Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som selger model 3?

Startet av Jarv!s, torsdag 02. mai 2019, klokken 11:46

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Blar igjennom finn.no for å finne en model 3, da jeg ikke har lyst å vente 3-4 måneder på bil.
De fleste som ligger der, skal gjerne ha 30k ++ i fortjeneste på salg, og de fleste er uten FSD. FSD etterkjøpes for 59, noe som gjør at jeg må ut med mer enn 80k for å få bilen jeg vil ha.

Lurer litt på om noen her selger sin model 3 her tilnærmet kostpris, jeg kan evt ta over bilen rimelig raskt!
Ønske av eksteriør farge er svart og interiør svart med FSD + premium

Beklager hvis denne posten strengt ikke burde vært her, men hva gjør man ikke for husfreden.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

asbkar

Hvis du bestiller fra Tesla nå, er "Estimert levering i mai". De fyller fortsatt opp båter, og matcher med bestillinger når båtene ankommer.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

SurSnasen

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 11:46
Hei.
Blar igjennom finn.no for å finne en model 3, da jeg ikke har lyst å vente 3-4 måneder på bil.

Tips: bestill rett fra Tesla. Står vel fremdeles "antatt levering i mai" om du bestiller nå. Med mindre du bestiller Standard Range. Men ingen av de bilene har kommet hit til landet ennå.

Jarv!s

Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Nilsern

#4
Bestillingssystemet til Tesla gikk over stokk og stein i Q1 med tanke på rekkefølge av bestilling mot levering. Kan ikke se bort fra at det er likedan nå.

Jeg ville bare ringt til Tesla fra tid til annen og plutselig så har den en bil tilgjengelig klar for levering. Ikke stol på den infoen du får fra Tesla, dvs får du høre at det ikke er biler tilgjengelig før i juni så kan det godt hende at du kan ringe på igjen to dager senere og snakke med en annen og da kan de ha en bil klar for utlevering.

Edit: kan godt hende at de har kontroll nå, men når Q2 båtlaster begynner å komme inn i slutten av mai så er min gjetning at det vil gå "over stokk og stein" igjen

trykkertor

Sitat fra: Nilsern på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:27
Edit: kan godt hende at de har kontroll nå, men når Q2 båtlaster begynner å komme inn i slutten av mai så er min gjetning at det vil gå "over stokk og stein" igjen
Jeg har en viss følese av at i slutten av Q2, (slutten av juni), så ser vi samme leveringskaos en gang til. At de skal pumpe flest mulig biler ut på komprimert tid for å pynte på noen kvartalstall.
Har vært litt stille rundt Tesla-leveringer i det siste, og registreringsstatistikken viser også dette. Men vi leser om båter på vei inn, og leveringer i slutt mai og løpet av juni.
Da vet vi hva som kan skje etter St.Hans hvis de har nok bestillinger på blokken.

Synd hvis det skal bli slike leveringssykluser der de går i så vannvittige svingninger med tilhørende hastverk og kaos.

advale

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er det så ille å vente 2 mnd for en bil? Noen (les mange) venter jo over 1-2 år.. Og som noen sier, med Tesla så kan du plutselig få bil før også.

Handyman

Sitat fra: advale på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:33
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er det så ille å vente 2 mnd for en bil? Noen (les mange) venter jo over 1-2 år.. Og som noen sier, med Tesla så kan du plutselig få bil før også.
Veldig mange ventet i 3 år ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

emurof

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er vi der igjen nå altså? Tesla lyver helt bevisst til kundene sine på sidene sine?

At de aldri lærer...

ToWalkOrDrive

Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 10:33
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er vi der igjen nå altså? Tesla lyver helt bevisst til kundene sine på sidene sine?

At de aldri lærer...

Hørte om en som bestilte nylig og fikk plutselig bil. Så kan være de sier juni for sikkerhetsskyld.
Tesla Model Y                         2021-

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. mai 2019, klokken 11:49
Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 10:33
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er vi der igjen nå altså? Tesla lyver helt bevisst til kundene sine på sidene sine?

At de aldri lærer...

Hørte om en som bestilte nylig og fikk plutselig bil. Så kan være de sier juni for sikkerhetsskyld.

Det er jo helt hull i hodet. Da burde det stå "mulig levering i mai eller juni" eller noe slikt. Man bør kunne stole noenlunde på de som står når man bestiller.

Thomas Parsli

Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 13:35
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 03. mai 2019, klokken 11:49
Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 10:33
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 02. mai 2019, klokken 12:23
Ok takk! :) Da skal jeg se hva jeg får til! Ringte tesla i dag, dem mente jeg ikke ville få bilen før sent i Juni..

Er vi der igjen nå altså? Tesla lyver helt bevisst til kundene sine på sidene sine?

At de aldri lærer...

Hørte om en som bestilte nylig og fikk plutselig bil. Så kan være de sier juni for sikkerhetsskyld.

Det er jo helt hull i hodet. Da burde det stå "mulig levering i mai eller juni" eller noe slikt. Man bør kunne stole noenlunde på de som står når man bestiller.

"Estimert levering i mai" står det på nettsiden.
Og det betyr aldri "senest" eller "helt sikkert" men i praksis "tidligst".

"mulig levering i mai eller juni" leser jeg som juni, juli eller august...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

advale

Sitat fra: emurof på fredag 03. mai 2019, klokken 13:35
Det er jo helt hull i hodet. Da burde det stå "mulig levering i mai eller juni" eller noe slikt. Man bør kunne stole noenlunde på de som står når man bestiller.

:laugh: :laugh: Ble du født igår?

Du får gå til Kia og Hyundai, og Audi, og PSA Group etc etc... og skrike om det samme der også. Tesla med 1 mnd forsinkelse er ingenting å bry seg om ift ville vesten i elbilverdenen angående leveringstid.

golo

Var innom Tesla Drammen en uke side. Avhengig av hva jeg ønsket kunne de levere bil innen en uke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA