Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings - trøbbel

Startet av iOnas, søndag 01. januar 2012, klokken 23:49

« forrige - neste »

Øststua

Jeg hadde også et lite "lysglimt" 18. november, da Carwings funka såvidt. Men etter det har det vært som det har vært fra rundt 6. november. I tillegg til å melde fra og få oppretta sak hos Nissan kundeservice, har jeg nevnt problemet til min forhandler BNH Ski. De har også tatt tak i saken (selv om jeg var den første som meldte problemet til de av deres kunder), og 22. november var det et møte med Nissan. Problemet ligger, etter det jeg fikk rede på via BNH Ski, hos Telenor. Det legges stort press på for å få det ordnet. Så.. Vi får vente i håpet.
Aurskog-Høland. Fra og med 30. januar 2012, en glad eier av en sølv Leaf! :-)

akseln

Det hadde vært en fordel om Nissan nå hadde kommet på banen og gitt noe informasjon om dette problemet. Slik det er nå virker det som om kundeservice ikke vil ta inn over seg at problemet er større enn at de kan løse en og en sak.

Har vært i kontakt med kundeservice to ganger nå den siste uken og begge gangene starter de dialogen som om dette er en brukerfeil eller at bilen er utenfor dekning.

leafeierskien

Kan noen gi meg en link til hvem man kontakter med disse problemene? En chat nevnes, men hvor? Har vært uten kontakt med simkort i bilen siden 19. november... >:(

Rasmus.B

Chat finner du når du logger deg inn på you+nissan som ligger på nissan.no
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Ogi

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 23. november 2012, klokken 22:54
Samme her.
Nå funker det ikke hos meg heller.
Samme her. Funker ikke til og med i dag

Tror Nissan sin resultat i Norske Kundebarometeren var ikke tilfeldig:
http://www.kundebarometer.com/index.php?content=nkbres2012&criteria=spesificBransje&bransjeName=Bilforhandler

unak

Samme her, var for tidlig ute med å meddele at det fungerte. Fungerte visst bare en natt.

Men denne gangen er problemet kanskje annerledes, nå får ikke jeg kontakt med bilen, og heller ingen feilmelding.

Men bilen er på nett nå.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Nissan Leaf (svart)

leafeierskien


Oesse

#157
Har ikke hatt komunikasjon med bilen siden 23. Novmber. Ringte inn istad og fikk registrert problemet. Fikk til svar at de skulle ta kontakt når teknikerne hadde funnet problemet. Men etter hva jeg leser i denne tråden kan det ta sin tid :S


Får ikke kontakt med bilen, men carwingssymbolet(hvit bil med "signalbuer") i bilen viser at alt er i orden der.
Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

RaggaMan

#158
Feil oppstår, det er uunngåelig. Det som blir avgjørende for det fremtidge kundeforholdet, er hvordan disse håndteres og løses.

Så langt er jeg alt annet enn imponert over Nissans oppfølging. Det hjelper lite at hver og en kundebehandler villig bruker 10-20min med feilsøking, når det tydeligvis ikke sitter noen på bakrommet og overvåker symptomene for å ta tak i rot-årsaken.

Amatørmessig og lite effektivt. Direkte provoserende for en forbruker å forholde seg til.

Nå har jeg hatt denne feilen siden tidlig november - og er langt fra alene tydeligvis - det overrasker meg stort at Nissan ikke har klart å legge ut noe info om dette på de kontaktflatene Leaf-eiere naturlig oppsøker.

Hvilken rolle underleverandørene til Nissan har i dette er meg likegyldig, dette forventer jeg at de har kontroll på selv - gitt at de har kompetanse til å ta utfordringen ;)

Jaja, la oss krysse fingre - ikke akkurat verdensundergang dette. Fjernstyring av bil er vel ikke akkurat noe man har "hatt i alle år" :D
'17 TMX 100D
'16 Leaf N-Tekna 24kw
'14 TMS P85+ *solgt*
'15 B Electric Drive *solgt*
'12 Leaf N *solgt*

vegard_el

Averøya


Grå Leaf 13 000km
Averøya - Kristiansund daglig

vegard_el

Men nettsiden til you+nissan er helt på bærtur...
Lading og klimakontroll fungerer, men resten er skikkelig ute og kjøre enda...
Averøya


Grå Leaf 13 000km
Averøya - Kristiansund daglig

Rasmus.B

Jeg er også online igjen, men fikk mail fra support om at de hadde gjort en midlertidig fix for meg, så jeg har egentlig ikke særlig store forhåpninger om at dette skal fungere over tid.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

akseln

Fikk en hyggelig mail fra bilen min i natt om at batteriet var ferdig ladet, så da er jeg også online igjen. Det er først når Carwings ikke virker man merker hvor kjekt denne funksjonen er  :D

Oesse

Tesla Model Y P bestilt Nov 2021
Nissan leaf 2011-2018

leafeierskien

#164
Var offline fra 19-27 nov. Men nå er jeg offline igjen. Forskjellen er at jeg nå får kjørt update stations fra bilen og at jeg får annen melding fra carwings; enten error code 9005 fra leaf link eller en eller annen tysk eller nederlandsk beskjed fra carwings-appen...

Edit: never mind! Måtte bare logge inn i bilen om igjen og så fungerte det...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA