsdato som deg, men klarte å endre bestillingen min til en 100d i stedet. Så nå må jeg smøre meg inn med tålmodighet på ny...

Jokkvahl

Vurdert det samme selv. Men føler jeg har fått en god pris på ny 75d. 718.000 hvit/hvit skinn med alt utstyr inkludert FSD. Ryktes at det kommer veldig mange inventory biler fremover. Men nå har jeg ikke tålmodighet til å vente lengre :)

Ellers skjønner jeg ingenting over hvorfor bilen min er utsatt, skylder på at systemene er nede hos tesla sentralt men på https://teslastats.no registrerer like mange tesla som ellers.

Norwester

I was also expected delivery of our X75 today at Drammen. Received a message about an hour before the delivery time that it was postponed to atleast the 23rd of May. Managed to obtain a loaner car due to the late postponement and that it was the second time that it had happened...

Jokkvahl

Sitat fra: Norwester på tirsdag 14. mai 2019, klokken 21:44
I was also expected delivery of our X75 today at Drammen. Received a message about an hour before the delivery time that it was postponed to atleast the 23rd of May. Managed to obtain a loaner car due to the late postponement and that it was the second time that it had happened...

Got message from Tesla, postponed until 21th of may now...
Crossing fingers that its not getting postponed again

Jokkvahl

Og rett etter jeg hadde fått bestilt flybiletter for andre gang så ringer delivery og sier den er utsatt på ubestemt tid :/ Morro....

Sense

Hvis det skjer med oss ryker ferien for familien til utlandet. Da emigrerer jeg opp til hytta for sommeren til gemyttene til kona har roet seg. Bedre enn å sove på sofaen og bli "blikket" hver gang noen snakker om ferie resten av sommeren.

Jeg forstår ikke hvordan det kan være vanskelig å holde orden på bestillingene. Kan de ikke lage avtale om henting når bilen er ferdig registrert, istedenfor å gi løfter man ikke kan holde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA