Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Carwings - trøbbel

Startet av iOnas, søndag 01. januar 2012, klokken 23:49

« forrige - neste »

eivisa

Var innom autocenteret-bergen ,og der hadde de ikke fått inn noen biler som hadde trøbbel med carwings.
De visste ikke om at det var problemer med carwings....
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 236000km 11.02.2021
Hundai Kona 2020mod. Levert 19.10 20  9000km 11.02.2021
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

cra

Etter å ha lest innlegget til eivisa tenkte jeg at jeg skulle informere min forhandler også, slik at de i alle fall visste om det. Det gikk ikke mer en fem minutter før Bjørn (min forhandler) ringte meg!  :D Da hadde han snakket med Carwings og gitt dem klar beskjed om hva slags prioritet saken skal ha.  8)

Han ba dem også om en redegjørelse for hva som var/er årsaken til problemet. Det han fikk vite så langt er at det er en av serverne som ikke oppfører seg som den skal, og de brukerne som tilfeldigvis ligger på denne serveren er de som ikke har hatt kontakt med Carwings på lenge.

Jeg tipper det er nokså vilkårlig hvilken server "vi havner på" når vi meldes inn, og at årsaken til distribuerte servere er å fordele last, samt å unngå at samtlige brukere får problemer samtidig. Sistnevnte har den bakdelen noen av oss opplever nå, nemlig ekstra frustrasjon over at det ikke virker, når det virker for "alle andre" ;)

Hvis det er flere som har dette problemet som har handlet Leaf hos Bjørn på Vestlandske så er han veldig interessert i å få vite om det. Ring eller send ham en mail, evt. si fra her i forumet så skal jeg gi beskjeden videre. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kjekkfrid

Bra respons fra forhandler!

Siden sist har jeg testet oppdatering av ladestasjoner fra bilen og det gikk greit. Har også varslet Nissan om problemet med kjørehistorikken og fått bruksanvisning på hvordan man sjekker tilkobling/innstillinger i retur...
Jeg kommer ikke til å røre innstillingene før jeg får beskjed om hvordan de plutselig kunne bli feil  :P

I kjørehistorikken har det plutselig dukket opp informasjon i perioden 7/11-14/11, men fortsatt tomt mellom 12/10 og 7/11 og etter 14/11. Kanskje en av serverne har fått en restart og hikket opp litt info, evt. fått overført litt fra en den deler last med?
"Ella", 16.02.2012
DBS City, ombygd til elsykkel 2011

cra

Ja, Bjørn var på hugget med en gang!  :D

Siste oppdatering på min kjørehistorikk er fra 5. november.

Når jeg prøver App'en nå får jeg "Fant ikke en tjener med det angitte vertsnavnet", og dne har jeg ikke fått før. Kan virke som om serveren er nede, med andre ord. Håper det betyr at de har lokalisert feilen, og at den snart kommer opp igjen. :)

Håper jeg får noe info om hva som var galt, og hvordan de har løst det. Bjørn har bedt om å få den infoen fra Carwings, så hvis jeg ikke får det fra dem er det mulig jeg kan få det fra ham.

Tipper at de kan løse det bl.a. ved å migrere brukerne som ligger på den serveren over på en annen, men hvis de ikke har scripts for det så er det antakelig en omstendelig jobb.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bno

#109
Nå har jeg fyrt av en mail med dette innholdet til Ålgårds Auto for nå har jeg fått nok av dette tullet:

Hei,

Det er problemer med Carwings. Har sendt en mail til support Nissan. Lite skjer. Her er mange som har dette problemet .

Nå har det gått så lang tid og mange er frustrerte inkludert meg over hvor lite som skjer.

Nå bør noen ta grep og gitt dette en riktig prioritet. Regner med at om det var et av de interne business continuity
systemene til Nissan så hadde ligget ned så hadde man nok tatt aksjon på rappen. Her forsøker man å gjøre så
godt man bare kan for at vi velger annet bilmerke neste gang. Må det være slik?

Med vennlig hilsen

BNO


Svar fra Ålgårds Auto:

Hei. har videresendt mailen din til topps i NNE,  avventer respons derfra.

Geving

Jeg har ingenting konstruktivt å tilføye, annet enn å støtte opp om at Nissan sier det samme i chat/mail til meg som til alle dere andre, men...

19 timer!
Det er tiden carwings har fungert i løpet av den tiden jeg har eid min Leaf.

Jeg hentet den hos forhandler klokka 15:30 den 6. november.
Fikk ikke registrert bilen pga error 500 på registreringssiden da jeg var hos forhandler, men dette gikk greit da jeg kom hjem.
På formiddagen den 7. sluttet carwings å virke.
Jeg har altså hatt glede av Carwings i 5,38% (and sinking) av tiden jeg har hatt min Leaf.

Jeg har på eget initiativ forsøkt å trekke sikringen til TCU, clear security settings og slette/legge til Carwings på nettsidene.
Ingenting av dette har fungert.
Faktisk har jeg ikke fått re-registert Carwings på nettsidene fordi min ID må være unik.
Den samme ID som jeg brukte i 19 timer før serverene feilet...

Thomas Parsli

SitatFaktisk har jeg ikke fått re-registert Carwings på nettsidene fordi min ID må være unik.
Den samme ID som jeg brukte i 19 timer før serverene feilet...

Du kan da bare lage deg en ny id (og sette den samme i Carwings i bilen)?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Leaffen

Carwings.......... En endeløs dårlig og ubrukelig sak. Var litt engasjert den første tiden. Etter å ha konstatert at denne har et dårlig grensesnitt, og ellers er oppe og nede etter kjøttprisen i London, har jeg ikke brukt den lenger. Ca 6 måneder siden jeg sist var inne.

Det går veldig fint å klare seg uten.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

akseln

Tja, selv om grensesnittet på nettsidene er elendig er det kjekt å kunne starte klima og lading fra mobilen. Nå fungerer heller ikke dette. Får heller ikke mail når lading er avsluttet...

BE

Jeg bruker Carwings daglig til forvarming, og ganske ofte til å starte lading. For meg er Carwings langt fra ubrukelig, jeg har virkelig savnet dette de siste 14 dagene!
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

cra

Nettsidene har jeg ikke giddet å bruke noe særlig; det er for meg mest gimmick og dill der. Men å sette timer for forvarming ble jeg fort vant til, så å ikke ha den har allerede bliutt et savn. Heldigvis har det vært mildt her de siste par ukene, så det har ikke vært krise, men om de ikke får det på stell vil det faktisk være noe jeg kunne vurdere å prøve å heve kjøpet på, da jeg anser denne funksjonen som meget viktig. (Om jeg faktisk ville kunne heve kjøpet på grunnlag av at dette ikke virker er en annen sak; jeg ønsker egentlig ikke å gjøre det, men jeg vil at Carwings skal fungere)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thomas Parsli

Reglene om heving av kjøp er klare, i hvertfall etter forbrukerkjøpsloven:

§ 32. Heving
I stedet for prisavslag etter § 31 kan forbrukeren heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.


I denne sammenhengen er Carwings uvesentlig.

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Krev heller prisavslag. Hva koster det å få en tilsvarende funksjon inn fra andre?

Nå er jo ikke det mulig, men dersom fjernstyring av varme er en viktig funksjon for deg, koster det vel 5-7 tusen for et fjernstyrt varme-system fra DEFA, ferdig innstallert.

Dersom beskjeder om at kunder vil ha avslag når oppover og bortover i systemet til Nissa, kan ikke dette være negativt på viljen til å prioritere å løse problemet.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

akseln

Det er derfor det er viktig at alle feilmelder dette slik at de vår riktig prioritet på saken. Chattet med brukerstøtte i dag og de virket helt uvitende om at dette var en større feil. Ble laget en sak på min bruker til teknisk støtte. Pussig...

cra

Etter lovens bokstav er kanskje funksjonen uvesentlig, men i praksis er den på ingen måte det. Det er jo gjort et stort poeng av den i markedsføringen (ref. reklamen på TV), og da kan det ikke være uvensentlig. Krav om prisavslag/få dekket instalasjon av tilsvarende system fra f.eks. Defa ville nok heller være veien jeg ville gått, ja. Men også funksjonene om beskjeder/styring av lading er joe greie å ha, selv om jeg nok ikke kommer til å bruke dem like ofte som forvarming.

Nå kommer det neppe til å komme til dette i praksis; jeg har valgt å la dem få denne gangen på tabbekvoten så langt. Men om det drøyer så veldig mye lenger og/eller om det samme opstår igjen seinere spørs det om jeg ikke må ta grep og kreve prisavslag eller liknende, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA