Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøpstips brukt i3

Startet av HansV, onsdag 01. mai 2019, klokken 16:06

« forrige - neste »

Samco

Har kjørt med min 60ah i3 fra Trondheim til Kongsvinger og Trondheim til Bodø.
Lade stopp var 7/10min i snitt.

Fra  Mosjøen til Trondheim ble jeg forbi kjørt 5 ganger av de 2 samme turistene på motor sykler som kjørte vesentlig raskere en meg...
Synes det var litt morro å se jeg holdt med kjappe korte landinger samme distansen de gjorde med sikkert sine nødvendige stop pauser.

Ingeniøren

Sitat fra: Samco på mandag 15. juli 2019, klokken 00:08
Har kjørt med min 60ah i3 fra Trondheim til Kongsvinger og Trondheim til Bodø.
Lade stopp var 7/10min i snitt.

Fra  Mosjøen til Trondheim ble jeg forbi kjørt 5 ganger av de 2 samme turistene på motor sykler som kjørte vesentlig raskere en meg...
Synes det var litt morro å se jeg holdt med kjappe korte landinger samme distansen de gjorde med sikkert sine nødvendige stop pauser.

Det er jo det som er artig med den bilen. Du rekker knapt et do besøk før den er klar for ny runde.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

moonbuggy

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 15. juli 2019, klokken 08:26

Det er jo det som er artig med den bilen. Du rekker knapt et do besøk før den er klar for ny runde.
Absolutt, men det betinger en ledig plass på veldig mange ladestasjoner underveis.
Jeg har selv opplevd å stå som nr. 6 i køen i Flekkefjord med 8 km igjen på batteriet. Da rekker man både det 1. og 3. dobesøket. Det var slett ikke så artig. Ellers så var 60ah suveren, men man kjører jo bilen ganske langt ned mot null, så veldig lite skal halte på ladestasjoner underveis, før det blir ugreit..

Olemann

#33
Har du mulighet, så kjøp facelift versjonen fra 2018.  Fjernlysene er som mange påpeker helt elendige på modellene før det.
Tar du et søk her ser du at dette er drøftet i mange tråder, folk har prøvd mye for å forbedre det, ingen ser ut til å ha lykkes skikkelig.  Xenon-HID, Ebay LED H11 kloner, og selvsagt H11 Nightbraker osv.

Stor skjerm og Navi er ikke bare penere, men mye bedre - ryggekamera er svært bra. Park pakken med sensorer både foran og bak.

Og som noen har påpekt, hurtigladning var ekstra opsjon (AC/DC) i starten, også på norske biler.

Liker man god lyd er HK anlegget verdt oppgraderingen, jeg har hatt begge, og det tok tid før jeg vendte meg til HK, men nå synes jeg det er klart bedre.

94 Ah timer er en stor oppgradering fra 60Ah, økningen opp til 120 Ah er vesentlig mindre, men dette avhenger jo av smak og behag.  For bybruk var 60Ah mer enn nok for oss, når bilen også skulle være hyttebil byttet vi til 94Ah.  120Ah trenger vi ikke, så den er ikke aktuell for vår del.

Adaptiv cruise ville jeg også kjøpt igjen, fint på motorvei, selv om den ikke er så god som andre biler jeg har hatt, f.eks. på Kia eNiro.  Den kutter ofte i lys/skygge/tunnel/motsol osv.  Men, funker stort sett bra.

Felger kan du spare på, kumlokkene er ofte på biler med lite utstyr, men du kan være heldig å finne godt utstyrte biler med kumlokk, sjekk ut dem, noen hopper bare over dem :-)

jkirkebo

Sitat fra: Olemann på torsdag 18. juli 2019, klokken 10:15
Har du mulighet, så kjøp facelift versjonen fra 2018.  Fjernlysene er som mange påpeker helt elendige på modellene før det.
Tar du et søk her ser du at dette er drøftet i mange tråder, folk har prøvd mye for å forbedre det, ingen ser ut til å ha lykkes skikkelig.  Xenon-HID, Ebay LED H11 kloner, og selvsagt H11 Nightbraker osv.

Er det ikke bare å sette på en skikkelig LED-bar da?

https://elbilforum.no/index.php?topic=10967.msg545451#msg545451
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

HansV


Klykken

Monter ledbar, så får dere lovlig og riktig lysbilde uten selvblending. Strands nuuk 90w til et par tusinger er gull.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA