Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Førstegangskjøp?

Startet av danielrausand, tirsdag 30. april 2019, klokken 14:01

« forrige - neste »

danielrausand

Hei!
Jeg har nå endelig funnet ut at jeg har lyst til å kjøpe meg elbil. Det er så mye galt med min slitne Opel Astra så nå orker jeg ikke å koste noe mer på den. Jeg har aldri kjørt elbil før, men har veldig lyst til å prøve. Har ikke så altfor god råd, så ser for meg en bruktbil til sånn circa 120-150.000 kroner. I den prisklassen ser jeg at det er en del BMW i3 fra 2013-2014 ute på finn, og det ser ut som en veldig morsom førstegangs-elbil. Har noen her inne noen råd og tips til hva jeg bør tenke på før jeg kjøpe noe? Eller har lyst til å dele sine erfaringer med denne bilen? Er det noen fallgruver jeg må passe meg for, og hva slags slitasje bør jeg forvente av en 5 år gammel i3?

På forhånd tusen takk!

elektrolux

Lei deg en slik bil og noen andre som f.eks VW e-UP på Nabobil før du kjøper, så finner du ut hvilken som passer deg best.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

danielrausand


Trekkoppbil

Det er gjerne rekkevidde og behov for rekkevidde som betyr noe.
På biler som er 5 år gamle, så betyr aldring av batteriet mye, og det kan variere mye fra bil til bil, ettersom hvordan den er holdt. Det er gjerne høy temperatur i kombinasjon med høy lading, som sliter.
Er batteriet slitt, så kan det gå utover kapasitet og ladehastighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA