Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uheldig oppførsel AP/EAP med 2019.8.5

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 30. april 2019, klokken 08:18

« forrige - neste »

geear

#30
Jeg spesifiserte ikke, men spørsmålet var egentlig kun tenkt for AP2+, AP1 er vel en litt egen greie siden det er Mobileye sin løsning?

Uansett da, vil to like AP2.5-biler alltid kjøre likt (gitt at de ser det samme), eller kan de ha forskjellig tolkning/læring? Kommer all læring via Tesla sitt software-team?

Jeg syns det er så rart at AP oppfattes så utrolig forskjellig folk i mellom.

Motorwatt

Hvis min teori stemmer, kan det selvsagt også være komponentforskjeller på biler med AP2+.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Thomas Parsli

Sitat fra: gr på onsdag 01. mai 2019, klokken 20:35
Jeg syns det er så rart at AP oppfattes så utrolig forskjellig folk i mellom.

Det tror jeg først og fremt skyldes at vi bruker AP så forskjellig, men også forskjellige forventninger.

Har til gode å høre snakke om samme strekning med lik trafikkmengde.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Handyman

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 01. mai 2019, klokken 20:59
Sitat fra: gr på onsdag 01. mai 2019, klokken 20:35
Jeg syns det er så rart at AP oppfattes så utrolig forskjellig folk i mellom.

Det tror jeg først og fremt skyldes at vi bruker AP så forskjellig, men også forskjellige forventninger.

Har til gode å høre snakke om samme strekning med lik trafikkmengde.
Opplever også at bilen oppfører seg veldig forskjellig i tilsynelatende sammenliknbare situasjoner.
Eks: før noen svinger bremser den ned, ande svinger er det full gass inn mot svingen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

cra

Sitat fra: z4rd på onsdag 01. mai 2019, klokken 07:29
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 30. april 2019, klokken 22:36
Men jeg har fått det til hvis det har vært en godt synlig asfaltskjøt mellom veibanene.
Det er min erfaring også.

Ingen tvil om at min tolker skjøten som "midtstripe". Er der ikke midtstripe (skjøt eller ekte) får jeg ikke slått på AP.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA