Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Spotify med på kjøpet

Startet av elektrolux, torsdag 02. mai 2019, klokken 17:54

« forrige - neste »

elektrolux

Når jr. oppdager at bilen kan spille de gamle favorittene stiger den i anseelse.  :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

automat

Jeg er litt sjokkert. En elbilveteran og elbilentusiast som deg. Og så har du ikke fått med deg mer (frem til nå) av hva den ledende elbilprodusenten har holdt på med. Først superlading av kaldt batteri, og nå «oppdager» du Spotify.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Øyvind.h

Og Spotify kan stemmestyres. Trykk på stemmeknappen på rattet og si Play xxxxxxx.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

elektrolux

Sitat fra: automat på torsdag 02. mai 2019, klokken 19:58
Jeg er litt sjokkert. En elbilveteran og elbilentusiast som deg. Og så har du ikke fått med deg mer (frem til nå) av hva den ledende elbilprodusenten har holdt på med. Først superlading av kaldt batteri, og nå «oppdager» du Spotify.

Bedre sent en aldri, og det er imponerende hva Tesla har gjort. Forstår en lett kan bli hekta på Tesla som en kan på I-Phone etc.

Skal teste ut stemmestyring neste gang jeg får tjangs.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

geear

Ikke hør på de, elektrolux, nyt veterantesla! Det er fortsatt en konkurransedyktig bil både på ytelser, ladefart, rekkevidde og ikke minst kombinasjonen av brukervennlighet og teknologi!

Fikk med meg at du skulle til Oslo en tur med den - da er det bare å plotte inn destinasjon og aller helst få sneket til deg pålogging til appen så du har den på telefon, så får du beskjed i bilen om hvor du skal stoppe, og du får pushmelding på telefonen når det nærmer seg klart til avreise igjen for neste destinasjon. Ladeplanleggingen i Tesla, OG lading i praksis, er fortsatt fullstendig overlegent alt annet. På veteran-S må du vel kanskje lukke ladeluka manuelt(?), ellers er det svært lite du trenger å tenke på, ingen brikker, ingen kort. ;)

elektrolux

#5
Blir spennende å teste den på turen til Kroatia ( via Oslo ) ja. Soleklart valg på en slik tur, ikke minst med tanke på nullkost på bom og lading, og at vi ikke trenger overnatting.

Med tanke på pris på lading av andre langtrekkende elbiler framstår disse som lite attraktive.

Stemmestyring er testet ut, og fungerer fantastisk. Play Ramstein, så dukker hele albumlisten til nevnte band opp, men den sliter nok med dialekten min på enkelte kontakter jeg forsøker å ringe.

Eneste jeg sliter med er manglende regen på bremsepedalen og manglende seilefunksjon. Bilen regenerer for mye og for lite i Low, og i Standard mode er det streesende å kjøre rolig da sweet spot ( seiling på momentpedalen) er omtrent umulig å holde.  Håper Tesla chippen fikser dette slik reklamen indikerer:

https://www.youtube.com/watch?v=SsAexoMYVp0

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Sulle

Hvis du på død og liv må seile, kan du sette den i fri med et kort trykk på girhendelen, og i gir igjen med et langt trykk. Helt uproblematisk.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

elektrolux

#7
Har testet ut neutral trikset og bruker det som supplement der jeg vet jeg kan seile lange strekk. F. eks kan en seile fra like etter motorveitunellen mot Stavanger og helt til rundkjøringen etter tunellen under sykehuset. Men blir stress i vanlig trafikk der en ser rødt trafikklys, eller kommer til en bakketopp.

Men.. Nå har jeg fått testet ut Tesla Chippen, og er i fyr og flammer. Dette ble veldig bra. Jr. likte det ikke, og vil ha den fjernet, men håpet er at han vender seg til den endrede pedalfølelsen de neste dagene til vi skal på Oslo turen vår.

Chippen gir et markant området på momentpedalen som oppleves som nesten dødt. Det er det Jr. ikke liker. Akselerasjonen oppleves som treg, og den direkte følelsen fra original oppsettet er forskjøvet til lenger nede på vandringen. Jeg har kompensert med å flytte stolen litt lenger fram.

Til gjengjeld er det nå meget enkelt å unngå regenerering, samtidig som den er der ved behov. Kjørte omtrent uten å berøre bremsen og kjørte ned snittforbruket med 30 Whr / km bare på en liten tur t/r Sandnes. Etter enda mer kjøring ser det ut som 160 Whr/km kan forventes som normalt forbruk. Kjøringen blir mye mer avslappet, og avstanden til forankjørende bil ble automatisk økt for å unngå regen. Det gir samtidig redusert fare for kollisjon.

Bilen blir enda mindre sportsbil, og enda mer en glider, men kreftene er der bare lenger nede på pedalvandringen.

Tror dette blir et elsk/hat produkt. I mitt hode et meget godt kompromiss i mangel på ekte autoseiling. EVTun kaller det Sailing on demand, og det er nettopp det det er. Det går sport i å unngå grønn regenerering samtidig som bilen bremser ordentlig opp når pedalen slippes helt opp.

Dette kunne Tesla selv tilbudt i tillegg til Standard og Low regen. Altså sailing eller regen on demand mode, eller rett og slett Eco, så hadde vi sluppet å montere og demontere denne chippen alt etter hvem som skal kjøre bilen. Den grønne regen markeringen kunne blitt rød, for å indikere uønsket regen. Med grønn farge tror folk det er en positiv ting.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA