Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av e-tron fra Germania

Startet av ToWalkOrDrive, mandag 29. april 2019, klokken 21:49

« forrige - neste »

tolapet

Jeg har importert ett par biler selv, var diesel. Må kjøpe fra forhandler for å få tysk moms refundert.
Først må du være sikker på bilen du kjøper, er en "momsbil", MwSt Auswisbar, eller noe sånt.
Da jeg kjøpte, ordnet forhandler alle papier, tyske tollskilt for kjøring i Tyskland etc. Før jeg kjørte om bord på fergen i Hirtshals, var jeg innom tollen, medbringende gyldig billett til Bergen, dvs ut av EU. Tolldama skannet dokumentet som forhandler hadde laget, og etter ett par tre dager var tysk moms, 19%,  på kontoen min.
Tollerne i Bergen regnet avgifter fra nettosummen, de var greie. Nå er det skatteetaten som regner ut avgiftene.
Gikk helt uten problemer, i Bergen er/var det "Drop-in" hos biltilsynet for visning av bilen
Hvis du lurer på noe, kontakt Biltilsynet/Vegvesenet, da får du svar på alle spørsmål.
Lykke til...

Bjoris

Jeg antar det er forskjell på hvillke Audi forhandlere som er positive til dette og ikke?

Noen anbefalinger til konkret Audi forhandler som er positiv og ordner ting og tang raskt?

Slik jeg ser det så blir det for lite å hente på å kjøpe importbil som er i Norge, disse er priset som norske minst, men er klare til levering og de benytter den muligheten. Forståelig, men jeg gidder ikke å importere om ikke vi snakker nesten 100+ i besparelse. Det er både risiko og tid samt penger som går med til dette som reise...

ToWalkOrDrive

Har og sett at de ferdig importerte har fått norske priser. Har og lagt merke til at antall e-tron på Finn.no gikk fra 45 til 54 på få dager. Vet ikke om noen bare lufter bilene for å lukte interessen, og selger om prisen blir høy, eller om disse faktisk skal selge. Ser og at det begynner å bli mange I-Pace på Finn. Kanskje markedet vil jevnes ut, og prisene komme ned, men fortsatt gode penger å hente ved å hente biler fra Tyskland.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på lørdag 04. mai 2019, klokken 21:29
Har og sett at de ferdig importerte har fått norske priser. Har og lagt merke til at antall e-tron på Finn.no gikk fra 45 til 54 på få dager. Vet ikke om noen bare lufter bilene for å lukte interessen, og selger om prisen blir høy, eller om disse faktisk skal selge. Ser og at det begynner å bli mange I-Pace på Finn. Kanskje markedet vil jevnes ut, og prisene komme ned, men fortsatt gode penger å hente ved å hente biler fra Tyskland.
Det er ca 100 I-pace på finn.no nå av 2350 solgte, men 45 e-tron av 1200 solgte. Like mange i andel om du vil.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bjoris

#49
Da har jeg nøstet litt mer i dette med import, men ikke blitt så oppløftet av det pr nå iallefall.

Jeg har ikke råd til en fullspecet bil og det er nok der hunden ligger begravd, men jeg har nå spekket en bil med rimelig fornuftig utstyr tenker jeg selv iallefall og ser at det er 55.000 billigere i Tyskland når jeg legger inn 10% rabatt.

Jeg har mailet med en tysk forhandler som forteller at de har ikke lov å gi mer enn 10% rabatt på ny bestillinger, de kan gi mer på en bil de har i forretningen, men det blir fort en dyr bil likvel da den alltid har utstyr som iallefall jeg ikke vil ha. Skal du ha full spec så tror jeg du kommer bedre ut av det, men 55.000 er altfor lite for min del iallefall, det kommer jo kostnader ved henting og risiko ifht mva retur.

Tenker at om jeg ber noen andre om å gjøre jobben for meg så blir det fort nært det samme som i Norge...

Ser gjerne andre eksempler, men akkurat nå tenker jeg at det blir norsk bil om vi kjøper...


ToWalkOrDrive

For min del tenkte jeg mest på å dukke opp på en Audi-forhandler i Tyskland og kjøpe en ferdig bil, gjerne med noen demo-kilometer på telleren, og kjøre den hjem. Men litt skummelt for en newb... Da kan en få en Advanced-versjon for 70579 Euro uten mva, som tilsvarer ca 690.000 kroner. En bil en kan få nå...
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=278105416&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=50&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&action=eyeCatcher&searchId=e66e87f2-a201-0144-deff-737a5f55d7f1

Tesla Model Y                         2021-

Orbit

70 biler til salgs hos Audi-forhandlere i Tyskland per i dag. Priser fra €85k, og for de alle fleste med fradragsmulighet for tysk MVA.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA