Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Thatcham Category 6-system - Ikke fungerende?

Startet av RayBomb, fredag 03. mai 2019, klokken 09:04

« forrige - neste »

RayBomb

I-Pace skal ha Thatcham Category 6-system for sporing av stjålne kjøretøy.
Hvordan skal jeg vite at dette systemet faktisk fungerer?
Jeg har nå i fire dager ikke hatt kontakt med bilen min gjennom https://incontrol.jaguar.com/jaguar-portal-owner-web/login eller app.
Bilen vil heller ikke ringe til Jaguar assistanse hvis jeg holder inne knappen til venstre i 5 sek.
Jeg spurte om dette, men forhandler sier at for at de skal kunne sjekke, så må jeg politianmelde tyveri av kjøretøyet, og siden det ikke går å ringe til assistanse med bilen så kunne ikke Jaguar gå inn og se hvor bilen befant seg...
Er ikke dette litt svakt?

Thatcham er visst et system som kan gi billigere forsikring, men hvis det ikke fungerer?
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

fantonsen

Dette er jo urovekkende.
Jeg har også flere ganger mistet kontakten med bilen via inControl i flere dager slik du nevner, og det har gjerne tatt mange forsøk (over flere dager) med resettinger via langt trykk på knappen i taket før den plutselig en dag får kontakt igjen. Så dette er tydeligvis en svakhet i systemet.
Hvis dette systemet heller ikke får kontakt med bilen i en slik situasjon, så er jo dette nærmest ubrukelig!

Har du prøvd å ringe Jaguar Assistanse via appen istedenfor å bruke knappen i bilen? Skulle jo tro at det gikk for det samme?
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

RayBomb

Det er urovekkende. Jeg ringte for appen ja, men da kunne de ikke spore bilen fordi jeg ikke ringte fra bilen.... go figure...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA