Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladehastighet Tesla S og SC

Startet av elektrolux, mandag 29. april 2019, klokken 10:25

« forrige - neste »

Torkor

Min 75D lader ihvertfall nå med 100 kW.  Er fornøyd.

Somni

#61
Lading 75D  :)
Lada 40% på 15 min. Hastigheten holder seg på 112kw fra 15% til 35% Dette er STOR forbedring.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Wibla

Denne er relevant... Teslabjørn har gravd i reduksjon i ladehastighet på SuC ved mye DC-lading.

Påvirker både 75 og 90-pakker.


https://youtu.be/Qbl74bL0zGQ


2018 Tesla Model S 75D

Thor2014

75D med 85kw batteri får i alle fall 116kw etter oppdatering.
Kjenner en med en slik utgave

emmern

Det er fryktelig hvor tidlig reduksjonen starter
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Wibla

Er litt usikkert om det påvirker 75-pakkene som er basert på samme kjemi som 100-pakkene.
2018 Tesla Model S 75D

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Muffinman

Kan vel godt være at 100-pakkene er berørt av dette, men at størrelsen gjør at det ikke merkes før man får høyere tilgjengelig effekt fra laderen.

Wibla

90-pakkene er jo kjent at er påvirket, men de tidlige 75-pakkene var vel basert på 90-kjemi, mens de nyere har like kjemi som 100-pakker.
2018 Tesla Model S 75D

Croft

Noen som har en oversikt over hvilken kjemi som gjelder for hvilke modeller ( batteri og år)?

OhmPaPa

Sitat fra: Croft på lørdag 11. mai 2019, klokken 23:37
Noen som har en oversikt over hvilken kjemi som gjelder for hvilke modeller ( batteri og år)?

Tror f.eks. at det er to utgaver av 90-batteriet med delenr 1088790-00-A og
1088792-00-A. Men aner ikke hva som er forskjell. Eller hvordan man kan finne ut hvilket man har.

Info fra https://epc.teslamotors.com/

emmern

Sitat fra: Wibla på lørdag 11. mai 2019, klokken 23:23
90-pakkene er jo kjent at er påvirket, men de tidlige 75-pakkene var vel basert på 90-kjemi, mens de nyere har like kjemi som 100-pakker.
Det er 3 versjoner av 90-batteriet også.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

geear

75-batteriet mitt har delenummer 1088794-00-A. Bilen skal være produsert helt i slutten av september 2017, muligens 25. sept. ("uncorked"). Finnes det andre versjoner av 75-batteriet?

Croft

#73
Ut i fra denne diskusjonstråden https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/early-75-75d-pack-degradation.105895/page-4    ser det ut som det muligens kun er 75 packs produsert mens 90 batteriet var i produksjon som har samme begrensninger. Dvs. At 75 packs produsert etter lanseringen av 100 batteriet ikke skulle være utsatt.

EL-Chupa

For min del er jeg ikke sikker på at Tesla's «feature» forklaring gjør meg happy, stod ikke noe sted at man skulle begrense bruk av hurtig DC lading for ikke å få degradering av batteri, utover normalen. Nå har jeg ikke ladet mange kW på DC, men 4-500kW er det sikkert blitt, hvis jeg bare kan lade 2-3000kW før dette inntreffer vil jo de fleste oppleve dette ila 4-6år og batteriet er garantert til 8år. Noen andre som har tanker rundt dette?
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA