Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12.1.1 4b1dd29

Startet av JorEl, mandag 29. april 2019, klokken 00:12

« forrige - neste »

JorEl

#30
Sitat fra: Handyman på onsdag 01. mai 2019, klokken 21:05
Sitat fra: JorEl på onsdag 01. mai 2019, klokken 19:01
Har hatt litt støy på radio i det siste, men også med forrige SW.
Fint om du oppgir hvilken versjon det var. Oppgraderinger hopper gjerne over flere versjoner.
Kommer fra 2019.12.1 d9eaf40, men hadde den bare i 3dager.
Edit; Den før var 2019.12 cb68c3d den hadde jeg ikke mer enn et par uker. Knitringen startet kanskje fra denne :-\ Kanskje det "bare" er bilen :-\  Men Spotify er helt grei hos meg.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Joachim@sancon.no

Er det noen med 100 batteri som har fått siste og test SUC hastighet? Leser at noen mener dagens Type2  plugg maxer på 120. Nå er vel pluggen kanskje ikke 100% lik Type2, men vet aldri hva Tesla får til.

1000kwh

Fikk 12.1.1 nå og hakking i Spotify og fantombremsing er akkurat det samme.. AP2.5

geear

Fikk også 12.1.1 i går, og etter ca. tre mil i dag så er mitt inntrykk av hakking i spotify er som før (JorEl, det er ikke radio, kun Spotify, den skipper liksom som en gammel CD), mens AP, som fungerte godt på 8.5, har blitt dårligere.

cra

#34
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 01. mai 2019, klokken 11:45
Bug eller feature - lyden blir praktisk talt muted når bilen settes i revers.

Tipper feature; hadde det samme fra dag 1 i 2014 TMS når dørene ble åpnet. Med dempet musikk hører du lettere om det knaser i rullatorer og handlevogner når du rygger.

Edit: Presisering i kursiv
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

AP virket ikke i dag en liten stund, begrenset sikt eller noe sånt var feilmeldingen. Var litt dårlig humør så jeg var tøff i trynet og tok en resett mens jeg kjørte. Tenkte at jeg ville få en feilmelding om det ikke gikk. Etterpå har AP vært 100% og knitringen på radio forsvunnet :)
For en halvtime siden kjørte jeg gjennom en lang sving med et dårlig oppmerket kryss halvveis i svingen. En meget dårlig utført sving av veivesnet. AP klarte ikke mer en ca50-60% av denne svingen første gangen. I dag tok den 99% av den. Egentlig litt merkelig at den ikke tok hele, når den først var så flink. Hadde full kontroll, men kona hadde nok gitt meg en overhaling om hun hadde vært med :P ::) 8) For ordens skyld jeg har aldri krasjet ;) Kan bli flaut om jeg gjør det og må innrømme det på elbilforum, eller enda verre at dere leser om en tulling i Tesla som skylte på AutoPilot ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: gr på torsdag 02. mai 2019, klokken 14:33
Fikk også 12.1.1 i går, og etter ca. tre mil i dag så er mitt inntrykk av hakking i spotify er som før (JorEl, det er ikke radio, kun Spotify, den skipper liksom som en gammel CD), mens AP, som fungerte godt på 8.5, har blitt dårligere.
Takk for oppklaringen :+1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

geear

Ufattelig så nervøs den er på motorvei nå! Sikkert fordi den driver og ser på biler i nabofiler, men drit å kjøre med. Har stolt ekstremt mye på den det siste året, men dette var mer sketchy greier..

jokke

virker som de fleste med mcu1 har problemer, sikkert minne som ikke takler dashcam, kart, musikk samtidig

TeslaModelX

Lurer på hva planen er for å fikse det i så fall.
Noen som vet om det går an å oppgradere MCU'en, og eventuelt pris?

cra

Jeg opplever også AP som supernervøs etter siste oppdatering. Satser på det kommer seg, men slik det var nå er det flaut å kjøre; vingler over hele kjørebanen, tar svinger i siste liten og det er nok uaktuelt å slå det på mens fruen sitter på. Hun er skeptisk nok til det slik det er. Håper det bare er "verre før det blir bedre" som skal vise seg fram....
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

JorEl

Sitat fra: jokke på torsdag 02. mai 2019, klokken 21:45
virker som de fleste med mcu1 har problemer, sikkert minne som ikke takler dashcam, kart, musikk samtidig
Onkel Trev har skrudd av cam..
https://youtu.be/XJxcTm5azsY
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Ampéreson

Så en liten endring på kontrollpanelet til air condition anlegget. Nå var fanebladene borte, nye knapper og varme i seter og luft system alt på en skjerm. Før var dette delt opp i to faneblader. Jeg gikk fra en 2018 versjon til denne nevnt i tråden.

2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA